کد خبر : 1050
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 تیر 1394 - 4:03

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: برای اجرای خصوصی سازی به مدیران کارآمد نیاز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: برای اجرای خصوصی سازی به مدیران کارآمد نیاز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: برای اجرای خصوصی سازی به مدیران کارآمد نیاز است  به گزارش خبرگزاری موج، ناصر موسوی لارگانی نماینده شهرستان فلاورجان افزود: واگذاری بخشی از سرمایه اقتصادی کشور به بخش خصوصی منجر به رونق تولید داخلی و حمایت از نیروی کار است و بخش خصوصی هم باید دلسوزانه برای رسیدن به اهداف قانون

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: برای اجرای خصوصی سازی به مدیران کارآمد نیاز است 

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر موسوی لارگانی نماینده شهرستان فلاورجان افزود: واگذاری بخشی از سرمایه اقتصادی کشور به بخش خصوصی منجر به رونق تولید داخلی و حمایت از نیروی کار است و بخش خصوصی هم باید دلسوزانه برای رسیدن به اهداف قانون اصل ۴۴ اقدام نماید.
وی اظهار داشت: یکی از اصول مهم قانون اساسی کشور اصل ۴۴ قانون اساسی است و برای این‌که کشورمان را زنده و پویا نگه‌داریم، باید حجم دولت را کاهش داده و دولت را کوچک و کارها را به خود مردم واگذار کنیم.
نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: نکته‌ای که دراین‌بین باید مورد توجه قرار گیرد این است که واگذاری‌ها و بعضاً حیف‌ومیل‌هایی در آن صورت گرفته است که این موارد برای ملت قابل‌پذیرش نیست.
موسوی لارگانی با انتقاد از روند اجرای خصوصی‌سازی در کشور تصریح کرد: چیزهایی که دولت به بخش خصوصی داده بعضاً به یک‌دهم قیمت هم واگذار نشده است و نکته‌ای که هست این است که کسانی که امروز به‌عنوان بخش خصوصی کارخانه‌ها را گرفتند در حال زنده کردن بحث ارباب‌ورعیتی هستند. از مترقی‌ترین قوانین ما اجرای قانون اصل ۴۴ است. البته در اجرای این قانون رضایت کامل را به دست نیاوردیم نیازمند پی گیری‌های لازم در این زمینه است اما اختصاص دادن سرمایه به این بخش باعث رونق تولید و کاهش وابستگی به سایر کشورها می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید برخی از شرکت‌های بزرگ که هنوز در اختیار دولت است به بخش خصوصی واگذار شوند تا موفقیت‌های بیشتری را در راستای هدفمند کردن این قانون کسب کرد اگر سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد و بخشی از اقتصاد مملکت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد فرمایش مقام معظم رهبری را هم طبق ابلاغیه به مرحله اجرا رسانده‌ایم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هدف ما در واگذاری بخش‌های دولتی به خصوصی، حمایت از تولید داخل و حمایت از نیروی کار است اما برخی واگذاری‌ها در راستای تعدیل نیرو صورت گرفته است که منجر به بیکاری و از دست دادن سرمایه‌های لازم در این بخش می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: واگذاری برخی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به خصوصی امکان‌پذیر نیست و باید در اختیار دولت باشد. 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc