کد خبر : 18428
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 18:19

حوادث سال گذشته «حج» بی‌کفایتی «آل‌سعود» را آشکار ساخت/ رهبران بلاد اسلامی فکری بکنند که مدیریت حج را در دست بگیرند

فرمانداردر سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر فلاورجان با عرض تسلیت شهادت امام محمد باقرعلیه السلام وسالروز ارتحال آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بعد از انقلاب اسلامی گفت: در سال گذشته در چنین ایامی فاجعه منا اتفاق افتاد که دل هر شنونده و بیننده ای را به درد می اورد و

فرمانداردر سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر فلاورجان با عرض تسلیت شهادت امام محمد باقرعلیه السلام وسالروز ارتحال آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بعد از انقلاب اسلامی گفت: در سال گذشته در چنین ایامی فاجعه منا اتفاق افتاد که دل هر شنونده و بیننده ای را به درد می اورد و امت اسلام را داغدار کرده ونزدیک به یک ساله است از شهادت حجاج بیت الله الحرام که غریبانه و مظلومانه و با لب تشنه و در هوای گرم جان خودشان را در ادامه بی کفایتی و بی مدیریتی آل سعود که خود مدعیان وخادمین حرمین شریفین میدانند از دست داده ایم.
اصغر هدایت که خود شاهد عینی این فاجعه در سال گذشته بودگفت: :در ۲۵ سال گذشته در یکی از هتل ها هزار و ۴۰۰ نفر تلف و در سال گذشته با واژگونی جرثقیل بالغ بر صد و هفت نفر نیز کشته و در همین چند روز گذشته ۱۸ نفر نیز مجروح که این اتفاقات دلیلی بر بی کفایتی آل سعود است.
وی در ادامه نیز اشاره نمود که فاجعه منا به عنوان مرگبارترین حادثه تاریخ حج ثبت شده که ۷ الی ۸ هزار مظلوم در این حادثه تلخ شهید شده که تعداد ۴۶۰ نفر از حجاج ایرانی در این فاجعه شهید شدند.
ایشان در ادامه درباره نحوه اتفاق حادثه منا عنوان نمودند همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در «خیابان ۲۰۴» نزدیک تقاطع آن با «خیابان ۲۲۳»، در منطقهٔ منا شهر مکه، عربستان سعودی رخ داد که با ورود یکی از شاهزادگان برای اعمال جمرات بدون اینکه ورودی خیابان را ببندند خروجی را مسدود نموده اند که با فشردگی جمعیت و خستگی زائران و گرمای هوا باعث کشته شدن آنها شد.
فرماندار شهرستان فلاورجان با عنوان اینکه آل سعود با بایکوت خبری که ایجاد نمود فکرش را نمی کرد که همه عوامل حج در کشور و پیام دندان شکن و قاطعانه مقام معظم رهبری باعث رسوایی آنها شود به طوری که آنها در ابتدا اعلام نمودند ۷۰۰ یا ۸۰۰ نفر کشته شده اند و سعی در کوچک نمودن این فاجعه بزرگ می نمودند.
وی در ادامه با بیان اینکه در نظر صاحب نظران شکی در عمدی بودن این فاجعه نیست و به نحوی که در کمک نمودن به گونه ای اقدام شود که اگر یک دهیار یا شهردار در آنجا بود بهتر از آنها عمل می کردکه این فاجعه بزرگ رخ ندهد.
هدایت در پایان ادامه داد که اگر مدیریت حج در اختیار آل سعود باشد باز شاهد این اتفاقات خواهیم بود و باید رهبران بلاد اسلامی فکری بکنند که مدیریت حج را در دست بگیرند به طوری که سعودی ها مدعی هستند که ایرانیان حج را سیاسی نمودند ولی خودشان با کارشکنی هایی که انجام داده اند ایرانیان را از حج محروم نمودند. وبا دعوت از مریم رجوی همسر مسعود رجوی که دستشان آلوده به خون ۱۷ هزار شهید ترور در ایران است به عنوان مهمان رسمی آل سعود استقبال میشود..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc