کد خبر : 15992
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 17:42

۷۳درصد از مردم فلاورجان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند

رئیس اداره آب روستایی شهرستان فلاورجان همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آّب در نشست خبری از رعایت الگوی مصرف آب در این شهرستان به میزان ۷۳ درصد خبر داد. رضا امینی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی فلاورجان در جمع اصحاب رسانه  شهرستان فلاورجان اظهار کرد: با همکاری تمام مسئولان در فصل تابستان

رئیس اداره آب روستایی شهرستان فلاورجان همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آّب در نشست خبری از رعایت الگوی مصرف آب در این شهرستان به میزان ۷۳ درصد خبر داد.آب وفا
رضا امینی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی فلاورجان در جمع اصحاب رسانه  شهرستان فلاورجان اظهار کرد: با همکاری تمام مسئولان در فصل تابستان  امسال کم ترین تنش آبی و کم آبی در روستاها را تا کنون داشته ایم.
امینی اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب شرب در همه حال بخصوص در فصل گرما در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است گفت : نگاه به منابع زیر زمینی بعنوان یک وظیفه دینی، ملی، انسانی و اخلاقی در جهت پایداری منابع  آب برای خودمان می باشد و درحفظ این امانت و موهبت الهی برای نسل های آینده تلاشمان را بنماییم.
وی افزود: مدیریت مصرف یکی از بهترین و کم هزینه ترین  راههایی است  که می تواند به اقتصاد مقاومتی در بخش آب شرب کمک زیادی بکند که ۸۰ درصد این مدیریت متوجه خانم های خانه دار می شود.
امینی برای بهرمندی از آب شرب سالمتر و با کیفیت عالی گفت: اجرای طرح بهبود آب و نصب کارت خوان در روستای گلگون از بخش پیربکران انجام خواهد شد.
مسول امور آبفا روستایی شهرستان فلاورجان برای جلو گیری از هدر رفت فاضلاب گفت : اداره آب روستایی با همکاری بانک توسعه اسلامی طرح تصفیه خانه آب بین دو روستای سهرو فیروزان و طاد از بخش پیربکران را در دست بررسی دارد.
وی با بیان اینکه روستاهای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر در قالب ۲۴۸۷۳ خانوار تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان قرار دارند گفت: وضعیت آبرسانی ۵۶  روستای شهرستان  که جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری که ۳۴ درصد جمعیت شهرستان را در بر می گیرد و ۱۳/۳ جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.
 
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی فلاورجان اظهار داشت: ۳۴ روستا به صورت مجتمع  آبرسانی می شود و ۵ روستا مشترک با مجتمع آبرسانی شهرستان مبارکه می باشد و مابقی روستاها مستقیما به آب اصفهان متصل می باشند.
وی عنوان کرد: کل اشتراک ۲۱ هزار و ۵۰۰  عدد می باشد که ۲/۹  درصد مشترک استان اصفهان می باشد و محل تامین آب شهرستان از چاه های باقی مانده که در مدار  هستند  می باشد و تامین آب در مواقع اوج مصرف در بخش پیربکران از چاه های اجاره ای شبکه بهداشت کمک گرفته می شود.
امینی به دیگر اقدامات در زمینه حوادث آب و تعمیرات که بصورت متمرکز انجام می شود اشاره کرد و گفت: در این روش که به صورت متمرکز تعمیرات انجام می گردد و استان اصفهان نیز از طرح شهرستان فلاورجان الگو گرفته است با این کیفیت که اکیپ ۲۴ ساعته و سامانه ۱۵۲۳ از هر جای شهرستان به این سامانه تماس گرفته شود  موضوع به پیمانکار و ناظر اطلاع داده می شود و اگر لازم باشد به مدیر شهرستان  ارجاع داده می شود که تحول بسیار خوبی بوه است.
وی هدف مجتمع ۱۵ روستا که از دو نقطه بخش پیربکران آبگیری می شود را تامین انتقال آب شرب و بهداشتی به روستا های مجتمع با حدود ۱۳ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار و ۵۰۰ مشترک که حدود ۲۱/۵ درصد کل مشترک را تشکیل می دهد دانست و گفت: این طرح از سال ۸۴  اجرایی شد و کلیه خطوط انتقال و مخازن ذخیره و اصلاح و پمپاژ آن در سال ۹۰ به بهره برداری رسیده است و حدود ۶ کیلومتر  شبکه بصورت کلی تعویض شده است .
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی فلاورجان عمر مفید لوله های شبکه را حدود ۳۰ سال عنوان کرد و گفت: تا پایان اسفند ماه سال جاری اکثر لوله های شبکه قدیمی خوانسارک و علیشاهدان و روستای چهاربرج و پس از آن روستا های نرگان، کاویان، مهرنجان اتراک و مهرنجان ارامنه تعویض خواهند شد.
منبع : خبرگزاری شبستان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc