کد خبر : 16912
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 9:15

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان : بودجه ای که برای استان ها در نظر گرفته می شود، جوابگوی انجام طرح ها نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بودجه ای که برای استان ها در نظر گرفته می شود، جوابگوی انجام طرح ها نیست. حجت الاسلام والمسلمین ناصر موسوی لارگانی عصر سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان افزود: میزان بودجه ای که به استان ها اختصاص می یابد حتی اجازه انجام و تکمیل

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بودجه ای که برای استان ها در نظر گرفته می شود، جوابگوی انجام طرح ها نیست.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر موسوی لارگانی عصر سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان افزود: میزان بودجه ای که به استان ها اختصاص می یابد حتی اجازه انجام و تکمیل طرحهای عمرانی را هم نمی دهد، به همین دلیل هم زمان انجام طرحها، افزایش می یابد.IMG_20160803_090620
نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: اگرچه ظاهر بسیاری از خیابان های اصفهان خوب و زیباست، اما به فاصله چند صد متر شرایط بسیار متفاوت و نامناسب است.
نماینده شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از اختصاص ۲۷۰ میلیون تومان برای تجهیز حوزه علمیه خواهران این خطه گفت: در حالی که مردم این منطقه با مشکلات جدی کمبود و قطع آب روبه رو هستند، این بودجه باید برای حوزه علمیه با داشتن تنها ۵۰ طلبه خواهر اختصاص یابد.
عباسعلی پوربافرانی، این امر را ناشی از عدم وجود شاخص های مناسب برای تخصیص بودجه ها دانست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این جلسه اظهار کرد: استان اصفهان از آنجا که در مرکز کشور واقع است بار ترانزیتی را بر دوش می کشد و همین باعث شده است که استهلاک در حمل و نقل جاده ای این استان بوضوح دیده شود.
حمیدرضا فولادگر تصریح کرد:احداث قطار پرسرعت اصفهان – تهران نه یک طرح استانی، بلکه طرحی ملی به شمار می رود و اجرای آن در راستای حفظ سرمایه های ملی، کاملا ضروری است.
نماینده اصفهان در مجلس افزود: بسیاری از ساکنان استان های همجوار از امکانات استان اصفهان نظیر بیمارستان ها استفاده می کنند، پس نمی توان به بسیاری از طرحهای این استان بمنزله طرحهای استانی نگاه کرد.
ناهید تاج الدین دیگر نماینده اصفهان در مجلس نیز در این نشست گفت: تبدیل شاخص های مطلق به شاخصهای نسبی می تواند بسیاری از معضلات استان اصفهان که پنهان مانده را نشان دهد.
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس نیز در این جلسه خواستار رسیدگی به شهرستان ها شد، چرا که به گفته وی این مناطق کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس نیز خواستار توجه به احداث سد برای حفظ منابع آبی و همچنین اماکن تفریحی مانند پارک ها در این خطه شد.
شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، اعضای اتاق بازرگانی، مدیران کل ارگان ها و نمایندگان استان در مجلس به ریاست استاندار اصفهان در محل استانداری تشکیل شد.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس صبح روز سه شنبه برای نشست با مسئولان اصفهان و بررسی چالش ها و مشکلات این استان وارد اصفهان شدند.
این اعضا در ادامه سفر یکروزه خود به اصفهان با فعالان اقتصادی این استان در اتاق بازرگانی دیدار و گفت و گو می کنند.
کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس است.
این کمیسیون برای انجام وظایف محوله در محدوده برنامه،بودجه، نظارت برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و امور مالی مجلس و آمار و خدمات عمومی فنی و همچنین نظارت و مراقبت بر اجرای مقررات بودجه و امور مالی مجلس و نحوه هزینه کردن آنها، رسیدگی به عملکرد بودجه سالیانه مجلس و ارائه گزارش آن برای چاپ و تفریغ بین نمایندگان و بازرسی و رسیدگی دقیق و نظارت در باره کلیه اموال و اشیاء منقول و غیرمنقول مجلس و ارائه گزارش سالانه برای چاپ و توزیع بین نمایندگان تشکیل می شود
ایرنا.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc