کد خبر : 12297
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 بهمن 1394 - 22:35

نشست خبری اصحاب رسانه با فرماندار فلاورجان در آستانه دهه فجر برگزار گردید

  نشست خبری اصحاب رسانه با فرماندار فلاورجان در آستانه دهه فجر برگزار گردید اصغر هدایت بعدازظهر یکشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۱در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان فرمانداری گفت : با توجه به اینکه کشاورزی بیشترین شغل مردم فلاورجان است و با توجه به بحران خشکسالی در سطح استان اصفهان و از جمله فلاورجان، می توان گفت

 
hedayat
نشست خبری اصحاب رسانه با فرماندار فلاورجان در آستانه دهه فجر برگزار گردید
اصغر هدایت بعدازظهر یکشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۱در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان فرمانداری گفت : با توجه به اینکه کشاورزی بیشترین شغل مردم فلاورجان است و با توجه به بحران خشکسالی در سطح استان اصفهان و از جمله فلاورجان، می توان گفت که تنها راه امرار معاش مردم نیز از بین رفته است.
وی بیان داشت: علاوه بر کشاورزی چند واحد صنعتی بزرگ در این شهرستان بود که شرایط اقتصادی نامناسب حاکم بر سطح کشور و از جمله استان صنعتی اصفهان باعث ورشکستگی و تعدیل نیرو در این واحدها شد.
فرماندار فلاورجان با بیان اینکه نرخ بیکاری در فلاورجان بیش از میانگین استان اصفهان و سطح کشوری است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در فلاورجان بین ۱۸ تا ۲۰ درصد است.
وی با اعلام اینکه فلاورجان به دلیل نزدیکی به کلان شهر اصفهان و گذر روخانه زاینده‌رود از دل آن و با توجه به آثار باستانی فاخر و ارزشمندی که در این شهرستان وجود دارد، دارای فرصت اشتغالزایی از طریق گردشگری است، ادامه داد: می‌توانیم با زنده کردن صنعت گردشگری در این شهرستان، فلاورجان را از بحران بیکاری خارج سازیم.
هدایت مدیر ارشد شهرستان به گنجینه پر ارزش آثار باستانی در  شهرستان  فلاورجان اشاره کرد و اعلام داشت: در این شهرستان ۴۶۴ اثر باستانی وجود دارد که برخی از این آثار بعد بین المللی دارد و در تلاش هستیم که ثبت جهانی شوند.وی گفت: ۲۶ اثر تاریخی فلاورجان تاکنون به ثبت ملی رسیده و ۱۶ اثر دیگر آن قرار است به ثبت ملی برسد.
فرماندار فلاورجان وجود صنایع دستی در این شهرستان را ظرفیت دیگری برای اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: ایجاد بازارچه محلی صنایع دستی یکی از طرح‌هایی است که احداث آن در این شهرستان لازم و ضروری است.
وی اظهار داشت: در این شهرستان ۳۳۰ هنرمند وجود دارد که در ۳۵ رسته هنری مشغول به فعالیت هستند و این در حالی است که ۲۶ کارگاه فعال صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد.
اصغر هدایت راه‌اندازی حمام سنتی و تاریخی شهرستان فلاورجان و تبدیل خانه‌های سنتی به اقامتگاه‌های تاریخی در این شهرستان را دو برنامه در دست اقدام برای این شهرستان خواند و بیان داشت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر از بناهای تاریخی فلاورجان بازدید می‌کنند.
وی کمبود تعداد مدارس در این شهرستان و نبود یک استخر مناسب را از چالش‌های پیش روی فلاورجان دانست و اضافه کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر درصدد هستیم که با کمک و حمایت خیران مدرسه ساز از چند پروژه ساخت و احداث مدرسه بهره برداری کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان فلاورجان  احداث استخر و اضافه کردن بخش فوق تخصصی به بیمارستان شفای فلاورجان را از دیگر طرح‌های در دست بهره‌برداری به مناسبت ایام دهه فجر خواند و افزود: این بیمارستان در حال حاضر ۹۶ تخت خوابه و شامل بخش نوزادان، جراحی ، اورژانس، سی سی یو، آی سی یو، سونوگرافی و بخش کودکان است که در آینده نزدیک در صدد اضافه کردن بخش فوق تخصصی به این بیمارستان هستیم..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc