کد خبر : 13410
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اسفند 1394 - 11:54

نماینده مردم فلاورجان : سلب انگیزه تولید از تولیدکننده نتیجه ملموس قاچاق

موسوی لارگانی: رکود حاکم برکشور نتیجه واردات بی رویه کالا/ایران کد یا شبنم کدامیک حجم قاچاق را کاهش می دهد؟ سیدناصر موسوی لارگانی-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس- با اشاره به اینکه ۸۰ درصد رکود حاکم بر کشور نتیجه قاچاق و واردات بی رویه کالا است، گفت: اجرایی شدن دو طرح “ایران کد” یا “شبنم” راهکارهایی است

موسوی لارگانی: رکود حاکم برکشور نتیجه واردات بی رویه کالا/ایران کد یا شبنم کدامیک حجم قاچاق را کاهش می دهد؟

سیدناصر موسوی لارگانی-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس- با اشاره به اینکه ۸۰ درصد رکود حاکم بر کشور نتیجه قاچاق و واردات بی رویه کالا است، گفت: اجرایی شدن دو طرح “ایران کد” یا “شبنم” راهکارهایی است که می تواند حجم قاچاق و واردات بی رویه به کشور را کاهش دهد.

وی با انتقاد از آمار بالای واردات و همچنین قاچاق به کشور، گفت: بسیاری از کالاها و محصولات وارداتی به کشور به علت حجم بالای آن و بیش از نیاز کشور، حتی اگر قاچاق هم نبوده و از مبادی قانونی به کشور وارد شود؛ نابودی تولید ملی را نشانه رفته است.

 84458_Orig

۸۰ درصد رکود حاکم بر کشور ناشی از واردات بی رویه است

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه واردات بی رویه اجازه تحقق منویات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را نمی دهد، افزود: ۸۰ درصد رکود حاکم برکشور ناشی از واردات بی رویه ای است که اجازه تولید را از صنعت کشور سلب کرده است.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت بر مبادی ورودی کشور ضرورتی است که بهبود شرایط اقتصادی را درپی خواهد داشت،مطرح کرد: اجرایی شدن دو طرح “ایران کد” یا “شبنم” راهکارهایی است که می تواند حجم قاچاق و واردات بی رویه به کشور را کاهش دهد.

سلب انگیزه تولید از تولیدکننده نتیجه ملموس قاچاق

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به معضلات رخ داده در کشور در نتیجه قاچاق بی رویه، تصریح کرد: درحال حاضر قاچاق و واردات بی رویه انواع کالاها و محصولات انگیزه تولید را سلب و به افزایش بیکاری منجر شده است.

انتقاد از نبود برنامه مشخص برای برخورد با قاچاق و واردات بی رویه

وی با انتقاد از نبود برنامه مشخص برای برخورد با قاچاق و واردات بی رویه،تاکید کرد: دولت باید علاوه بر تشدید نظارت ها اجازه فروش کالای قاچاق در کشور را ندهد تا به این ترتیب ضرر ناشی از آن فکر سواستفاده را از قاچاقچیان سلب کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر تهدیدها و تحریم ها منجر می شود که لازمه رسیدن به این مهم بستن مبادی ورودی کشور به روی قاچاق و واردات بی رویه است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مقابله با واردات بی رویه تولید بیشتر و در نتیجه ارزآوری و بهبود شرایط را در پی دارد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc