کد خبر : 14222
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1395 - 11:45

فرماندار فلاورجان خبر داد: رشد ۴۰۰ درصدی اقامت مسافران نوروزی در فلاورجان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، اصغر هدایت با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: در ایام نوروز امسال حدود ۱۵۰ هزار نفر از اماکن و بناهای تاریخی فلاورجان بازدید کردند که این آمار نسبت به نوروز ۹۴ رشد ۱.۵ برابری داشته است. وی ادامه داد: در نوروز سال گذشته ۱۰۱

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، اصغر هدایت با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: در ایام نوروز امسال حدود ۱۵۰ هزار نفر از اماکن و بناهای تاریخی فلاورجان بازدید کردند که این آمار نسبت به نوروز ۹۴ رشد ۱.۵ برابری داشته است.
وی ادامه داد: در نوروز سال گذشته ۱۰۱ هزار نفر از اماکن و بناهای تاریخی فلاورجان بازدید کرده بودند.
فرماندار فلاورجان در ادامه با بیان اینکه از ۴۶۴ اثر باستانی این شهرستان، ۲۶ اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته و ۱۴ اثر هم در حال ثبت ملی است، اضافه کرد: طی دوسال گذشته برخی از آثار تاریخی نفیس فلاورجان مانند پل بابا محمود، امامزاده ابوالقاسم سهروفیروزان، خانه موید زفره،مسجد جامع اشترجان و نیز عمارت پیر پیربکران بازسازی شده است.
وی تصریح کرد: شهرستان فلاورجان در ۳۵ کیلومتری استان اصفهان قرار گرفته است که با داشتن ۴۶۴ اثر باستانی پس از کاشان، اردستان و نطنز جزو چهارمین شهرستان تاریخی استان اصفهان است.
هدایت یادآور شد: درگذشته درهر محله وروستا ی شهرستان فلاورجان تقریبا یک حمام قدیمی وجود داشته است اما متاسفانه امروز بیشتر آنها تخریب شده و فقط ۷ حمام قدیمی در فلاورجان، ابریشم و طاد و همچنین دو حمام در شهرکلیشاد و سودرجان و دو حمام در روستای سهروفیروزان سالم مانده اند.
وی اظهارداشت: حمام سهرفیروزان با قدمت ۲۵۰ ساله یکی از اثر تاریخی فلاورجان به شمار می رود.
فرماندار فلاورجان ادامه داد: در گذشته حدود ۵۰۰ برج کبوتر در شهرفلاورجان وجود داشته که با تغییر سبک زندگی مردم از سنتی به سمت مدرن ، متاسفانه ۴۰۰برج به کلی از بین رفته است و حال حاضر حدود ۱۰۰برج کبوتر در فلاورجان وجود دارد .
وی با معرفی بقعه پیربکران به عنوان یک اثر باستانی و هنری این شهرستان، معماری، طراحی و کاشی کاری های این بنا را نمونه عالی از اثر هنری قرن هشتم ایران دانست و گفت: مقبره پیر بکران متعلق به قرن هشتم هجری ومدفن یکی از عرفای بزرگ آن زمان بنام محمد بن بکران و همسر ایشان است .
هدایت یکی دیگر از آثار باستانی شهرستان فلاورجان را پل تاریخی بابا محمود دانست و افزود: پل بابا محمود دردو کیلومتری جنوب غربی شهر پیر بکران به طول۱۵۰مترعرض۵متروارتفاع۷متردارای ۱۵ دهانه بزرگ وکوچک باقوس جناغی وبیز که در دوره ایلخانی ساخته شد و این پل پس از پل شهرستان واقع در شهر اصفهان دومین پل قدیمی و تاریخی استان است.
فرماندار فلاورجان از پل تاریخی فلاورجان در شمال شرق شهرفلاورجان به طول ۱۴۰ متر عرض ۵متر با ۱۸ دهانه که در دوره صفویه برروی رودخانه زاینده رود ساخته شده است ، مسجد جامع اشترجان که توسط فخرالدین محمد بن محمود اشترجانی ملقب به ملک الوزراء در اوائل قرن هفتم هجری ساخته شده است، خانه مویدی که بنای اصلی آن متعلق به دوره صفویه است و در دوره قاجاریه تزئینات زیبائی از گچبری ،آئینه کاری ونقاشی در آن بکاررفته ، امامزادگان سیدمحمد قهدریجان و اجگرد،امامزاده زید فلاورجان ومقبره انوش بن شیث از نخستین پیامبران در قهدریجان را از جمله مهمترین بناهای تاریخی وجاذبه های گردشگری شهرستان فلاورجان نام برد.
منبع : قدس آنلاین.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc