کد خبر : 15587
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 7:59

موسوی لارگانی: صادرات خرما در ماه مبارک رمضان عاقلانه نیست

سید ناصرمو سوی لارگانی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره گرانی نرخ خرماه در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در ماه  مبارک رمضان  بسیاری از  مردم و روزه  داران خرما را  جز زنجیره  مصرف غذایی  قرار میدهند  بنابراین  سزاوار نیست با صادرات خرما گرانی کالای را رقم بزنیم که  تمام  روزه دران  فارغ از هرنوع طبقه اقتصادی که  هستند  تمایل  به

سید ناصرمو سوی لارگانی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره گرانی نرخ خرماه در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در ماه  مبارک رمضان  بسیاری از  مردم و روزه  داران خرما را  جز زنجیره  مصرف غذایی  قرار میدهند  بنابراین  سزاوار نیست با صادرات خرما گرانی کالای را رقم بزنیم که  تمام  روزه دران  فارغ از هرنوع طبقه اقتصادی که  هستند  تمایل  به صرف ان  دارند.

  نماینده  مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه گرانی خرما  بیش از تمام اقشار جامعه طبقه ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، تصریح کرد:  بالاترین  مصرف خرما در ماه مبارک رمضان  است و این در حالی است که صادرات خرما با توجه به تقاضای داخلی در ماه  مبارک  رمضان  نمی تواند  اقدا م عاقلانه ای به شمارآید.

نماینده  مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مصرف خرما  با عنایت  به مصرف دو وعده ای در  زمان سحر وافطار می طلبد که نرخ خرما  به حدی تعیین شود که علاوه بر مصرف کننده تولید کننده هم متضرر نشود  بنابراین اگر اعلام می کنند گرانی  خرما  برای صادرات  است به هیچ وجه  این امر نمی تواند  توجیه منطقی  داشته باشد.

نماینده  مردم فلاورجان :  متاسفانه  در زمان  برداشت برنج  ما واردات داریم  و بدیهی است این گونه  واردات وصادرات  نمی تواند برای اقتصاد کشاورزی  ارمغان  مناسبی  به همراه آورد.

سید ناصرمو سوی لارگانی ، تصریحکرد:  در زمانی که  تقاضا  برای  تولید  داخلی  بالا است منطقی نیستکه  با صادرات  خرما  گرانی  این محصول استراتژیک  را رقم بزنیم و این در حالی است که دولت همواره  تاکید دارد تورم کاهش پیدا کرده است اما به یکبار  مردم شاهد افزایش نرخ  ۳۰الی ۳۵ درصدی  تنها یک قلم  کالا در ماهی همچون ماه مبارک رمضان  هستند.

کاهش تولید وصادرات، عامل گرانی  خرما

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی صادرات را علت گرانی ۳۰ تا ۳۵ درصدی خرما اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری خانه  ملت،  محمد آقاطاهر با اشاره به اینکه روند افزایش قیمت خرما سالانه یک هزار تومان بوده است ، افزود : امسال قیمت خرمای خوب بازار ۸۵۰۰ تا ۹۵۰۰ در هر کیلوگرم است در حالی خرمای باکیفیت پارسال ۶۵۰۰ تومان عرضه شد.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی صادرات را علت گرانی ۳۰ تا ۳۵ درصدی خرما اعلام کرد.
وی افزایش قیمت خرما را نسبت به سال های گذشته بی سابقه دانست و گفت: امسال میزان تولید خرما به یک سوم کاهش یافته که این نیز علت دیگر گرانی خرماست.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به مازاد سالانه خرما در سردخانه ها تصریح کرد: امسال مازاد خرما نخواهیم داشت و خرمای تازه هم در بازار عرضه خواهد شد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc