کد خبر : 14956
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 17:09

سناریوی دشمن گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات است

سناریوی دشمن گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات است   بیژن شمس، رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان فلاورجان (۱۸ اردیبهشت) در نشست فرهنگی، اجتماعی با موضوع «انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، تمدن نوین اسلامی» در مدرسه علمیه کوثر اصفهان به توصیف فرآیند انقلاب اسلامی ایران جایگاه کنونی آن پرداخت و گفت: دشمنی دنیای استکبار با

سناریوی دشمن گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات استIMG01591819
 
بیژن شمس، رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان فلاورجان (۱۸ اردیبهشت) در نشست فرهنگی، اجتماعی با موضوع «انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، تمدن نوین اسلامی» در مدرسه علمیه کوثر اصفهان به توصیف فرآیند انقلاب اسلامی ایران جایگاه کنونی آن پرداخت و گفت: دشمنی دنیای استکبار با جمهوری اسلامی ایران نشانگر تضعیف وجهه جهانی آنان بوسیله انقلاب اسلامی ایران است زیرا انقلاب در زمانی پیروز شد که قدرتهای بزرگ غرب و شرق بر جهان حاکم بودند و هیچ ملتی توان رویارویی با آنها را نداشت.
وی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز در شرایطی که ۳۵کشور دنیا در مقابل ایران می جنگیدند، ایران اسلامی بدون واگذاری ذره ای از خاک میهن مقاومت کرد و حدود ۹۰درصد از شهدا بین ۱۳تا۲۲ سال سن داشتند که در بستر اعتقادی جامعه رشد یافته و طرفدار گفتمان مردم و ولایت فقیه بودند.
وی در ادامه به تعریف گفتمان پرداخت و افزود: گفتمان، باور عمومی و نظام معنایی است که چگونگی توصیف ما از وقایع را مطرح کرده و در اصطلاح عمومی ارزشها نامیده می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور فلاورجان سپس ویژگی های گفتمان موفق را مبتنی بردغدغه های مردم(دغدغه دین)، پاسخ به پرسش های جاری در جامعه، طرح پرسشهای جدید، از دستور کار خارج کردن برخی پرسشها، بیان واقعیات و مطالبات موجود، توجه به ارزش های اساسی انقلاب، قابلیت تبدیل شدن به خرده گفتمان برشمرد.
شمس فرایند گفتمان سازی برای انقلاب را چهارچوب سازی یعنی بنیان های نظری گفتمان، تولید ادبیات یعنی تبیین و بسط نظری، اختصاصی سازی و تعمیم گفتمان، دگرسازی یعنی عینیت و مصداق سازی و نهادینه سازی و تسری تبیین کرد.
وی با اشاره به سابقه دشمنی های استکبار علیه ایران، اظهار داشت: سناریوهای دشمنان گره زدن حل مسائل اقتصادی کشور به سیاست خارجی از مسیر مذاکرات، تغییرات سیاسی، دوقطبی های سیاسی، اعتراضات اجتماعی و مطالبات فرهنگی است.
استاد دانشگاه در پایان دیدگاه مقام معظم رهبری درباره گفتمان مطلوب را مطرح کرد و افزود: همه ملت ایران، همه دلسوزان در این جهت متفقند که عزت ملی برای یک کشور بسیار مهم است اگر عزت باشد، امنیت هم خواهد آمد و اگر امنیت باشد پیشرفت عملی هم خواهد بود و الا اگر یک ملت تحقیر شد همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد.
منبع :شبستان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc