کد خبر : 17047
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1395 - 21:30

اعتراض کارگران پلی اکریل به معوقات ۵ ماهه / سازمان بورس راه افزایش سرمایه را بست

شرکت پلی‌اکریل این روزها با مشکلات متعدد در تولید مواجه است، این شرکت تولیدکننده نخ و الیاف مصنوعی که از دهه چهل در اصفهان پایه‌گذاری شد این روزها به‌قدری با مشکلات متعدد مالی مواجه شده که از پس هزینه‌های جاری خود نیز برنمی‌آید. چند سالی است که شرکت پلی اکریل ایران که سال‌ها به‌عنوان بهترین

شرکت پلی‌اکریل این روزها با مشکلات متعدد در تولید مواجه است، این شرکت تولیدکننده نخ و الیاف مصنوعی که از دهه چهل در اصفهان پایه‌گذاری شد این روزها به‌قدری با مشکلات متعدد مالی مواجه شده که از پس هزینه‌های جاری خود نیز برنمی‌آید.13950516000726_PhotoA
چند سالی است که شرکت پلی اکریل ایران که سال‌ها به‌عنوان بهترین تولیدکننده الیاف مصنوعی کشور و نماد تولید در اصفهان تلقی می‌شد با مشکلات متعدد در تولید مواجه است. این شرکت تولیدکننده نخ و الیاف مصنوعی که از دهه ۴۰ در اصفهان پایه‌گذاری شد این روزها به‌ قدری با مشکلات متعدد مالی مواجه شده که از پس هزینه‌های جاری خود نیز برنمی‌آید.
نگاهی به‌ صورت‌های مالی این شرکت بورسی نشان می‌دهد زیان انباشته آن در آخرین اعلام شرکت از ۸ برابر سرمایه شرکت نیز فراتر رفته و تمامی عملکرد تولید و فروش و به دلیل هزینه‌های فزاینده تولید، با زیان قابل‌توجه مواجه شده است.
در این‌ بین حتی تغییر مالکیت و تغییرات عمده در هیات مدیره و تعویض چندباره مدیرعامل نیز مؤثر واقع نشد و شیب زیان‌سازی پلی اکریل در طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلات رکود تشدید شد.
در حال حاضر مشکلات متعدد به‌قدری وضعیت را برای ادامه حیات این شرکت با سابقه افزایش داده که به گفته کارگران آن، ۵ ماه حقوق کارکنان شرکت پرداخت‌ نشده است و در همین رابطه امروز کارگران معترض پلی اکریل روبروی استانداری اصفهان به تجمع پرداختند.
چندی پیش نیز رسول زرگرپور در نشست خبری خود از وخامت حال پلی اکریل گفت و تصریح کرد: در تلاشیم چاره‌ای برای ادامه حیات این شرکت بی اندیشیم زیرا حفظ اشتغال و تولید واحدهای موجود برای ما در اولویت است.
البته ادامه حیات پلی اکریل کار ساده‌ای نیست و بر اساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت، زیان انباشته این شرکت در اسرع وقت باید به زیر ۵۰ درصد سرمایه اسمی کاهش یابد. راه‌حل این کار افزایش سرمایه شرکت به‌ صورت تلفیقی از محل آورده سهامداران و تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود که در دو سال اخیر در دستور کار هیات‌مدیره قرار گرفت و شرکت تصمیم گرفت در چند مرحله، سرمایه خود را این دو محل به میزان هزار و ۲۰۰ درصد افزایش دهد.
اما سازمان بورس به دلایلی با این افزایش سرمایه مخالفت کرد و با مخالفت سازمان بورس، عملاً راهکار قانونی تداوم حیات پلی اکریل نیز بسته شد.
حال باید دید در سالی که «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گرفته بازهم شاهد تعطیلی واحدهای باسابقه در سطح کشور هستیم یا این بار فکری عملی برای این شرکت اندیشیده می‌شود؟

خبرگزاری فارس

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc