کد خبر : 1368
تاریخ انتشار : شنبه 4 مهر 1394 - 9:08

امام‌جمعه فلاورجان در خطبه نماز جمعه این شهر گفت: طبق فرمایشات رهبری دولت عربستان باید وظیفه خود را بشناسد و قبول کند که کوتاهی کرده است و اولین مسئله این است که همه امروز تفکر دشمن را شناسایی کنند.

امام‌جمعه فلاورجان در خطبه نماز جمعه این شهر گفت: طبق فرمایشات رهبری دولت عربستان باید وظیفه خود را بشناسد و قبول کند که کوتاهی کرده است و اولین مسئله این است که همه امروز تفکر دشمن را شناسایی کنند.

امام‌جمعه فلاورجان در خطبه نماز جمعه این شهر گفت: طبق فرمایشات رهبری دولت عربستان باید وظیفه خود را بشناسد و قبول کند که کوتاهی کرده است و اولین مسئله این است که همه امروز تفکر دشمن را شناسایی کنند. به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان حجت‌الاسلام سید محمد خلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته

امام‌جمعه فلاورجان در خطبه نماز جمعه این شهر گفت: طبق فرمایشات رهبری دولت عربستان باید وظیفه خود را بشناسد و قبول کند که کوتاهی کرده است و اولین مسئله این است که همه امروز تفکر دشمن را شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان حجت‌الاسلام سید محمد خلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به حفظ زبان و تقوای الهی گفت: تقوا، کلیدواژه آبادی در دنیا و بهترین نگهبان آخرت است.

وی افزود: مولا امیرالمومنین در خطبه ۱۷۶ فرمودند «قسم به خدا نمی‌بینم هیچ بنده‌ای حق تقوا را درست به جا آورد مگر اینکه خازن و نگهبان زبان خویش باشد».

امام‌جمعه موقت فلاورجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مناسبتی که در پیش داریم عید غدیر است تأکید کرد: عید غدیر را باید عید گرفت، ما در قضیه عاشورا بسیار قوی و هوشمندانه عمل کرده‌ایم آن‌گونه که تمام اهل دنیا اقرار می‌کنند که عاشورایی هست و ظلمی شده اما نسبت به غدیر کوتاهی کرده‌ایم که همت مؤمنین و مومنات را می‌طلبد.

خلیلی در ادامه بیان داشت: طبق فرموده‌ امام رضا در روز عید غدیر خود را زینت کنید و از بوی خوش استفاده کنید. در این روز باید لبخند بر چهره مؤمنین باشد.

وی افزود: عید غدیر، روز عفو و گذشت است از خطاهای هم بگذریم؛ در این روز مؤمنین دست بخشنده داشته باشند و به یکدیگر عیدی بدهند؛ روایت داریم اطعام در این روز برابراست با اطعام تمام انبیاء و صدیقین و همچنین روزه‌داری عید غدیر با روزه‌داری تمام عمر برابر است.

امام‌جمعه موقت فلاورجان با تأکید بر برنامه‌ریزی جهت روز عید غدیر گفت: بحث محتوایی غدیر که یکی از خواسته رهبری است را در مردم گسترش دهید، خطبه غدیر خوانده شود و در خطبه غدیر بحث امام زمان(عج) و حدیث ثقلین مورد نظر است.

خلیلی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با اشاره به حادثه دیروز در منا گفت: حادثه تلخی در سرزمین منا اتفاق افتاد؛ عید بود اما قلب همه مؤمنین مخصوصاً امام زمان را داغدار کرد این حادثه از چند جهت قابل بررسی است.

وی در ادامه افزود: در اینکه خود حاجیان مهمان خدا بودند و جایگاه والایی نزد خدا دارند و در جوار رحمت خدا هستند شکی نیست اما نمی‌توان بی‌کفایتی و بی‌تدبیری دولت آل‌سعود را نادیده گرفت و امروزه همه مسلمانان جهان می‌دانند این دولت توانایی اداره مراسمی به این بزرگی را ندارد.

خلیلی تأکید کرد: باید همه کشورهای مسلمان هم‌صدا بشوند و در کنفرانس‌های اسلامی فکری بیندیشند؛ حکومتی که تمام توان خود را برای اختلاف مسلمانان قرار داده و از کشتن مسلمان خم به ابرو نمی‌آورد؛ نباید هم متأثر شود؛ ما که می‌دانستیم اما این حادثه سبب بصیرت مسلمانان می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: دولت عربستان باید وظیفه خود را بشناسد و قبول کند که کوتاهی کرده است، اولین مسئله این است که همه امروز تفکر دشمن را شناسایی کنند و ببینند دشمن می‌خواهد چه کار کند و سد راه آن شوند.

امام‌جمعه فلاورجان در ادامه اضافه کرد: دشمن می‌خواهد بین مسلمانان تفرقه بیندازد و با تجزیه کشورها قدرت مسلمین را تحلیل دهد و هر بلایی که می‌خواهد سر آن‌ها بیاورد، آن‌ها به دنبال تسخیر باورهای مردم هستند و بعد باورها را تغییر می‌دهند. باید مراقب افکارمان باشیم.

وی افزود: دستور به عالمان جامعه داده شده و وقت آن است که عالمان جامعه از این انفعال خارج شوند و اگر خلافی بود باید مردم را آگاه کنند؛ خواص جامعه راه را برای مردم روشن کنند و در هر مسئله که بر سر مسلمانان می‌آید دست استکبار را ببینید.

خلیلی در پایان با اشاره به ولادت امام موسی بن جعفر (ع) و امام هادی (ع) گفت: زهد خاص امام موسی(ع) زبانزد همه بود و زیارت جامعه کبیره یادگار امام هادی(ع) است ایشان در دورانی که خفقان بود با دعا عقاید خود را به شیعیان رساندند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc