کد خبر : 15933
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1395 - 17:02

طلاق در صدر معضلات فلاورجان/دادگستری فلاورجان با کانون های مساجد تفاهم نامه امضا می کند

رییس دادگستری شهرستان فلاورجان به آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان اشاره کرد و از انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به منظور پیشگیری از جرائم خبر داد. امید حفیظی، رییس دادگستری شهرستان فلاورجان در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه با

رییس دادگستری شهرستان فلاورجان به آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان اشاره کرد و از انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به منظور پیشگیری از جرائم خبر داد.
SONY DSC
امید حفیظی، رییس دادگستری شهرستان فلاورجان در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه دادگستری آیینه تمام نمای جامعه است و اگر خلوت باشد، آنگاه جامعه بدون مشکل است، گفت:در سال ۹۴ مجموع پرونده های شهرستان ۴۱ هزار و ۲۹۵ فقره بوده است که ۴۰ هزار ۹۵۷ فقره مختومه شده است .
حفیظی رییس دادگستری شهرستان فلاورجان افزایش  آمار پرونده ها را نگران کننده دانست و گفت: افزایش نامتعارف پرونده ها باعث شده میانگین اوقات رسیدگی به پرونده ها طول بیانجامد و دادگستری فلاورجان با حجم عظیمی از پرونده ها روبرو شده  است.
وی به استاندارد جهانی تعریف شده هر ۱۰۰هزار نفر ۱۰قاضی و هر قاضی ۲ تا ۴ پرونده در روز رسیدگی اشاره کرد و گفت: در شهرستان فلاورجان ۲۶۰هزار نفر جمعیت و تنها ۱۶ قاضی وجود دارد.
وی انتظار مردم را بعد از سال ها که حکومت اسلامی شکل گرفته صدور احکام الهی خواند و گفت: در اسلام جایگاه قاضی خیلی رفیع و ظریف هست و یک قاضی ممکن است با یک اشتباه کوچک ظلم بزرگی بکند و ظالم بشود اما با این حجم زیاد  کار و حجم بالای پرونده ها امکان وجود خطا پیدا بیشتر خواهد شد.
رییس دادگستری شهرستان فلاورجان از اصحاب رسانه برای کمک به کاهش آسیب ها درخواست همکاری کرد و گفت: دادگستری وارث برخی معضلات و مشکلات اجتماعی است و ما باید در راستای کاهش جرائم قدم برداریم.
وی وظیفه دادگستری را حل و فصل اختلافات در حداقل زمان عنوان کرد و گفت: مطالبه طلب، طلاق، مهریه و خسارت از بیشترین عناوین پرونده ها در شهرستان فلاورجان هستند.
حفیظی رییس دادگستری شهرستان فلاورجان  اظهار داشت:مطالبه طلب ۷۰۰ پرونده، طلاق ۷۰۰ پرونده، تصادفات ۲ هزار و ۹۰۹ پرونده، ضرب و جرح ۲ هزار و ۳۲۰ پرونده، سرقت ۲ هزار و ۲۳۴ پرونده و مواد مخدر یک هزار و ۴۱۲ پرونده  می باشد.
وی آمار طلاق را نگران کننده خواند و گفت: نزدیک به یک سوم ازدواج های شهرستان منجر به طلاق می شود.
این مقام مسول با اشاره به اینکه مجرمین حرفه ای کمتر از ۵درصد هستند، گفت:باید احکام با قاطعیت و با سرعت اجرا شوند.
رییس دادگستری شهرستان فلاورجان اظهار داشت: معضلات در شهرستان فلاورجان اعم از آسیب های اجتماعی علل مختلفی دارد، این شهرستان از نظر اقتصادی بسیار فقیر شده زیرا اقتصاد آن بر اساس کشاورزی پایه گذاری شده و درآمدهای این بخش کم شده و در جامعه فقر و بیکاری زیاد رو به افزایش است.
وی حجم زیاد پرونده ها و طولانی شدن زمان رسیدگی، ارتقای فرهنگ جامعه، تصادفات جرحی بسیار زیاد، تصرف انهار و مادی ها و تغییر کاربری کشاورزی به مسکونی را از معضلات حال حاضر شهرستان فلاورجان برشمرد.
حفیظی  رییس دادگستری شهرستان فلاورجان در پایان به انعقاد تفاهم با آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان به منظور شناسایی نخبگان جامعه برای آموزش های پیشگیری و و حقوق شهروندی خبر داد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc