کد خبر : 1352
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 - 3:46

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: دیدگاه مردم ایران نسبت به جنگ تحمیلی به عنوان جهاد، یک وظیفه الهی بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: دیدگاه مردم ایران نسبت به جنگ تحمیلی به عنوان جهاد، یک وظیفه الهی بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: دیدگاه مردم ایران نسبت به جنگ تحمیلی به عنوان جهاد، یک وظیفه الهی بود. سید هدایت‌الله نوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فلاورجان، در رابطه با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یک برهه متمایز و جدا در تاریخ چند هزارساله ایران اسلامی است که علت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: دیدگاه مردم ایران نسبت به جنگ تحمیلی به عنوان جهاد، یک وظیفه الهی بود.

سید هدایت‌الله نوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فلاورجان، در رابطه با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یک برهه متمایز و جدا در تاریخ چند هزارساله ایران اسلامی است که علت این تمایز را نه در یک عامل بلکه در عوامل گوناگون می‌توان جست‌وجو کرد.

وی افزود: هیچ مقطعی از تاریخ چند هزارساله ما به اندازه دوران دفاع مقدس ارزش‌های ملی و دینی متبلور نگردید؛ ارزش‌های دفاع مقدس علاوه بر اینکه از تبلور و لطافت خاصی برخوردار است دارای پایداری و ثبات ویژه‌ای است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد دوران دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان اصرار جوانان و نوجوانان برای اعزام به جبهه‌ها را اولین دلیل منحصر به فرد بودن، دفاع مقدس دانست و ادامه داد: همه آحاد مردم به خصوص جوانان با احساسی متفاوت در این حماسه جاودان شرکت کرده بودند چراکه با دقت در جنگ‌های قبلی تاریخ ایران می‌توان دریافت هیچ‌گاه شور و علاقه شرکت در آن‌ها مانند تجربه هشت سال دفاع مقدس نبوده است.

وی افزود: می‌توان دلایلی مانند مقطع انقلابی شروع جنگ تحمیلی، تأثیر معنوی حضرت امام بر اقشار مختلف جامعه و حس میهن‌پرستی واقعی با تأکید بر مضامین دینی و اسلامی را برای آن برشمرد.

نوری‌زاده با اشاره به دیدگاه مردمی در رابطه دفاع مقدس تصریح کرد: دیدگاه مردم ایران نسبت به جنگ تحمیلی به عنوان جهاد، یک وظیفه الهی بود و تداعی‌کننده حال و هوای جنگ‌های صدر اسلام است؛ و مفاهیمی از قبیل ایثار، فداکاری و شهادت از دیگر عوامل منحصر به فرد بودن دفاع مقدس است.

وی گفت: این تجربه درس‌آموز دفاع مقدس سرمشق همیشگی ملت بزرگ ایران و الگوی موفقی در برابر چشم همه کشورها و ملت‌های مسلمان است و در همه برهه‌ها از جمله شرایط فعلی باید از این تجربه سرمشق گرفت و در عرصه‌های دیگر از جمله جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی باید به کار بست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان، حضور مردم در صحنه و پشت سر امام خود را از ارزش‌های دوران جنگ تحمیلی دانست و تأکید کرد: مسئولین در ایام جنگ اقتصادی و فرهنگی هم باید به مردم اعتماد کرده و پشت سر امام خود حرکت کنند مخصوصاً متناسب با شرایط تحریم و فشارها اقتصادی دشمن از الگوی اقتصاد مقاومتی استفاده کرده و به ظرفیت‌های درونی کشور توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مسئولین نباید از سرمایه‌های مادی و معنوی میهن اسلامی در راستای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمنان غافل شوند چراکه با دل‌خوش کردن به وعده‌های کشورهای غربی و مستکبر مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد و به جز وابستگی هیچ ثمری نخواهد داشت.

نوری‌زاده تصریح کرد: همه این ارزش‌ها از برکت خون‌های پاک شهدای عزیز هشت سال نبرد است و همه این‌ها از تلاش مادران و پدران و مردم عزیز ایران در مبارزه با آمریکا و غرب نشأت گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان، شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس را در فلاورجان این‌گونه بیان کرد: برگزاری ۱۵ یادواره شهید در حوزه و پایگاه‌های مختلف، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، افتتاح نمایشگاه، برگزاری صبحگاه اختصاصی و زنگ مقاومت در مدارس، اجرای نشست‌های بصیرتی، برگزاری اردوهای زیارتی، دیدار از آسایشگاه جانبازان، حضور حلقه‌های شجره طیبه صالحین در نماز جمعه، فراخوانی و پیاده‌روی تاکتیکی، پخش فیلم و کلیپ دفاع مقدس در مساجد از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی در پایان افزود: این توفیق را پیدا کرده‌ایم که با همراهی هنرمندان بسیج شهرستان در ایام عید غدیر، با حضور مردم واقعه بزرگ غدیر خم را در سطح شهرستان بازسازی کنیم.

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc