کد خبر : 12201
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 بهمن 1394 - 22:26

خلاصه ای از زندگی نامه ی دو برادر شهید هاشم و احمد احمدی

خلاصه ای از زندگی نامه ی دو برادر شهید هاشم و احمد احمدی شهید هاشم احمدی نام پدر: شعبانعلی تاریخ تولد: ۱/۱۰/۱۳۴۳ تاریخ شهادت: ۱۳/۸/۱۳۶۲ محل شهادت: پنجوین – عملیات والفجر۴ مزار شهید: گلزار شهدای کافاشان شهید احمد احمدی (یکی از ۱۴۵ شهید شهرستان فلاورجان در عملیات خیبر) نام پدر: شعبانعلی تاریخ تولد:۱۳۴۵  تاریخ شهادت:

خلاصه ای از زندگی نامه ی دو برادر شهید هاشم و احمد احمدی

شهید هاشم احمدی
نام پدر: شعبانعلی
تاریخ تولد: ۱/۱۰/۱۳۴۳
تاریخ شهادت: ۱۳/۸/۱۳۶۲
محل شهادت: پنجوین – عملیات والفجر۴
مزار شهید: گلزار شهدای کافاشان
شهید احمد احمدی (یکی از ۱۴۵ شهید شهرستان فلاورجان در عملیات خیبر)
نام پدر: شعبانعلی
تاریخ تولد:۱۳۴۵  تاریخ شهادت: ۵/۱۲/۱۳۶۲
محل شهادت: عملیات خیبر جزیره مجنون
مزار شهید:گلزای شهدای کافاشان
ss
انسان با استفاده از نیروی اندیشه خود و قدرت اختیار و انتخاب خدادادی می تواند زندگیش را آنگونه که می خواهد سامان دهد. فطرت و عقل همواره او را به جستجوی سعادت و کمال فرا می خواند و برای بنا نهادن یک زندگی سعادتمندانه و هدفمند به حرکت و تلاش وا می دارد. شهید هاشم احمدی هم از آنجا که سرچشمه باورهای دینی، ایمان به خداوند متعال را داشت مقاطع تحصیل را یکی پس از دیگری طی نمود و بعد از سال دوم دبیرستان همه کارهایش را به سرانجام رساند و به صورت داوطلب بعد از گذراندن دوره آموزشی در صف مبارزان در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و مبارزه با دشمن متجاوز را در ارتفاعات صعب العبور کردستان ( پاسگاه پنج محور کامیاران سنندج- دیدگاه- تپه های الله اکبر- پادگان سنندج) آغاز نمود تا با دلاورمردی هایش دشمنان انقلاب را منکوب کند. شهید هاشم احمدی در مدت حضورش در کردستان برادرش احمد را که برای تجدید بیعت، سلیح نبرد بر تن کرده بود، ملاقات کرد و با روحیه ای مضاعف و صبر و استقامت در برابر سختی ها و مشکلات، با بالندگی و اقتدار در عملیات طریق القدس (غرب سوسنگرد) شرکت نمود. شهید احمدی طی مدتی که در نبرد حق علیه باطل حضور داشت با ارتباط صمیمانه با اطرافیان و همرزمانش خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از خود به یادگار گذاشت و تا آنجا ادامه داد که وی چند بار به همراه دوستان برای مبارزه راهی جبهه ها می شود اما هنگامی که دوست و همرزم شهیدش رسول هاشمی به شهادت می رسد، با چشمانی پر از اشک وگلویی پر از بغض برای ادامه راه همرزمش، جهت اعزام به سپاه پاسداران شهرستان فلاورجان مراجعه می نماید اما مانع اعزام او می شوند که با نیروی ایمان و شجاعت و ابتکار با سپاه پاسداران شهرستان مبارکه اعزام می شود. او با آمدن به جبهه و لبیک گفتن به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، در واحد اطلاعات لشگر هشت نجف اشرف سازماندهی می شود و خود را برای انجام مأموریت آماده می نماید که معاون لشگر مانع رفتن او به خط مقدم می شود و او را در سنگر فرماندهی لشگر بکار می گیرد. او که جز اطاعت و انجام تکلیف راهی نداشت به خدمت خود در جبهه های جنگ ادامه داد و پس از گذشت ماه ها و شرکت در مناطق عملیاتی، در عملیات والفجر ۴ منطقه پنجوین بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد.
شهید احمد احمدی پس از گذراندن تحصیلات راهنمایی و لبیک گفتن به ندای حضرت امام (ره) کلاس درس را رها کرد تا بتواند درس عمل را بیاموزد. او با عزمی حیدری و رزمی حسینی، جهاد در  راه خدا را برگزید و خود را در محضر خدای حضرت روح الله فانی دید و بقای جاودانه را طلب نمود و با شرکت در شش عملیات موفق به اخذ مدرک گردید. احمد از عابدانی بود که در ظلمت شب سر به سجدگاه بندگی می نهاد. او جوانی بانشاط و با صفا بود. مردانگی و گذشت او بین دوستان و مردم بسیار عجیب بود. با روحیه ای خستگی ناپذیر، عاشق خدمت به اسلام و محرومان بود و هر کاری را برای خدا انجام می داد. او با چهره نورانی و خدایی در عملیات خیبر با پایداری و پیکار آخرالزمانی اش آبرویی نینوایی بخشید، حق جهاد را ادا کرد و مزد یک عمر تلاش و مجاهدتش را اینگونه گرفت و به همجواری برادرش نائل شد و پیکر پاک و مطهر خویش را به مدت سیزده سال در سرزمین های خون و قیام به عنوان فریادگر قیام اباعبدالله الحسین(ع) به ودیعه نهاد و بعد از این مدت قطعه ای از خاک گلستان شهدای کافاشان زیارتگاه اهل یقین گردید.

 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc