کد خبر : 16994
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 - 11:54

کارگاه آموزش مهارتهای تحکیم خانواده در مدرسه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برای طلاب برگزار شد.

قداست خانواده مبتنی بر خدامحوری است کارگاه آموزش مهارتهای تحکیم خانواده، با حضور حجت الاسلام مهران غلامی، استاد حوزه و پژوهشگر و محقق به مدت سه رور در مدرسه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برای طلاب برگزار شد. در این دوره حجت الاسلام غلامی ضمن تعریف خانواده آسمانی گفت: هدف از خلقت انسان، مثل شدن برا ی

قداست خانواده مبتنی بر خدامحوری است
کارگاه آموزش مهارتهای تحکیم خانواده، با حضور حجت الاسلام مهران غلامی، استاد حوزه و پژوهشگر و محقق به مدت سه رور در مدرسه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برای طلاب برگزار شد.
در این دوره حجت الاسلام غلامی ضمن تعریف خانواده آسمانی گفت: هدف از خلقت انسان، مثل شدن برا ی خداوند است، یعنی در صفات عیناً مانند خدا باشیم و محیط خانواده شأن و شئون ما نسبت به خدا را نشان می دهد و بهترین بستر برای رسیدن به این هدف مقدس، خانواده است.
وی با بیان اینکه خانواده اساساً قداست دارد و قداست اولیه خانواده مبتنی بر خدا محوری است، گفت: نهاد خانواده زیر بنای همه بناهای مقدس و ارزشمند و محترم در اسلام است پس به میزانی که این نهاد بی ارزش شود، سایر نهاد ها هم همین گونه می شوند.
استاد حوزه و پژوهشگر تصریح کرد: عامل از بین رفتن قداست خانواده اومانیسم(انسان محوری) است و انسان محوری در سه بعد تنوع طلبی، لذت محوری، تبدیل ابزار به هدف می باشد.
وی عامل اصلی اختلافات در خانواده را یکی از این سه محور معرفی کرد و اظهار داشت: عوامل تحکیم خانواده زن و شوهر هستند که به ویژگی های قبل ازدواج و بعد از ازدواج و بر می گردد.
حجت الاسلام غلامی سپس به اقسام تفاوت های جنسی روانی و احساسات نسبت به یکدیگر پرداخت و در پایان به مهم ترین اصل هایی که باعث تحکیم خانواده می شود اشاره کرد.
وی اصل محبت ورزی، معنویت گرایی، آراستگی و زینت، صداقت و راستی و قبول مدیریت اختلافات را مهم دانست و گفت: اگر این اصول رعایت شود، می توان یک خانواده آسمانی داشت.
منبع: خبرگزاری شبستان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc