کد خبر : 15990
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 13:55

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ؛ احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر برای کاهش سود سپرده مردم

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ؛ احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر برای کاهش سود سپرده مردم موسوی لارگانی به افکار نیوز خبر داد؛ احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر برای کاهش سود سپرده مردم نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس از احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر به وی برای کاهش سود

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ؛ احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر برای کاهش سود سپرده مردم
موسوی لارگانی به افکار نیوز خبر داد؛
احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر برای کاهش سود سپرده مردم
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس از احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر به وی برای کاهش سود سپرده مردم خبر داد و گفت که اگر وزیر این مضوع را رسیدگی و مشکل را رفع نکند، باید در صحن مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.
احضار وزیر اقتصاد به مجلس و تذکر برای کاهش سود سپرده مردم
گروه اقتصادی- سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به اقدام بانک ها در کاهش نرخ سود سپرده مردم ولی عدم کاهش سود تسهیلات بانکی گفت: بر اساس اطلاع رسیده به ما، بانک ها نرخ سود سپرده مردم را ۱۵ درصد تعیین کرده ولی نرخ سود تسهیلات بالای ۲۰ درصد است.
وی افزود: قاعدتا باید نرخ سود سپرده و تسهیلات بانک بر اساس تورم کشور افزایش و یا کاهش یابد و بانک ها نمی توانند نرخ سود سپرده مردم را کاهش اما نرخ سود تسهیلات بالای ۲۰ درصد تعیین کنند.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر تورم کاهش پیدا کرد، سود تسهیلات بانکی هم باید کاهش یابد.
موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه اکثر بانک ها بدنبال کسب درآمد و سود خودشان هستند، افزود: بانک ها به فکر مردم، مشکلات مشتریان و ضرر وزیان آنها نیستند بلکه در این فکر هستند که چطور سود خود را افزایش دهند.
وی اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس هفته آینده از علی طیب نیا وزیر اقتصاد می خواهد تا با حضور در کمیسیون، در این باره توضیح دهد.
نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مرحله اول به وزیر تذکر می دهیم تا موضوع کاهش نرخ سود سپرده مردم را پیگیری و مشکل را حل کند و اگر وزیر اقدامی نکرد، از وی در سوال خواهیم کرد که باید با حضور در کمیسیون و صحن مجلس پاسخگوی این سوال باشد.
موسوی لارگانی گفت: نمایندگان مجلس در این زمینه کوتاه نخواهند آمد و وزیر باید پاسخگوی این موضوع باشد.
وی گفت: بانک ها وقتی به مردم تسهیدات می دهند میگویند در کار اقتصادی با مردم مشارکت کردند. مثلا می گویند در خرید خانه، تولید محصولات کشاورزی و شریک شدیم اما اگر ضرر و زیانی متوجه تسهیلات گیرنده شد، آنها کاری به این ضرر و زیان ندارند.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در زمانی که سود سپرده و تسهیلات بانکی با هم کاهش پیدا کرد، باز بانک ها از ترفندی استفاده کردند در واقع سود آنها کاهش نیافت. چون آنها بخشی از تسهیلات را نزد خود نگه می داشتند اما از مردم سود کل تسهیلات را می گرفتند مثلا ۱۰۰ میلیون وام مدادند اما ۲۵ میلیون از وام باید در بانک باقی می ماند و مردم باید سود این ۱۰۰ میلیون را پرداخت می کردند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc