کد خبر : 14699
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 7:25

پیگیری ابهامات قراردادهای بیمه عمر در مجلس آینده

پیگیری ابهامات قراردادهای بیمه عمر در مجلس آینده عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم فلاورجان در مجلس درباره لزوم رفع ابهام قراردادهای شرکت های بیمه، گفت: ابهاماتی در قراردادهای شرکت های بیمه وجود دارد که نیازمند شفافیت و ابهام زدایی است. ان شاءالله در مجلس آینده ابهامات موجود در قراردادهای بیمه عمر را پیگیری خواهم

پیگیری ابهامات قراردادهای بیمه عمر در مجلس آینده
عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم فلاورجان در مجلس درباره لزوم رفع ابهام قراردادهای شرکت های بیمه، گفت: ابهاماتی در قراردادهای شرکت های بیمه وجود دارد که نیازمند شفافیت و ابهام زدایی است. ان شاءالله در مجلس آینده ابهامات موجود در قراردادهای بیمه عمر را پیگیری خواهم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صدای صنعت گفت: اعضای کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور ۱۵ نفر بوده اند؛ اما به جز آقای پورابراهیمی، سایر اعضای هیئت به دلیل عدم دعوت به جلسلات این کمیته، از کیفیت برگزاری جلسات تحقیق و تفحص بی اطلاع هستند.
وی افزود: نحوه تهیه گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور برای اعضای کمیته تحقیق و تفحص مشخص نیست. بنده در کمیته تحقیق و تفحص از گمرک و بانک ها نیز حضور داشته ام. در آنجا برای سهولت بررسی و افزایش ضریب دقت،‌ بین اعضای کمیته تحقیق و تفحص تقسیم کار صورت می گرفت؛ اما متاسفانه در تحقیق و تفحص از صنعت بیمه تقسیم کار صورت نگرفت.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور با تایید این امر که بخشی از مشکلات صنعت بیمه ناشی از سوء مدیریت است، تصریح کرد: سوء مدیریت موجب بروز مشکلات بیشماری برای بخش های مختلف صنعت کشور از جمله صنعت بیمه شده است.
نماینده مردم فلاورجان خاطرنشان کرد: هنگام بررسی قانون جدید بیمه شخص ثالث، تغییرات و اصلاحات خوبی اعمال گردید. شورای محترم نگهبان دو ایراد را بر قانون جدید شخص ثالث وارد می دانست که این ایرادات در هفته گذشته برطرف و سپس به شورای نگهبان ارسال شد. اگر دو ایراد رفع شده به تایید شورای نگهبان برسد، مشکلات و ابهامات بیمه شخص ثالث برطرف خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از عدم بررسی و تفحص کارشناسانه عملکرد صنعت بیمه کشور،‌ اظهار داشت: تحقیق و تفحص باید با حضور کارشناسان خبره صنعت بیمه باشد تا هرگونه تغییر در قراردادها را بررسی کرده تا با رفع موانع و مشکلات، شفاف سازی صورت گیرد.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور با بیان اینکه اگر تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه به درستی صورت می پذیرفت،‌ مجلس و بیمه مرکزی در راستای حل مشکلات صنعت بیمه گام بر می داشتند و اکنون شاهد ابهامات در قراردادهای شرکت های بیمه نبودیم، عنوان کرد: اگر تحقیق و تفحص به درستی صورت می پذیرفت، قراردادهای بیمه عمر می توانست یکی از ایرادات اساسی باشد. قراردادهای بیمه عمر شاخصه مشخصی دارد. اما متاسفانه عقد قراردادهای بیمه عمر در بیمه ها سلیقه ای شده است. قراردادها باید ضابطه مند و طبق قوانین خاص و به دور از اعمال سلیقه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی در پایان تاکید کرد: در مجلس آینده، ابهامات موجود در قراردادهای بیمه عمر را می توان در قالب سوال از متولیان صنعت بیمه کشور و تحقیق و تفحص جدید از این صنعت و در راستای رفع ابهامات قراردادها پیگیری کرد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc