کد خبر : 10944
تاریخ انتشار : جمعه 27 آذر 1394 - 8:20

وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان فلاورجان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان فلاورجان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش نیوز فلاورجان ، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر دیروز  در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران درباره مشکلات همکاران فرهنگی بازنشسته اظهار داشت:  بازنشستگان فرهنگی سنوات قبل نیز از نظر دریافت حقوق وپاداش پایان خدمت با مشکلات بسیاری مواجه بودند که در این خصوص با

وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان فلاورجان دیدار و گفتگو کرد.
علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران

علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران

به گزارش نیوز فلاورجان ، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر دیروز  در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران درباره مشکلات همکاران فرهنگی بازنشسته اظهار داشت:  بازنشستگان فرهنگی سنوات قبل نیز از نظر دریافت حقوق وپاداش پایان خدمت با مشکلات بسیاری مواجه بودند که در این خصوص با پیگیری‌های اخیر در کمیسیون اجتماعی دولت پیش‌بینی شده است که این مشکل در بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه ترمیم پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکل ۱۰ ساله مسکن فرهنگیان افزود: مشکل یک‌هزار دستگاه منزل مسکونی که توسط صندوق ذخیره فرهنگیان در سنوات گذشته  برای فرهنگیان آغاز به کار کرده بود با پیگیری مدیران فعلی برطرف خواهد شد.
فانی بیان کرد: مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش مسائلی مزمن و قدیمی است که تلاش دولت روحانی رئیس جمهور کشورمان، کاهش این مشکلات در بازه زمانی معقول و عقلانی است .
وی با اشاره به اهمیت بحث رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در سند تحول بحث رتبه‌بندی معلمان است که جزء احکام این سند مطرح شده است و لازمه این رتبه‌بندی، ارزیابی حرفه‌ای از مهارت‌های معلمان است
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید مکانیزمی داشته باشیم تا عملکرد فرهنگیان را ارزیابی کنیم و خوشبختانه امسال در حال برنامه‌ریزی جهت ایجاد مراکز ارزیابی حرفه ای معلمان هستیم تا با یک ارزیابی مطلوب بتوانیم زمینه‌های اجرایی رتبه‌بندی معلمان را در سال‌های بعدی فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: سند تحول نظام آموزشی، سندی است که از سال ۸۲ آغاز و در سال ۹۱ به تصویب رسید که براساس این سند نقشه راه آماده شده و در برنامه ششم و هفتم توسعه اجرا خواهد شد.
فانی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور از جمله موضوعات مهمی است که همه مشکلات موجود بر سر راه آموزش و پرورش را برطرف خواهد کرد.
وی با اشاره به تعدادی از این مشکلات گفت: مسائلی چون بودجه‌های آموزش و پرورش، برنامه‌های درسی و محتوا، پژوهش و ارزشیابی، مدیریت  آموزش و پرورش و غیره تمامی مباحثی هستند که در این سند پیش‌بینی شده است.
فانی در ادامه افزود: رفع مشکل پاداش بازنشستگان نیز نیازمند یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی پیرامون عدم اتمام پروژه استخر در شهرستان فلاورجان پاسخ داد: نیمی از هزینه‌های این استخر از اعتبارات ملی تأمین می‌شود و نیم دیگر آن نیز از اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.
وی با اشاره به موضوع اهمیت فضاهای آموزشی گفت: از ۵۲۰ هزار کلاس درس در کشور یک سوم آن استاندارد نیست و به بیان دیگر ۳۳ درصد فضاهای آموزشی ما استاندارد نیستند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر ۶۶ درصد فضاهای آموزشی غیر استاندارد بودند، این در حالی است که ظرف چند سال گذشته این میزان به ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است که نشان از تلاش نظام جمهوری اسلامی و متولیان فرهنگی است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید  اظهار کرد : طبق برنامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تفاهم شده، ۳۳ درصد فضاهای آموزشی غیر استاندارد، استاندارد خواهند شد و فضاهای آموزشی موجود در شهرستان فلاورجان جزء اولویت کاری ما قرار خواهد گرفت.
دکترفانی تصریح کر د : فرزندان همکاران فرهنگی در شرایط برابر علمی در اولویت   استخدام دروزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد: رکن اصلی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، معلم است و بر همین اساس ساماندهی نیروی انسانی و معلمان در اولویت اصلی کاری ما قرار گرفته است.
فانی ادامه داد: اگر نیروی انسانی به خصوص معلمان، بومی باشند بدون شک میزان اثربخشی عملکرد آنها در نظام تعلیم و تربیت دوچندان خواهد شد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc