کد خبر : 27951
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1396 - 21:45

جلسه شورای سیاستگزاری کنگره شهدای ۱۳۰۰ شهید خط شکن

ایجاد موزه  برای نگهداری مناسب آثار شهدا در شهرستان فلاورجان

ایجاد موزه  برای نگهداری مناسب آثار شهدا در شهرستان فلاورجان
سرهنگ فتحیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان:یکی از نیازهای کنگره سرداران و شهدای شهرستان موزه‌ای است که بتوان آثار و مکتوبات شهدا را در آن در معرض دید عموم قرارداد و همچنین با نگهداری مناسب آن‌ها را برای نسل‌های آینده حفظ کرد که در کنار سالن بزرگ اجلاسیه ایجاد موزه نیز  برای نگهداری مناسب آثار شهدا برنامه‌ریزی‌شده است

جلسه شورای سیاستگزاری کنگره شهدای ۱۳۰۰ شهید خط شکن شهرستان در فرمانداری با حضور مهندس هدایت فرماندار،سردا فداء جانشین سپاه صاحب الزمان، نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی ،امام جمعه فلاورجان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان وسایر اعضاء برگزار شد.
سرهنگ فتحیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان نیز در جلسه شورای سیاستگزاری کنگره شهدای ۱۳۰۰ شهید خط شکن شهرستان گفت: در برخی شهرستان‌های استان اصفهان مانند فلاورجان به دلیل رشادت‌هایی که رزمندگان اسلام داشته‌اند و ایثارگری‌هایی که کرده‌اند مجوز برگزاری اجلاسیه کنگره شهدا و سرداران داده‌ شده است.
علی فتحیان بابیان اینکه  که قدم اول کنگره ایجاد چارت تشکیلاتی آن است، افزود : اولین کمیته‌ای که تشکیل شد؛ جمع‌آوری و ثبت خاطرات بود و پس‌ از آن کمیته نشر که وظیفه‌ آن انتشار آن مطالب و مستنداتی است که پیرامون شهدا و رزمندگان جمع‌آوری‌شده است، تشکیل شد.
وی افزود: کمیته مهم دیگر ستاد کنگره شهدا و سرداران شهرستان فلاورجان کمیته فرهنگی است که مسؤولیت فضاسازی و معرفی ابعاد شخصیتی شهدا و ایثارگران را بر عده دارد که با توجه به حجم کاری که دارد به زیرمجموعه‌های متعددی از قبیل تولید آثار هنری، فرهنگی، نمایشگاهی، یادواره‌ها، مسابقات و تهیه و تکثیر محصولات فرهنگی تقسیم می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان با بیان این مطلب که کنگره در تمام کمیته‌ها از چند وقت قبل کار خود را آغاز کرده است اضافه کرد: در کنار کمیته‌های یادشده کمیته‌های روابط عمومی، بازرسی، برنامه‌ریزی و مالی نیز در چارت کنگره سرداران دیده‌شده است که با قدرت هرچه‌تمام‌تر جهت پیشبرد اهداف کنگره تلاش‌های شبانه‌روزی انجام می‌دهند.
وی همچنین گفت: با توجه به تعداد بالای رزمندگان این شهرستان و همچنین شهدا و جانبازانی که تقدیم به‌ نظام و انقلاب کرده است و به جهت تسریع و سهولت در انجام کار در کنار دفتر مرکزی کنگره سرداران و یک هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان که در شهر کلیشاد و سودرجان مستقر است در تمام شهرها و روستاهایی که تعداد شهدای بالایی دارند دفاتر فرعی کنگره ایجادشده است که کار آن‌ها ارتباط مستقیم با خانواده شهداست.
فتحیان با اشاره به برنامه‌های اصلی کنگره سرداران و یک هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه از قبل مقررشده است اجلاسیه کنگره در اسفندماه سال جاری برگزار شود کمیته‌ای بانام اجلاسیه کنگره تشکیل‌شده است که مهم‌ترین کار کنگره نیز برگزاری موفق اجلاسیه پایانی است.
وی ادامه داد: یکی از نیازهای کنگره سرداران و شهدای شهرستان موزه‌ای است که بتوان آثار و مکتوبات شهدا را در آن در معرض دید عموم قرارداد و همچنین با نگهداری مناسب آن‌ها را برای نسل‌های آینده حفظ کرد که در کنار سالن بزرگ اجلاسیه ایجاد موزه نیز  برای نگهداری مناسب آثار شهدادفاع مقدس برنامه‌ریزی‌شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc