کد خبر : 1267
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 شهریور 1394 - 9:55

نایب رییس شورای اسلامی قهدریجان: اجازه فروش و انتقال دانشگاه‌های قهدریجان را نمی‌دهیم

نایب رییس شورای اسلامی قهدریجان: اجازه فروش و انتقال دانشگاه‌های قهدریجان را نمی‌دهیم

نایب رییس شورای اسلامی قهدریجان:اجازه فروش و انتقال دانشگاه‌های قهدریجان را نمی‌دهیم نایب رییس شورای اسلامی قهدریجان گفت: فروش ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی و انتقال دانشگاه پیام نور قهدریجان به فلاورجان موجب خشم و اعتراض عمومی شدیدی در این شهر به خصوص در بین خانواده شهدا می‌شود. محمد غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان

نایب رییس شورای اسلامی قهدریجان:اجازه فروش و انتقال دانشگاه‌های قهدریجان را نمی‌دهیم

نایب رییس شورای اسلامی قهدریجان گفت: فروش ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی و انتقال دانشگاه پیام نور قهدریجان به فلاورجان موجب خشم و اعتراض عمومی شدیدی در این شهر به خصوص در بین خانواده شهدا می‌شود.

محمد غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر سرریز جمعیت دانشگاهی اصفهان به سمت قهدریجان زیاد شد، زیرا فاصله این دو شهر زیاد نیست و بر همین اساس در سال ۱۳۸۶ دانشگاه پیام نور قهدریجان با ۴۰ دانشجو آغاز به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: از سال ۱۳۸۰ پیگیر تاسیس دانشگاه پیام نور بودیم که در آن موقع مسئولان دانشگاهی در استان درخواست ۱۰ جریب زمین برای احداث کردند، اما مردم خیر حدود ۲۲ جریب زمین برای این امر واگذار کردند.

 نایب رییس شورای قهدریجان تاکید کرد: تاکنون حتی یک ریال از طرف دانشگاه پیام نور استان اصفهان برای احداث ساختمان در زمین یاد شده داده نشده و در سال‌های اخیر برنامه‌های دانشگاه در دفتر شورای شهر واقع در شهرداری برگزار می‌شود.

غلامی با بیان اینکه مجبوریم جلسات شورای شهر را خارج از ساعت اداری یعنی عصر برگزار کنیم، ادامه داد: حدود ۲۰ هزار متر مربع فضای سبز و درخت کاری شده ساختمان شهرداری در اختیار دانشجویان قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: تمام هزینه‌های آب، برق، گاز و … را شورای شهر پرداخت می‌کند و تا کنون دانشگاه مبلغی برای این امر پرداخت نکرده است و جالب است که تقاضا می‌کند که ساختمان شهرداری نیز برای دانشگاه پیام نور اختصاص یابد، اما چنین کاری محال است چرا که قصد داریم این مکان را به پارک شهر تبدیل کنیم.

نایب رییس شورای شهر با اشاره به سیاست دولت به تجمیع دانشگاه‌ها در یک مکان مرکزی در شهرستان‌ها، گفت: در حال حاضر واحد پیام نور شهرستان فلاورجان در یک ساختمان کوچک واقع شده که ماهانه اجاره و هزینه زیادی پرداخت می‌کند و قرار است دانشگاه پیام نور قهدریجان و پیربکران را نیز به آن شهر منتقل کنند.

 غلامی با بیان اینکه شورای شهر در چند سال قبل سند ۲۲ جریب زمین وقف شده را به نام دانشگاه پیام نور شهر زده است، تاکید کرد: انتقال دانشگاه پیام نور قهدریجان به فلاورجان موجب خشم و اعتراض عمومی شدیدی در این شهر به خصوص در بین خانواده شهدای می‌شود، چرا که این گروه بخش زیادی از زمین‌ها را واگذار کرده‌اند.

وی درباره بحث فروش دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، خاطر نشان کرد: این دانشگاه نیز در سال۱۳۷۳ تاسیس و به مدت سه سال در آن رشته دامپزشکی تدریس می‌شد، اما نمی‌دانیم بر چه اساسی مسئولان مربوطه تصمیم به فروش ساختمان آن گرفته‌اند و این در حالی است که زمین را نیز مردم شهر اهدا کرده‌اند.

نایب رییس شورای اسلامی قهدریجان اظهار کرد: مردم حدود پنج هزار متر مربع زمین فقط برای ساخت این دانشگاه وقف کردند که اجازه فروش مال مردم این شهر بدون رضایت آنان را نمی‌دهیم و مسئولان باید بدانند که در این مورد نیز با اعتراض شدید مردم مواجه می‌شوند.

غلامی خاطر نشان کرد: این عملکرد مسئولان باعث سستی مردم در خصوص همکاری و مشارکت مردم و خیران با نهادهای دولتی می‌شود، چرا که اعتماد آنها از بین رفته است.

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc