کد خبر : 1286
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 5:22

نماینده کشاورزان فلاورجان وضعیت کشت بهاره و پاییزه مناسب نیست

نماینده کشاورزان فلاورجان وضعیت کشت بهاره و پاییزه مناسب نیست

نماینده کشاورزان فلاورجان وضعیت کشت بهاره و پاییزه مناسب نیست مهدی قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: متأسفانه کشاورزان استان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. وی ادامه داد: برنج محصول عمده تولیدی فلاورجان در سال‌هایی بود که با مشکل خشکسالی روبرو نبودیم،

نماینده کشاورزان فلاورجان
وضعیت کشت بهاره و پاییزه مناسب نیست

مهدی قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: متأسفانه کشاورزان استان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: برنج محصول عمده تولیدی فلاورجان در سال‌هایی بود که با مشکل خشکسالی روبرو نبودیم، اما حالا دیگر کشت برنج در این شهرستان نداریم چرا که آبی برای کشت این محصول وجود ندارد.

نماینده کشاورزان و حقابه‌دارن فلاورجان با اشاره به وضعیت کشت پاییزه در سطح استان اصفهان عنوان کرد: تنها کشاورزانی موفق به انجام کشت پاییزه شدند که چاه‌های آنها همچنان آب داشت و این در حالی است که سایر کشاورزان به دلیل کم‌آبی ضرر کردند.

وی تصریح کرد: وضعیت کشت بهاره نیز چندان مناسب نبود، اما کشت غله با اقدامات انجام شده تا حدودی بهبود یافته است.

قدیری اضافه کرد: برای کشت غله آب به میزان لازم و در چند نوبت در اختیار کشاورزان قرار گرفت و در نوبت اول از ۱۵ آبان‌ماه سال گذشته به مدت ۲۰ روز آب لازم جهت کشت غله در اختیار آنها قرار گرفت. همچنین در سال جاری نیز برای دومین بار آب از ۳۰ فروردین ماه تا ۳۰ خرداد جهت کشت مناسب غله به کشاورزان اختصاص پیدا کرد.

وی تأکید کرد: کشاورزان توانستند با این میزان آب میزان کشت غله مناسبی داشته باشند.

نماینده کشاورزان قهدریجان افزود: از تیر‌ماه تا شهریور‌ماه سال جاری ماهانه یک نوبت آب برای آبیاری درختان در اختیار کشاورزان قرار گرفت که طبیعتاً در این مقطع از سال گرم‌ترین روزها را پشت سر می‌گذاریم لذا درخت چنار هم با یک نوبت آبیاری در ماه در این مقطع دوام نمی‌آورد و به همین دلیل بسیاری از درختان خشکید.

وی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم توجه بیشتری به وضعیت کشاورزی استان اصفهان شود تا شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود در این بخش باشیم.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc