کد خبر : 1201
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مرداد 1394 - 19:28

نماینده مردم فلاورجان:افزایش حجم مبادلات تجاری، گمرکات کشور را دچار مشکل می کند

نماینده مردم فلاورجان:افزایش حجم مبادلات تجاری، گمرکات کشور را دچار مشکل می کند

نماینده مردم فلاورجان:افزایش حجم مبادلات تجاری، گمرکات کشور را دچار مشکل می کند سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار موج گفت: پس از رفع تحریم ها بسیاری از شرکت های خارجی برای حضور در کشور اعلام آمادگی کرده اند و در آینده نزدیک شاهد افزایش حجم مبادلات

نماینده مردم فلاورجان:افزایش حجم مبادلات تجاری، گمرکات کشور را دچار مشکل می کند

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار موج گفت: پس از رفع تحریم ها بسیاری از شرکت های خارجی برای حضور در کشور اعلام آمادگی کرده اند و در آینده نزدیک شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری کشور خواهیم بود. متاسفانه گمرکات کشور از زیرساخت های مناسب برخوردار نیستند و با مشکل مواجه خواهند شد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به الکترونیکی شدن برخی گمرکات کشور اظهار داشت: الکترونیکی شدن نه فقط در حوزه گمرکات، بلکه در همه سازمان ها و نهادی های اداری منجر به افزایش راندمان کاری شده و تسریع در امور جاری را به دنبال دارد.علاوه بر این هزینه ها نیز کاهش پیدا می کند. چندین سال است که بحث الکترونیکی شدن گمرکات مطرح شده، اما؛ فقط تعداد اندکی از گمرکات به این سیستم مجهز شده اند.
موسوی تصریح کرد: در گمرکاتی که به شکل الکترونیکی اداره می شوند میزان قاچاق و تخلفات کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. چنانچه تمام گمرکات کشور مجهز به سیستم الکترونیکی شوند قطعا بسیاری از مشکلات گمرکات حل می شود .شاید اجرای این طرح در مرحله اول، برای دولت هزینه داشته باشد اما در آینده نزدیک نه تنها این هزینه جبران می شود؛ بلکه افزایش درآمد ها را در پی دارد.
وی افزود: دولت و دست اندرکاران اقتصادی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا جایی که امکان دارد صادرات غیر نفتی را افزایش داده و از واردات جلوگیری کنند. واردات باعث می شود اشتغال جزئی موجود از بین برود. همچنین صنایع با توجه به تحریم هایی که در گذشته وجود داشت و نیز وجود ماشین آلات قدیمی توان رقابت با شرکت های خارجی را ندارند و با ورود کالاهای خارجی محکوم به شکست خواهند بود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به شرایط پسا تحریم اشاره کرد و گفت: در شرایط پسا تحریم باید تلاش کنیم تا از تکنولوژی و سرمایه شرکت های خارجی برای تقویت زیرساخت های تولیدی کشور بهره ببریم نه این که تولید داخل را با چالش مواجه کنیم.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc