کد خبر : 1304
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394 - 1:02

تفاوت قیمت میوه در کلان شهرها نتیجه عدم نظارت کافی است

تفاوت قیمت میوه در کلان شهرها نتیجه عدم نظارت کافی است

تفاوت قیمت میوه در کلان شهرها نتیجه عدم نظارت کافی است عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت میوه کنترل شده نیست، گفت: نرخ برخی از میوه ها شهر به شهر متفاوت است بنابراین با این اوصاف زحمات کشاورزان به سادگی از بین می رود. سیدناصرموسوی لارگانی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درباره عدم

تفاوت قیمت میوه در کلان شهرها نتیجه عدم نظارت کافی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت میوه کنترل شده نیست، گفت: نرخ برخی از میوه ها شهر به شهر متفاوت است بنابراین با این اوصاف زحمات کشاورزان به سادگی از بین می رود.
سیدناصرموسوی لارگانی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درباره عدم نرخ یکسان میوه در بازار کشور، خاطر نشان کرد: دلالان با ایجاد تنش دربازارمیوه سعی می‌کنند نرخ بازار را بر طبق مفروضات سودجویانه خود ترسیم کنند.

 

تفاوت قیمت میوه در کلان شهرها نتیجه عدم نظارت کافی است

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا سزاوراست کشاورزان درجنوب کشور در گرمای طاقت فرسا به کاشت،داشت و برداشت محصولاتشان بپردازند و درمقابل افرادی سود جو با بهای ناچیز محصولات کشاورزان را خریداری کنند،یادآورشد: تفاوت قیمت میوه بویژه در کلان شهرها نتیجه عدم نظارت کافی دراین راستا است که اجازه می دهد دلالان در این فضا جولان دهند.

وی با بیان اینکه گویا به نظرمی‌رسد نظارت کافی بر روی عملکرد اصناف درکشور وجود ندارد،یاد آورشد: شاید برخی از مغازه‌ها مجبورهستند با توجه به نرخ اجاره‌ای که باید در یک منطقه خاص پرداخت کنند قیمت میوه را افزایش دهند؛اما وضعیت کنونی نشان از این موضوع دارد که برخی از مغازه دارن قیمت میوه را تا دوبرابر افزایش می دهند .

موسو ی‌لارگانی یادآورشد: باید نرخ میوه برحسب وضعیت عادلانه ترسیم شود تا قواعد اقتصادی برطبق پارمترهای وضع شده اختصاص یابد که درگام نخست پشتیبان کشاورزان باشد نه اینکه با عدم نظارت منجر شویم که دلالان دراین عرصه نظام بازار کشاورزی را تعیین کنند.

عضوکمسییون اقتصادی مجلس،خاطرنشان کرد :محصولات کشاورزی باید به نحو شایسته ای درمدارقانونی قیمت قرارگیرند؛زیرا با این اوصاف کشاورزان مجبورهستند برای برداشت محصولاتشان هزینه‌های بالایی را متحمل شوند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc