کد خبر : 12857
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 - 10:50

دوچرخه‌سوار ملی‌پوش قهدریجانی : حمایت مسئولان فقط زبانی است/برای مسابقات قهرمان آسیایی ۲۰۱۷ آماده می‌شوم

“امیرحسین جمشیدیان”  سطح مسابقات قهرمانی آسیا امسال نسبت به سال گذشته خیلی بالاتر بود. وی گفت: تمرینات بسیار خوبی را به طور مرتب زیر نظر حسین ناطقی انجام داده بودم اما در مسابقات چندین مشکل به وجود آمد که نتوانستم آن طور که باید و شاید، رکاب بزنم. بعد از اولین مسابقه و کسب مدال

“امیرحسین جمشیدیان”  سطح مسابقات قهرمانی آسیا امسال نسبت به سال گذشته خیلی بالاتر بود.
وی گفت: تمرینات بسیار خوبی را به طور مرتب زیر نظر حسین ناطقی انجام داده بودم اما در مسابقات چندین مشکل به وجود آمد که نتوانستم آن طور که باید و شاید، رکاب بزنم. بعد از اولین مسابقه و کسب مدال نقره، سرمای شدیدی خوردم و غذاهای ژاپن هم زیاد با طبع ما سازگاری نداشت و کمبود تغذیه داشتیم. همچنین در یکی از مسابقاتم در حین مسابقه زمین خوردم و در رده چهارم قرار گرفتم و تمام این مسائل دست به دست هم داد تا آن طور که می‌خواستم نتوانم تمام توانم را به اجرا بگذارم اما با وجود این شرایط از ۶ مدالی که کاروان ایران از این مسابقات به ارمغان آورد، دو مدال از آن من بود و هیچکس هم نتوانست دو مدال به دست آورد.
جمشیدیان بیان داشت: تمریناتم را با برنامه‌های مربی‌ام در اصفهان خیلی زود و مثل قبل شروع کرده‌ام تا بتوانم در مسابقات سال آینده بهترین رکاب را بزنم.
دوچرخه‌سوار ملی‌پوش اصفهانی با بیان اینکه هیئت استان و هیئت شهرستان فلاورجان همیشه از وی حمایت کرده‌اند افزود: اما این حمایت‌ها بیشتر زبانی و با لوح تقدیر و سپاس بوده است و حتی الان با وجود اینکه دو مدال این مسابقات را برای کاروان ایران به دست آوردم، اما تاکنون هیچگونه حمایت مالی از من نشده است درحالی که دوچرخه‌سواری رشته پرهزینه‌ای است و نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد. البته انتظار مالی ندارم چون می‌دانم که از جایی حمایت نمی‌شوم. من با عشق و علاقه‌ای که خودم به این ورزش دارم، رکاب می ‌زنم.
جمشیدیان بیان داشت: رشته‌های ورزشی منهای فوتبال همیشه محروم واقع شده‌اند و توجه زیادی به آنها نمی‌شود و از حمایت کمتری برخوردارند.
وی در مورد وضعیت دوچرخه‌سواران ایرانی نسبت به کشورهای دیگر افزود: رنکینگ اول دوچرخه‌سواری آسیا از آن ایران است و در سربالایی‌های آسیا بهترین دوچرخه‌سواران، رکابزنان ایرانی هستند به طوری که همیشه در سربالا، از هر ده نفر اول، حداقل پنج دوچرخه‌سوار ایرانی به چشم می‌خورد.
جمشیدیان ادامه داد: دوچرخه‌سواری ایران از سطح بالایی برخوردار است اما با بی‌توجهی‌هایی که به این رشته ورزشی می‌شود، روز به روز نسبت به سایر کشورها دچار افت می‌شود.
ملی‌پوش جوان اصفهانی گفت: پس از بازگشت از مسابقات، هیئت شهرستان فلاورجان با وجود اینکه هنوز راه‌اندازی نشده بود اما مراسم استقبالی برای من برگزار کرد و همایش دوچرخه‌سواری را از فلاورجان تا شهر قهدریجان محل زندگی من برگزار کرد و در حد توانشان از من تقدیر و تشکر داشتند. هیئت استان هم قرار است مراسمی را اوایل اسفندماه برگزار کنند.
وی گفت: کیوان لیموئی رئیس هیئت استان همیشه شخصاً من را مورد لطف و حمایت خود قرار داده است و این بار هم برای تشکر و قدردانی و با لوح تقدیر به دیدنم آمد. لیموئی شخصاً پشتیبان من بود و خیلی کمکم کرد که جا دارد از او تشکر کنم.
جمشیدیان در مورد برنامه‌های آینده‌اش بیان داشت: برای مسابقات قهرمان آسیایی ۲۰۱۷ آماده می‌شوم و همه تمرکزم را روی این مسابقات می‌گذارم. من تنها دوچرخه‌سواری هستم که در ایران هم در رشته کوهستان و هم در رشته کورسی، رکاب می‌زنم که به احتمال زیاد در مسابقات قهرمان آسیای کوهستان که اواخر اردیبهشت ۹۵ برگزار می‌شود، شرکت می‌کنم.
نایب‌قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: کسب مقام در رشته کوهستان بسیار مشکل است و من قول مقام نمی‌دهم چون در پنج سال اخیر هم هیچ کسی نتوانسته در این رشته صاحب مقام شود. مرحله اول مسابقات لیگ کشوری دوچرخه‌سواری کوهستان، ۶ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود که در این مسابقات ملی‌پوشان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب می‌شوند و اولین برنامه‌ریزی من شرکت در این مسابقات است.
وی اضافه کرد:  از کسانی که من را حمایت کردند مخصوصاً از پدر و مادرم که خیلی کمکم کردند تشکر می‌کنم، چون ورزش دوچرخه‌سواری بسیار هزینه‌بر است و مخارج بالایی دارد. امیدوارم که بتوانم در حضورهای آینده‌ام در مسابقات بین‌المللی برای کشورم مقام‌آور باشم.
منبع :ایمنا

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc