کد خبر : 1354
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 - 6:24

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد اخذ مالیات افزایشی منجر به تعطیلی کل صنعت اصفهان خواهد شد

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد اخذ مالیات افزایشی منجر به تعطیلی کل صنعت اصفهان خواهد شد

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مالیات افزایشی منجر به تعطیلی کل صنعت اصفهان خواهد شد حجت‌الاسلام‌ ناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو خبرنگار فارس در مورد آخرین تصمیمات اخذ شده در مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: آخرین جلسه مجمع با حضور نمایندگان استان، فعالان صنعتی و رئیس اداره امور مالیاتی استان به‌منظور بیان موضوعات

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مالیات افزایشی منجر به تعطیلی کل صنعت اصفهان خواهد شد

حجت‌الاسلام‌ ناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو خبرنگار فارس در مورد آخرین تصمیمات اخذ شده در مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: آخرین جلسه مجمع با حضور نمایندگان استان، فعالان صنعتی و رئیس اداره امور مالیاتی استان به‌منظور بیان موضوعات مطرح شده فی‌مابین صنعتگران و اداره مالیاتی تشکیل شد و نمایندگان و فعالان صنعتی دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: برخی صنعتگران در این جلسه پیشنهاد کردند حاضر به واگذاری کل کارخانه خود به اداره مالیاتی هستند که درآمد آن را برداشت کند و صرفاً کاری کند که کارگرانش اخراج نشوند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره مالیات سنگین تعهد شده استان اصفهان گفت: موضع نمایندگان بر این امر استوار بود که چرا هرسال مالیات استان اصفهان افزایش می‌یابد درحالی‌که وضعیت صنایع استان بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس در سال ۹۳ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در اصفهان وصول‌شده و برای سال جاری نیز ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد پیش‌بینی ‌شده است و منطق این افزایش در کجاست که اکثر صنایع اصفهان به دلیل بدهی‌های مالیاتی در حال تعطیلی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به نتیجه جلسه مجمع، تصریح کرد: قرار بر این شد که جناب آقای امیری ـ ریاست سازمان مالیاتی ـ نامه‌ای را خطاب به اداره کل مالیاتی تنظیم کنند و با شرح مشکلات موجود، پیگیر ارائه تخفیف به مالیات استان شوند، در کنار آن نمایندگان استان نیز متعهد شدند با تنظیم متنی از اداره مالیاتی کشور و وزارت اقتصاد این موضوع را خواستار شوند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: اگر این روند پیدا کند در سال بعد نیز باید منتظر رشد بیشتر مالیات تعهدی استان باشیم که برای صنایعی که هم‌اکنون در ۳۰ درصد ظرفیت تولید هستند اصلاً خبر خوبی نیست و متأسفانه باید گفت روند اخذ مالیات افزایشی منجر به تعطیلی کل صنعت اصفهان خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه این فشارها تنها مختص اصفهان است و در جاهای دیگر شاهد آن نیستیم اظهار داشت: البته ما نمی‌گویم که مدیر مالیاتی استان مقصر است بلکه انتظارات از اصفهان زیاد شده و دولت فکر می‌کند همه صنایع در اصفهان در ظرفیت کامل تولید هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه مشکل اصلی در این قضیه عدم هزینه این مالیات‌ها در استان است، تصریح کرد: برای مثال در سال گذشته اصفهان ۲۰۰ میلیارد مازاد بر تعهد خود مالیات داده که طبق قانون باید ۵۰ درصد آن در استان هزینه می‌شد اما تنها ۳ میلیارد تومان آن به استان بازگشته است.

این نماینده مجلس در پایان در پاسخ به مشخص شدن یا نشدن عدد تخفیف مالیات استان، گفت: فعلاً در حال نامه‌نگاری هستیم و در صورت قبول اصل قضیه، مذاکرات برای تعیین درصد این تخفیف مشخص خواهد شد و مراحل پیگیری این کار نیز به اطلاع مردم اصفهان خواهد رسید.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc