کد خبر : 11986
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 دی 1394 - 13:09

دزدیده شدن سنگ تاریخی «استراخاتون» فلاورجان در حال پیگیری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به دزدیده شدن قطعه‌سنگی در ورودی مقبره «استراخاتون» در بخش پیربکران گفت: پیگیری‌ها حقوقی و انتظامی درباره این سنگ تاریخی ادامه دارد. درباره دزدیده شدن قطعه‌سنگی در ورودی مقبره «استراخاتون» اظهار داشت: متأسفانه سنگ ورودی مجموعه تاریخی و فرهنگی استراخاتون در بخش پیربکران شهرستان

استراخاتون
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به دزدیده شدن قطعه‌سنگی در ورودی مقبره «استراخاتون» در بخش پیربکران گفت: پیگیری‌ها حقوقی و انتظامی درباره این سنگ تاریخی ادامه دارد.
درباره دزدیده شدن قطعه‌سنگی در ورودی مقبره «استراخاتون» اظهار داشت: متأسفانه سنگ ورودی مجموعه تاریخی و فرهنگی استراخاتون در بخش پیربکران شهرستان فلاورجان هفته گذشته به سرقت رفته، این سنگ دارای ارزش تاریخی است و شامل کتیبه‌ای با خط عبری و گویای تاریخ گورستان است.
وی افزود: این مجموعه همانند سایر مجموعه‌های مذهبی مذاهب در اصفهان که زیر نظر همان مذهب به صورت مشارکتی اداره می‌شود، زیر نظر انجمن کلیمیان است و نگهبان داشته و محافظت می‌شود، البته سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان بر این مجموعه نظارت دارد و اما به صورت مستقیم در اختیار ما نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه استراخاتون برای امور مذهبی بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: یگان حفاظت سازمان پس از اطلاع از دزدیده شدن این سنگ در محل حضور یافته و بررسی‌های لازم انجام شده است، سنگ دزدیده شده دارای ارزش تاریخی است و برای سازمان میراث فرهنگی دارای اهمیت است و با دستور استاندار اصفهان پیگیرهای حقوقی و انتظامی توسط مراجع ذی‌ربط ادامه دارد.
منبع :تسنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc