کد خبر : 11645
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 - 19:30

نماینده مردم شهرستان فلاورجان : در حادثه منا باید برخورد تندی با سفیر عربستان می شد

نماینده مردم شهرستان فلاورجان  : در حادثه منا باید برخورد تندی با سفیر عربستان می شد حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ایمنا با اشاره به قطع روابط عربستان با ایران گفت: همیشه آسمان به زمین می بارد نه زمین به آسمان! باید زمانی که حادثه دلخراش منا رخ

mosavi

نماینده مردم شهرستان فلاورجان  : در حادثه منا باید برخورد تندی با سفیر عربستان می شد

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ایمنا با اشاره به قطع روابط عربستان با ایران گفت: همیشه آسمان به زمین می بارد نه زمین به آسمان! باید زمانی که حادثه دلخراش منا رخ می داد دولت سفیر عربستان را رسما خارج می کرد، این در حالی بود در آن زمان وزارت خارجه کاردار عربستان را دعوت کرد و فقط به آن تذکر داد به طوری که واکنش به این حادثه در همین حد تمام شد.
وی افزود: عربستان سعودی به خصوص آل سعود مقصر حادثه سرزمین منا و کشته شدن تعداد زیادی از زائران بیت الله الحرام بودند که باید برخورد تندی با سفیر و کاردار  عربستان از سوی دولت می شد.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اعدام شیخ نمر از سوی عربستان اذعان داشت: با وجود این که علمای شیعه و اهل تسنن از دولت عربستان خواستند شیخ نمر را مورد عفو قرار دهد؛ اما متاسفانه دولتمردان عربستان اعتنایی نکردند و خون یک روحانی بزرگ شیعه را ریختند، که ما در همان لحظه انتظار داشتیم دولت با عربستان قطع رابطه می کرد و سفیر عربستان طی ۲۴ ساعت خاک ایران را ترک می نمود.
وی با ابراز تاسف از این که بدترین اهانت به کشور ما شده تصریح کرد:  عربستان به دیپلمات های ایران اولتیماتوم داده طی ۴۸ ساعت  این کشور را ترک کنند و تمام کالا های ایرانی را تحریم کرده است.
لارگانی با تاکید بر این که ایران باید در قطع روابطش با عربستان پیشقدم بود عنوان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه نسبت به عربستان اولویت دارد لذا باید با قطع روابط  اقتدار خود را به کرسی می نشاند.
وی به قطع روابط بحرین با ایران اشاره کرد و ادامه داد: بحرین و عربستان یعنی آل خلیفه و آل سعود دستشان در یک کاسه است و ال خلیفه با قطع روابطش بدنبال ریاض نشان از خوش خدمتی است لذا انتظار چنین موضوعی بود.
این نماینده مجلس با بیان این که ملت بحرین با ایران ارتباط تنگاتنگ دارند و از مدافعان نظام و ولایت فقیه هستند افزود: نباید این قطع روابط را به پای مردم بحرین و حتی مردم عربستان بگذاریم.
وی اظهار امیدواری کرد: خون شهید شیخ نمر دامن آل سعود را بگیرد و عربستان با این اقدام وحشیانه خود گور خود را کنده است و به طور حتم باید آل سعود، پاسخ خون های مطهر مظلومان را که به ناحق بر زمین ریخته، بدهد.
لارگانی درباره به آتش کشیدن سفارتخانه عربستان در تهران و مشهد گفت: مردم ایران این بی احترامی ها را نمی توانند تحمل کنند اما با این وجود به آتش کشیدن سفارتخانه خیلی عمل مورد تاکید و تایید نیست البته وقتی دولتمردان عملا کاری نمی کنند مردم به صورت خودجوش وارد عمل می شوند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc