کد خبر : 14380
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 17:08

فرازی از زندگی نامه جانباز مهدی جعفری

پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می مانند و با خون خود، عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران و ثبات و استمرار خط سرخ حسین(ع)تضمین نمودند.. . مهدی جعفری ۱۵ خرداد۱۳۴۴ درخانواده مذهبی در شهرستان فلاورجان شهرافجد

پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می مانند و با خون خود، عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران و ثبات و استمرار خط سرخ حسین(ع)تضمین نمودند..
DSC00048
. مهدی جعفری ۱۵ خرداد۱۳۴۴ درخانواده مذهبی در شهرستان فلاورجان شهرافجد جشم به جهان گشود. بر سیمای نورانی و دلنشین اش نام مهدی نهادند. مهدی در حالی روزهای آغازین حیات دنیوی اش را پشت سر می نهاد که حضرت امام خمینی(ره) فرمود: سربازان من درگهواره ها هستند، مهدی نیز مصداق روشنی از سربازان درگهواره ای امام بود. جانباز فداکار که به حکم وظیفه الهی در اطاعت از مقتدایش، حضرت امام خمینی(ره) به صحنه آمد و گنج عافیت را رها کرد و آبان ماه سال ۱۳۶۰ پس ازگذراندن دوره آموزش بسیج در پادگان غدیر اصفهانبه کردستان اعزام شد و پا در میدان جهاد و شهادت نهاد و از هیچ فداکاری دریغ نکرد سپس با آگاهی و عشق مثال زدنی عضو رسمی نهاد مقدس و عاشورایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و برای حفاظت ازحریم ولایت به بیت حضرت امام خمینی(ره) به جماران رفت.
برادر مهدی جعفری آن زمان که دید لشکر یزیدیان چشم طمع به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند کوله بار جهاد رابه دوش گرفت و با اقتدا بر سالار شهیدان، چشم از تمام تعلقات دنیا بربست و رهسپار جبهه های جنوب شد. این مرد الهی درتاریخ های ۳/۱۲/۱۳۶۲ در عملیات خیبر و ۱٩/۱۲/۱۳۶۳ درعملیات بدر مسئولیت بی سیم چی گردان خط شکن انییاء لشگر مقدس هشت نجف اشرف  را به عهده داشت و پا به پای فرمانده مقتدر آن گردان نقش آفرینی کرد. اوکه سعادت ابدیرا در سال های دفاع مقدس، در سرزمین های نور و حماسه جستجو و عمر شریف و با برکت خود را در دفاع از اسلام سپریمیکرد و به دفعات مکرر در عملیات های پیروزمندانه، توفیق خدمت را پیدا نمود، جلوه های درخشانی را در این عرصه از خود بهیادگار گذاشت و بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی در عملیات های خیبر و بدر،  به درجه جانبازی نائل شد و پس از سالها تحملرنج و مرارت روز یکشنبه۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام نمازمغرب به دیدار معبود شتافت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
و در آیین باشکوهی روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ده صبح با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولین استان و شهرستان،همرزمان گردان های خط شکن انبیاء و امام حسین(ع) لشگر ۸ نجف اشرف و پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده های محترم شهداء،  از میدان ورودی افجد تشییع و در جوار همرزمان شهیدش در گلستان شهدای افجد به خاک سپرده شد.
امیدوارم خداوند متعال بر درجات معنوی ایشان افزوده و بر خوان گسترده اولیاءالله و شهیدان والامقام خصوصاً ائمهمعصومین(علیهم السلام) میهمان گرداند..
 
روابط عمومی ستاد کنگره سرداران و ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc