کد خبر : 1063
تاریخ انتشار : شنبه 13 تیر 1394 - 11:37

کشاورزان غرب اصفهان از بی آبی گلایه و به عدم تحقق وعده های مسئولین اعتراض کردند

کشاورزان غرب اصفهان از بی آبی گلایه و به عدم تحقق وعده های مسئولین اعتراض کردند

جمعی از کشاورزان غرب اصفهان صبح امروز با حضور در مقابل استانداری اصفهان خواستار رسیدگی به مشکلات آنها در زمینه بی آبی و خشکی باغات و زمین های کشت خود شدند.  به گزارش فالنا به نقل از صاحب نیوز، جمعی از کشاورزان غرب شهر اصفهان و شهرستان های درچه، لنجان، قهدریجان، زازران، خمینی شهر، اصغرآباد و نجف آباد

جمعی از کشاورزان غرب اصفهان صبح امروز با حضور در مقابل استانداری اصفهان خواستار رسیدگی به مشکلات آنها در زمینه بی آبی و خشکی باغات و زمین های کشت خود شدند.

 به گزارش فالنا به نقل از صاحب نیوز، جمعی از کشاورزان غرب شهر اصفهان و شهرستان های درچه، لنجان، قهدریجان، زازران، خمینی شهر، اصغرآباد و نجف آباد با حضور در روبه روی استانداری اصفهان ضمن انتقاد به مصرف بی رویه آب در برخی استان های بالا دست تاکید کردند این مصارف غیر قانونی و پا گذاشتن بر روی مصوبات شورای عالی آب است.

این کشاورزان با اشاره به پمپاژ آب در برخی استان ها، تصریح می کردند: این پمپاژ برای آبیاری برخی درختان زینتی و میوه است و این مناطق را به مناطق گردشگری برای برخی افراد ثروتمند تبدیل کرده است درحالی که کشاورزان اصفهان در حال از دست دادن معیشت خود هستند و با مشکلات عدیده ای روبه رو شده اند.
یکی از این کشاورزان گفت: این کشاورزان تا پیش از این خشکسالی ها واجب الحج بودند و خود زکات می دادند ولی امروز زکات بگیر و صدقه بگیر شده اند.
این کشاورزان تاکید می کردند: خشکسالی بر ما تحمیل شده است و گرنه با مدیریت صحیح در این عرصه می توان با مشکل کم آبی برخورد مناسب داشت.
یکی از این افراد در گفت و گو با اصفهان بیدار گفت: استانداری اصفهان نیز قول داده بود آب های سطحی و زیر سطحی بخش صنعت را قطع کنند و آنها را ملزم به استفاده از آب های پسماند فاضلاب کنند ولی تا کنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته و مصرف آب صنعت به روال قبلی ادامه دارد.
یکی دیگر از این کشاورزان با بیان اینکه پیش از این شهرک های صنعتی با تانکرهای آب، آب رسانی می شد، افزود: با لوله کشی این شهرک ها به آب شهری زمینه استفاده بی رویه آب در این مناطق فراهم شده است.
وی با بیان اینکه برخی از مسوولین استانی از اعطای پول به کشاورزان برای جبران خسارت های آنها سخن گفته اند، افزود: در این زمینه در ۱۴ سال گذشته طی چهار نوبت در هر نوبت مبالغ ۵۰۰ هزار تومانی به کشاورزان غرب اصفهان داده شده است که بیشتر به صدقه شبیه است.
یکی دیگر از این کشاورزان گفت: قرار بود برخی چاه های بستر رودخانه بسته شود و زمینه بهره بری حق آبه داران و افرادی که دارای سند آب هستند بیشتر فراهم شود ولی این مسائل بر زمین مانده است.
در ادامه تعدادی از کشاورزان شرق اصفهان نیز با خواسته ها و گلایه های مشابه به این افراد پیوستند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc