کد خبر : 19009
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 11:17

تلاش دولت وهابی عربستان برای حذف نام حضرت علی از کتب علمی

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فلاورجان گفت: دولت وهابی عربستان در یک برنامه بلند مدت به دنبال اجرای طرح حذف نام حضرت علی(ع) از کتب درسی بود و اکنون این طرح را برای کتب علمی دنبال می‌کند. رسا:حجت الاسلام علی رئیسی شامگاه امروز در برنامه نشست بصیرتی که در مسجد انصارالحسین شهر شهرضا برگزار

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فلاورجان گفت: دولت وهابی عربستان در یک برنامه بلند مدت به دنبال اجرای طرح حذف نام حضرت علی(ع) از کتب درسی بود و اکنون این طرح را برای کتب علمی دنبال می‌کند.

رسا:حجت الاسلام علی رئیسی شامگاه امروز در برنامه نشست بصیرتی که در مسجد انصارالحسین شهر شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: دولت وهابی عربستان به دنبال اجرای طرحی برای حذف نام حضرت علی(ع) از کتب درسی این کشور است؛ اقدام دولت عربستان به این مسأله هم محدود نشده و این دولت تلاش می‌کند تا نام مقدس حضرت علی(ع) را کتب روایی اهل سنت نیز حذف کند.

وی ادامه داد: در کتب روایی اهل سنت، فضائل زیادی برای حضرت علی(ع) ذکر شده که این سخنان منبع نگارش آثار بسیاری حتی در عالم تشیع نظیر کتاب الغدیر شده است، اما دشمنان شیعه برای حذف این نام و تحریف این کتابها تلاش می‌کنند، این مسأله نشان می‌دهد که دشمن تا چه اندازه با برنامه ریزی دقیق و صرف بودجه‌های بسیار در تمامی عرصه‌ها برای مقابله با تفکر شیعه تلاش میکند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فلاورجان تصریح کرد: دشمنان تشیع واقعاً با جدیت و تلاش شبانه روزی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند بنابراین ما هم اگر می‌خواهیم در روز قیامت شرمنده امامان(ع) و پیامبر اسلام(ص) نباشیم، باید بیشتر برای این منظور تلاش کنیم.

حجت الاسلام رئیسی تأکید کرد: تلاش دولت وهابی عربستان برای مقابله با تفکر تشع و حذف نام حضرت علی(ع) از متون علمی و روایی در حالی است که حداقل ۳۰۰ آیه قرآن کریم حقانیت شیعه را تأیید کرده است و روایات بسیاری از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر حقانیت حضرت علی(ع) و پیروان آن حضرت و خدمات ایشان صادر شده که در تمامی منابع شیعه و سنی وجود دارد؛ البته دشمنان ما نیز همه این موارد را می‌دانند اما باز هم در راه باطل خود تلاش می‌کنند.

وی گفت: مجالس مرثیه و دعای ما نباید تنها به ذکر مصیبت و گریه و توسل محدود شود، باید از هر فرصتی برای معرفت افزایی درباره اهل بیت(ع) استفاده کنیم، جوانان ما نیازمند کسب معارف حقیقی از اسلام، امامان و وجود پیامبر(ص) هستند، انتقال این معارف به نسل جوان و نوجوان سبب می‌شود تا آنها بتوانند شبهاتی که از سوی دشمنان مکتب تشیع و معارف اهل بیت(ع) مطرح می‌شود را پاسخ گفته و مانع گستاخی آنها شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فلاورجان تأکید کرد: یکی از علتهایی که دشمنان شیعه تاکنون موفق به حذف نام اماان شیعه و تفکر آنها از محافل علمی نشده‌اند وجود کتابها و منابع معبر فراوانی است که از سوی علمای اسلامی نوشته شده است که کتاب الغدیر اثر علامه امینی از جمله آنهاست؛ وجود این منابع از سویی مانع موفقیت دشمنان دین اسلام می‌شود و از سویی رسالت مبلغان و اهل شیعه را برای حراست از این سرمایه بزرگ فرهنگی سنگین می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی، ایجاد توان دفاعی قابل اطمینان برای کشور بوده است، نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت نظارت و ولایت رهبر معظم انقلاب شرایطی را ایجاد کرده که کشور ایران و نظام اسلامی به عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین قدرت منطقه مطرح باشد، این در حالی است که مردم ما در امنیت و آرامش کامل قرار دارند.

وی تصریح کرد: آنچه کمه از ابتدای انقلاب ضامن موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران شده است، ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه بوده است، این مسأله سبب پیروزی انقلاب اسلامی، سرافرازی ما در طول دوران دفاع مقدس و ایستادگی ما در برابر تهاجمات و دسیسه‌های مختلف دشمن در دوران پس از جنگ شده است و اگر بخواهیم این راه پرافتخار همچنان ادامه داشته باشد، باید همانند گذشته، ولایتمداری خود را حفظ و بصیرت خود را در این زمینه افزایش دهیم

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc