کد خبر : 18078
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1395 - 14:35

همایش ملی «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» در شهرستان فلاورجان برگزار میشود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از برگزاری پنجمین همایش ملی «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» با حضور ۱۵۰ نفر شرکت کننده از استانهای یزد، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمان جنوبی، قشم، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان خبر داد. حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از برگزاری پنجمین همایش ملی «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» با حضور ۱۵۰ نفر شرکت کننده از استانهای یزد، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمان جنوبی، قشم، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان خبر داد.
حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: پنجمین همایش ملی «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» از دوم تا پنجم مهرماه سال جاری در اردوگاه کشوری شهید بهشتی شهر ابریشم شهرستان فلاورجان برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این کنگره با حضور ۱۵۰ نفر شرکت کننده از استان های یزد، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمان جنوبی، قشم، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان برگزار می شود.
حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه روستاییان با تولید محصولات ملی و با اتکا بر فرهنگ خاص بومی غنای فرهنگی و اقتصادی را به ارمغان می آورند، افزود: روستاییان به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زمینه ترغیب و ترویج روستا نشینی بجای شهر نشینی، تشویق به امر کشاورزی و بروز رسانی ابزار آلات کشاورزی نقش مهمی در تولیدات داخلی خواهند داشت.
وی به احیای هویت بومی و محلی روستاییان و حفظ لهجه و لباس های محلی اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات و مدیران کانونها با بهره گیری از پشتوانه مردمی و آشناسازی مردم با ابعاد هویت روستایی و با حمایت از فرهنگ بومی نقش قابل ملاحظه ای در احیای هویت روستایی و فرهنگ بومی مناطق مختلف دارند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: این پتانسیل هر چند مورد غفلت واقع شده است با این حال نشانه هایی از توجه به آن در سالهای اخیر قابل ملاحظه است هر چند کافی نیست و این امر نیازمند دغدغه مندسازی و تبیین ضرورت می باشد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc