کد خبر : 18153
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 10:03

سرانه فضای‌ سبز فلاورجان به ازای هر شهروند ۲۱ مترمربع است/افزایش بودجه شهرداری فلاورجان از ۴ میلیارد به ۱۶ میلیاردتومان / افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه عمرانی در فلاورجان

شهردار فلاورجان شاه کلید موفقیت شهرداری را تعامل بین شورای اسلامی وشهرداری وهمدلی بین مجموعه شهرداری با مدیریت ومسئولین شهرستان واستان دانست امیر احمد زندآور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرداری‌ها سازمان‌های گسترده‌ای هستند که وظایف متعددی برعهده دارند ،واین موضوع وظایف شهرداری ها را سنگین تر نموده است  به گونه‌ای که ۴۰۰ وظیفه

شهردار فلاورجان شاه کلید موفقیت شهرداری را تعامل بین شورای اسلامی وشهرداری وهمدلی بین مجموعه شهرداری با مدیریت ومسئولین شهرستان واستان دانست
امیر احمد زندآور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرداری‌ها سازمان‌های گسترده‌ای هستند که وظایف متعددی برعهده دارند ،واین موضوع وظایف شهرداری ها را سنگین تر نموده است  به گونه‌ای که ۴۰۰ وظیفه برای شهرداری تعریف شده و این در صورتی است که یک وزارتخانه تنها ۲۵ وظیفه اصلی بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه  اقدامات شهرداری‌ها باید  بر اساس برنامه و برنامه‌ریزی باشد، افزود: نباید در شهرداری‌ها سلیقه محوری وجود داشته باشد و برای توسعه پایدار شهری باید طبق برنامه‌ها پیش رفت.واگر ازفرآیند  توسعه شهر به صورت روزمره غافل شویم  شهرها از آبادانی وتوسعه ونشاط عقب می ماند شهردار-فلاورجان
شهردار فلاورجان با بیان اینکه بسیاری از مواردی که در شهرداری‌ها اتفاق می‌افتد نشان از این است که پایداری ندارند، گفت: توافقات شهرداری‌ها باید قانونمند و به روش علمی انجام شود. همچنین برنامه‌ها و استراتژی های شهرداری‌ها باید بر اساس عقلانیت باشد.
زندآور با اشاره به اینکه شهرها از زمان‌های گذشته (قبل از اسلام) وجود داشته‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر شهرها در حال توسعه هستند و از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۵ در یک دوره ۵۰ ساله تعداد شهرها از ۱۹۹ عدد به یک هزار و ۲۰ شهر افزایش یافته است.
وی با اشاره به بودجه شهرداری فلاورجان در سال ۹۲، گفت: بودجه شهرداری در این سال چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سه ماهه آخر سال ۷.۵ میلیارد تومان وصول کردیم و حدود سه میلیارد افزایش درآمد داشتیم.
افزایش بودجه شهرداری فلاورجان از ۴ میلیارد  به ۱۶ میلیاردتومان/فضای سبز به ازای هر نفر در این شهر ۲۱ مترمربع است
شهردار فلاورجان ادامه داد: در سال ۹۳ بودجه شهرداری فلاورجان ۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شد  و حدود ۱۴ میلیارد تومان وصول داشتیم. همچنین در سال ۹۴، ۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی مصوب داشتیم که ۱۵ میلیارد تومان وصول شده است و در سال جاری ۱۶ میلیارد تومان بوده است که بیش از ۹۰ درصد بودجه سال جاری را وصول کرده‌ایم.
زندآور به مباحث فرهنگی در این شهر اشاره و اظهار کرد: شهرداری با برگزاری همایش‌های فرهنگی، برنامه‌های خوبی در این خصوص دارد و شهرداری فلاورجان به یک نهاد فرهنگی تبدیل شده است.
وی به توسعه فضای سبز در این شهر اشاره کرد و گفت: فضای سبز به ازای هر نفر در این شهر ۲۱ مترمربع است و در مقایسه با شهر اصفهان که ۲۶ مترمربع است، چندان فاصله‌ای ندارد.
امیراحمد زندآور  شهردار فلاورجان با اشاره به اینکه پنج هزار اصله درخت در فلاورجان کاشته  شده است، افزود: از دیگر اقدامات برای ایجاد فضای سبز در این شهر، ایجاد پارک های محلی است.
زندآور به ناحیه و محله بندی در شهر فلاورجان اشاره و خاطرنشان کرد: محله گارماسه با هشت الی ۹ هزار نفر جمعیت تبدیل به یک ناحیه خدماتی شده است که بسیاری از خدمات شهرداری در این منطقه وجود دارد.وباعث شده که شهروندان گارماسه دسترسی راحت ترومشکلات خورا بهتر پیگیری نمایند
وی به طرح تفصیلی شهر فلاورجان اشاره کرد و گفت: طرح جامع شهرسازی در سال ۹۳ تهیه و جهت تصویب کمیسیون ماده پنج به استانداری ابلاغ شده است.
شهردار فلاورجان به طرح جدیدی در حاشیه زاینده‌رود از پل توحید تا پل غدیر این شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح جهت ساماندهی اطراف رودخانه در نظر گرفته شده است که هزینه آن در بودجه سال جاری شهرداری مشاهده می‌شود.
زندآور به تفاهم‌نامه میان شهرداری فلاورجان و آب منطقه‌ای اصفهان اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه برای بلوار ملاصدرا با عرض ۴۰ متر رفع شده است که ۲۰ متر مربوط به شهرداری فلاورجان و ۲۰ متر آن مربوط به آب منطقه‌ای اصفهان است.
هزینه ۴۰ میلیارد تومانی افتتاح پروژه‌های عمرانی فلاورجان /افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه عمرانی در فلاورجان
وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان بودجه در بخش عمرانی هزینه شده است، اضافه کرد: بودجه امسال شهرداری فلاورجان  ۵۰  میلیارد تومان است که شامل بخش‌های عمرانی و بخش آزادسازی است.
شهردار فلاورجان به ورودی شهر فلاورجان اشاره کرد و گفت: ورودی این شهر از دیوارهای بتونی تشکیل شده بود که نمای داخلی شهر را می‌پوشاند و از بیرون نیز نمای زشتی داشت اما برای رفع  این مشکل  از نرده‌های فلزی استفاده شده است که در این صورت منظر شهر از بیرون  نیز قابل مشاهده است.
زندآور به خروجی این شهر اشاره کرد و گفت: در گذشته مردم این شهر برای خروج از شهرستان از اتوبان ذوب‌آهن خارج می‌شدند که این امر  باعث تصادف می‌شد اما در حال حاضر ۶۰۰ الی ۷۰۰ متر مسیر جدید به این اتوبان اضافه شده است  که رفت و آمد مردم برای خروج از شهر راحت تر صورت گیرد.
DSC05596
وی به میدان جمهوری اسلامی این شهر اشاره کرد و گفت: این میدان بزرگ‌ترین میدان در شهر فلاورجان است که زیرساخت‌های آن فراهم‌شده و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین پل هوایی این شهر از طریق بخش خصوصی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در شهر نصب شده است.
شهردار فلاورجان به ترمینال مینی بوسرانی و تاکسیرانی شهر اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای ساماندهی این قسمت از شهر در نظر گرفته شده تا عبور و مرور مردم به راحتی صورت گیرد.
زندآور با اشاره به پروژه‌های عمرانی انجام شده در شهرداری فلاورجان، اضافه کرد:  برای انجام ۱۱ پروژه عمرانی در این شهرداری، بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: افتتاح  پروژه ورودی و خروجی اتوبان ذوب‌آهن به  شهر، افتتاح پروژه میدان بزرگ جمهوری اسلامی، افتتاح پروژه تعریض بلوار ۴۵ متری امام خامنه‌ای، افتتاح پروژه پارک سوار اتوبوسرانی و مینی بوسرانی شهر، افتتاح پروژه ایستگاه تاکسی بین شهری، کلنگ زنی احداث زورخانه، کلنگ زنی احداث بلوار ملاصدرا، کلنگ زنی و مرمت پل تاریخی شهر، کلنگ زنی عملیات ساماندهی و زیباسازی حاشیه زاینده‌رود و میدان میوه و تره‌بار از جمله ۱۱ پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی شهرداری فلاورجان به مناسبت هفته دولت است.
فلاورجان سومین شهر به لحاظ مشکل تراکم جمعیت در کشور است/۹۰ درصد محلات، متصل به شبکه فاضلاب هستند
شهردار فلاورجان با بیان اینکه به لحاظ فرهنگی شهر فلاورجان دچار مشکل شده است، اضافه کرد:  دو هزار و ۳۰۰ متر زمین شهرداری برای اقدامات فرهنگی خریداری‌شده و  علی‌رغم اینکه در سال گذشته کلنگ زنی شده است، اما  هیچ‌گونه اقدامی هنوز انجام نشده است.
زندآور با اشاره به اینکه فلاورجان سومین شهر به لحاظ مشکل تراکم جمعیت در کشور است، گفت: جمعیت این شهرستان کمتر از ۵۰ هزار نفر است که البته  ۱۲ هزار نفر افغانی نیز در این شهر زندگی می‌کنند و جزء آمار رسمی محسوب نمی‌شوند.
وی ادامه داد: بلوار درچه به فلاورجان با طول یک هزار و ۱۵۰ متر رفت و برگشت از جمله پروژه‌هایی است که دو سال و نیم زمان برده و تاکنون مسیر رفت بلوار تمام و مسیر برگشت نیز در حال انجام است.
شهردار فلاورجان گفت: گلستان شهدا از جمله مکان‌هایی بود که توسط شهرداری ساماندهی شد و بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.
زند آور با بیان اینکه برای ایجاد آرامستان جدید اقداماتی صورت گرفته است، افزود: در این خصوص با شهرداری فولادشهر در حال مذاکره هستیم.
وی ادامه داد: پل فلاورجان تا کنون جهت بازسازی، دویست میلیون تومان هزینه در برداشته و مقرر شد تا فقط عابر از این پل عبور کند. همچنین از جمله شکایات مردم به شهرداری آسفالت ۱۴۰ کوچه طویل است.
شهردار فلاورجان با بیان اینکه فاضلاب شهر هیچ مشکلی ندارد، گفت: اکثر محلات به شبکه فاضلاب متصل هستند به گونه‌ای که ۹۰ درصد محلات به شبکه فاضلاب متصل است.
زندآور گفت: متأسفانه در بخش خصوصی موفق عمل نکرده‌ایم و در صدد هستیم برای احداث میدان تره‌بار با بخش خصوصی وارد مذاکره شویم.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc