کد خبر : 16796
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 - 22:40

رضا قاسمی دو و میدانی کارفلاورجانی در مسابقات المپیک ریو /کونگ فو کاری که دونده شد

کونگ فو کاری که دونده شد رضا قاسمی فلاورجانی  دونده دوهای ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر کشورمان است که از ورزش کونگ فو وارد دو و میدانی شد. در آستانه آغاز رقابت های المپیک ریو، به عملکرد دونده ای پرداخته ایم که از ورزش کونگ فو به دو و میدانی روی آورد. رضا قاسمی دونده

کونگ فو کاری که دونده شد01129559
رضا قاسمی فلاورجانی  دونده دوهای ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر کشورمان است که از ورزش کونگ فو وارد دو و میدانی شد.
در آستانه آغاز رقابت های المپیک ریو، به عملکرد دونده ای پرداخته ایم که از ورزش کونگ فو به دو و میدانی روی آورد. رضا قاسمی دونده المپیکی کشورمان، دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در نصف جهان چشم به جهان گشود. او ورزش قهرمانی اش را از کونگ فو آغاز نمود، اما به دلیل خشونت هایی که در این ورزش وجود داشت، به پیشنهاد مادرش، از این ورزش کناره گیری کرد. درخشش قاسمی در مسابقات دو و میدانی آموزشگاه ها، خانواده این قهرمان را بر آن داشت تا با حمایت های ویژه شان مسیر قهرمانی و آفتخار آفرینی را برایش هموار سازند.reza_ghasemi3_3708
قاسمی به عضویت خانواده دو و میدانی درآمد و در سال ۲۰۱۰ در جریان مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا توانست با ثبت زمان ۶.۶۶ ثانیه در ۶۰ متر به مدال نقره برسد و در بدو حضور خود در رقابت های بین المللی، رکورد ملی ۶۰ متر را بهبود بخشد. همین اتفاق باعث شد تا مسوولین فدراسیون به وی اعتماد کنند و او را به دوحه قطر، محل برگزاری رقابت های قهرمانی داخل سالن جهان اعزام کنند. رضا در اوج ناباوری به مرحله نیمه نهایی مسابقه ۶۰ متر راه یافت، هرچند که به فینال نرفت، اما این موفقیت بزرگی برای این دونده ارزنده به شمار می رفت.
تلاش های رضا، فدراسیون دو و میدانی را مجاب کرد تا حامد احمدپور را به عنوان مربی این قهرمان به کادر فنی تیم ملی اضافه کند. احمدپور از ابتدای ۲۰۱۱ به عنوان مربی این قهرمان برنامه هایش را آغاز کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا در همین سال، رضا در ۱۰۰ متر به فینال نرفت، اما در ۲۰۰ متر در مرحله نهایی به مقام هفتمی دست یافت.
پشتکار دونده سرعتی اصفهانی در رقابت های قهرمانی داخل سالن جهان در سال ۲۰۱۱ مثال زدنی بود. قاسمی در ۴ مرحله مقدماتی اول، مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی رکورد ملی را در ۲۰۰ متر جابجا کرد. زمین لرزه ای در شکستن رکورد ملی، که با ثبت زمان های ۲۱.۰۸ ثانیه در مقدماتی اول، ۲۰.۹۲ ثانیه در مقدماتی، ۲۰.۹۱ ثانیه در نیمه نهایی و ۲۰.۸۸ ثاینه در مرحله فینال اتفاق افتاد، نشان از اوج آمادگی و استعداد رزمی کاری داشت که به دو و میدانی نیز عشق می ورزید.Reza_ghasemi_3664
در رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا(۲۰۱۲)، رضا با ثبت زمان ۶.۶۵ ثانیه، با وجود شکستن رکورد ملی در این رشته به مقام قهرمانی رسید.
این دونده ارزنده در سال ۲۰۱۲ نیز دست به کار بزرگی زد. قاسمی در رقابت های جام کازانف قزاقستان موفق شد با ثبت زمان ۱۰.۲۴ ثانیه باوجود شکستن رکورد ملی، عنوان سریع ترین مرد ایران را تصاحب کند و یکی از المپیکی های کاروان ورزش کشورمان در بازی های لندن باشد.
تجربه دویدن با بزرگانی چون”آسافا پاول” ، ” مارتینا ” و “جیمی آدام” به تجربیات این جوان با انگیزه افزود. وی پس از رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ ادامه تمرینات سخت خود را با احمدپور با هدف ارتقا رکوردش پیگری کرد. سرنجام این تلاش ها به ثمر رسید و قاسمی در سال ۲۰۱۳ رکورد ملی را دوباره شکست. ۱۰.۱۶ ثانیه حاصل همت حامد و رضا در رقابت های جام کازانف بود.
قاسمی با شایستگی در سال ۲۰۱۴ به رقابت های قهرمانی داخل سالن جهان (لهستان) اعزام می شود. باز هم یک اتفاق خوب برای دو و میدانی می افتد. ثبت رکورد ۶.۵۸ ثاینه توسط جوان اصفهانی در دور نیمه نهایی، شور و شوق این ورزشکار را برای تصاحب عنوان های بهتر صد چندان می کند.
حضور این ورزشکار توانمند در بازی های آسیایی اینچئون، این نوید را می داد که کاروان کشورمان در کره جنوبی، توسط رضا در ۱۰۰ متربه مدال برسد. با وجود انتظارات جامعه ورزش و خانواده دو و میدانی اما قاسمی در اوج شایستگی هایش به مقام پنجمی رسید.
قاسمی از جام کازانف سال ۲۰۱۴ خاطره خوشی ندارد. در فینال رقابت های دو و میدانی قزاقستان، دونده ای نوظهور به نام حسن تفتیان با ثبت زمان ۱۰.۱۵ ثانیه و تنها با اختلاف یک صدم ثانیه، از رضا پیشی می گیرد و صاحب عنوان قهرمانی می شود. تفتیان سریع ترین مرد ایران و دونده اصفهانی با زمان ۱۰.۱۶ ثانیه نایب قهرمان می شود.
دوئل قاسمی و تفتیان برای تصاحب عنوان سریع ترین مرد ایران در ۲۰۱۵ ادامه دارد. جام کازانف قزاقستان آوردگاهی است که قاسمی را برای پس گرفتن این عنوان ترغیب می کند تا وی در دور مقدماتی موفق شود با رکورد ۱۰.۱۴ ثانیه، تنها برای یک روز صاحب این عنوان بماند، اما در فینال ۱۰۰ متر تفتیان موفق می شود با ثبت زمان ۱۰.۱۰ ثانیه این عنوان را مجدد از آن خود نماید. قاسمی و تفتیان هر دو سهمیه حضور در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب می کنند تا برای نخستین بار، دو ایرانی در لیست ۱۰۰ متر المپیک جای گیرند.
قاسمی حق بزرگی را بر گردن دوهای سرعت کشور دارد. برای اولین با در تاریخ دو و میدانی، جوان ارزشمند کشورمان در رقابتهای دو و میدانی قهرمانی آسیا (چین) در سال ۲۰۱۵ به فینال ۱۰۰ متر راه می یابد. رضا در جمع بزرگان آسیا موفق می شود با ثبت زمان ۱۰.۱۹ ثانیه به مدال برنز برسد و با این افتخار بزرگ، تاریخ دوهای سرعت دو و میدانی کشورمان را مدیون خود کند.
در سال جاری (۲۰۱۶) دونده ارزشمند کشورمان در رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا با ثبت زمان ۶.۶۶ ثانیه پس از حسن تفتیان از خط پایان گذشت و به مدال نقره رسید .
همچنین قاسمی تا کنون توانسته با حضور در تیم های امدادی ۴ در ۱۰۰ متر و ۴ در۴۰۰ متر نیز به موفقیت برسد. رکوردهای ملی این رشته ها هم، با وجود رضا قاسمی در لیست رکوردهای ملی به چشم می خورد.
تمرینات آماده سازی رضا از اواخر سال گذشته (۱۳۹۴) در کیش آغاز شد. رضا به همراه حامد احمد پور، یک مرحله اردوی یک ماهه را نیز در فرانکفورت آلمان سپری و در چند مسابقه اروپایی نیز با هدف ارزیابی خود، شرکت کرد.
حسین بهادر و محمود ردانی نیز به عنوان ماساژورهای این دونده در کنار کادر فنی در تمریناتش حضور دارند و این امید وجود دارد تا با بهره گیری از شرایطی که برای نماینده المپیکی کشورمان رقم خورده است، شاهد دستاورد مطلوبی در بازی های المپیک ریو باشیم.
فدراسیون دوومیدانی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc