کد خبر : 16650
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1395 - 11:28

کریم تختشا قهفرخی از برپایی نمایشگاه تازه‌ترین آثار نگارگری موزه‌ای خود در شهر بغداد عراق و به همت حوزه هنری خبر داد.

کریم تختشا قهفرخی، هنرمند نگارگر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه نمایشگاهی از آثار «نگارگری موزه‌ای» را در شهر بغداد عراق برپا خواهد کرد، گفت: نگارگری موزه‌ای سبکی از نگارگری است که در کشورمان در حال فراموشی بود و پس از ۳۰ سال تحقیق، پژوهش و کار در این

کریم تختشا قهفرخی، هنرمند نگارگر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه نمایشگاهی از آثار «نگارگری موزه‌ای» را در شهر بغداد عراق برپا خواهد کرد، گفت: نگارگری موزه‌ای سبکی از نگارگری است که در کشورمان در حال فراموشی بود و پس از ۳۰ سال تحقیق، پژوهش و کار در این عرصه، به نوعی توانسته‌ام این هنر را احیا کنم.IMG_20160726_111519
وی ادامه داد: در نگارگری،طرح‌ها و نقش‌ها در ابعاد کوچک کار می‌شوند، اما در نگارگری موزه‌ای ابعاد می‌توانند بزرگ باشند. همچنین در نگارگری موزه‌ای از رنگ و روغن استفاده می‌کنیم. کار با رنگ و روغن در نقاشی، در دانشگاه های کشور به روش های آکادمیک غربی تدریس می‌شود، در حالی که ما از ۵۰۰ سال قبل که رنگ و روغن وارد کشورمان شد، این امکان از نقاشی را بومی سازی کردیم و خوب است که در دانشگاه ها هم بر روی این موضوع کار شود.
این هنرمند نگارگر درباره تازه‌ترین نمایشگاه اش در عراق گفت: این نمایشگاه به همت حوزه هنری و با همکاری کنسول‌گری ایران در بغداد، از چهارشنبه ۶ مردادماه در شهر بغداد عراق بر پا می‌شود و در افتتاحیه آن وزیر فرهنگ عراق حضور خواهد داشت.
تختشا قهفرخی همچنین عنوان کرد: در این نمایشگاه، ۳۱ اثر به نمایش گذاشته می شود. در این آثار مجموعه ای از اسکناس ها که در بشقاب کار شده اند به نمایش در می آید. این مجموعه شامل طرح‌هایی از اسکناس با تصویر ناصرالدین شاه تا اسکناس های پس از انقلاب اسلامی و همچنین اسکناس هایی با تصاویر رهبران انقلابی جهان است. در کنار این بشقاب ها، آثار تازه نگارگری موزه ای من با موضوعاتی همچون طبیعت بی‌جان و آناتومی انسان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc