کد خبر : 17290
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 - 18:25

شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، دهاقان، شهرضا، خمینی شهر و نجف آباد بیشترین گیاهان زینتی را در استان استان اصفهان تولید می‌کنند.

تولید سالانه ۱۰۰ میلیون قطعه گل شاخه بریده در اصفهان مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: از هزار و۴۱۰ هکتار از اراضی گلخانه‌ای در این استان ۱۴۴هکتار زیر کشت گل و گیاهان زینتی رفته است. احمد رضا رییس زاده با اشاره به اینکه حدود ۶ درصد از گیاهان زینتی کشور در استان اصفهان

تولید سالانه ۱۰۰ میلیون قطعه گل شاخه بریده در اصفهان
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: از هزار و۴۱۰ هکتار از اراضی گلخانه‌ای در این استان ۱۴۴هکتار زیر کشت گل و گیاهان زینتی رفته است. IMG10071946
احمد رضا رییس زاده با اشاره به اینکه حدود ۶ درصد از گیاهان زینتی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود، افزود: رز، آلترومریا، ژربرا، آنتوریوم و لیلیوم، کاج ، سرو، برگ نو، زرشک و یاس زرد از گیاهان زینتی است که در استان اصفهان تولید می‌شود.
وی افزود: شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، دهاقان، شهرضا، فلاورجان و نجف آباد بیشترین گیاهان زینتی را در استان تولید می‌کنند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان بیش از ۱۰۰ میلیون شاخه گل بریده، گیاهان فصلی- نشایی، و گلدان‌های آپارتمانی با اشتغال برای بیشتر از هزار خانوار در استان اصفهان تولید می‌شود.
رییس زاده افزود: پرداخت تسهیلات یارانه دار به میزان ۸۰ درصد کل سرمایه گذاری برای توسعه گلخانه ها در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.
وی همچنین متوسط مصرف گل در دنیا را ۷۵ شاخه به هر نفر در سال و در کشورهای بیشتر برخوردار ۲۰۰ شاخه اعلام کردو گفت: این در حالی‌ست که سهم ایرانیان از این آمار کمتر از ۱۰ شاخه برای هر نفر در سال است.

بیش از ۹۵۵ خانوار در استان اصفهان به کشت گل و گیاه زینتی مشغول هستند.
منبع :خبرگزاری صدا و سیما

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc