کد خبر : 19431
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1395 - 14:27

فلاورجان در سوگ شهادت سالار شهیدان غرق در عزا و ماتم

مردم شهرستان فلاورجان امروز دوش به دوش یکدیگر به عزاداری در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند تا بار دیگر عشق و محبت خود را نسبت به خاندان پیامبر (ص) اعلام کنند.   فلاورجان، امروز غرق در سوگ و ماتم است و مردم این دیار از طلوع فجر با اقامه نماز

مردم شهرستان فلاورجان امروز دوش به دوش یکدیگر به عزاداری در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند تا بار دیگر عشق و محبت خود را نسبت به خاندان پیامبر (ص) اعلام کنند.
 
فلاورجان، امروز غرق در سوگ و ماتم است و مردم این دیار از طلوع فجر با اقامه نماز جماعت صبح و قرائت زیارت عاشورای حسینی به ابراز ارادت به این امام همام پرداخته و با برپایری محافل عزاداری و سوگواری در حسینیه ها، تکایا، مساجد و خیابان ها و با سردادن نوای «یاحسین» تداوم نهضت سرخ حسینی را فریاد می زنند.
852

حرکت دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی از تکایا و محله‌های مختلف  اجتماع خیل عظیم عاشقان حسین(ع) گویای محبت شیعیان و محبان اهلبیت (ع)نسبت به خاندان عصمت و طهارت است.
گویا مردم این دیار امروز خستگی را از یاد برده و مجالی برای استراحت ندارند و عزاداری صبح دهم محرم را مقدمه‌ای برای عصر عاشورا می دانند چرا که آغاز مصیبت های خاندان پیامبر(ص) در این زمان واقع شده است.
تاسوعا و عاشورای حسینی همواره در شهرستان فلاورجان حال و هوای دیگری دارد و مراسم‌های باشکوهی توسط هیئت‌ها، مساجد، تکیه‌ها و مهمتر از همه بقاع متبرکه (ع) به همین مناسبت برگزار شد.
دسته‌های عزاداری که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در خیابان‌ها و معابر شهری به سمت بقاع متبرکه حرکت کرده و در حین مسیر هم به عزاداری، زنجیرزنی و سینه‌زنی می‌پردازند و مداحان اهل بیت(ع) هم در رثای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نیز علمدار کربلا نوحه‌سرایی کردند.
همه ساله هیئت‌های مذهبی شهری و روستایی همچون سال‌های گذشته در بقاع متبرکه و گلزار شهدا  گردهم آمدند و مدیحه سرایی، زنجیر زنی و سینه زنی کرده و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب گرانقدرشان اثبات کردند.
در سالروز تاسوعای حسینی مکان های مذهبی نیز مملو از کاروان های عزاداری بود که با در دست داشتن بیرق های عزا، یاد و خاطره مظلومیت حضرت امام حسین(ع) را گرامی داشتند.
همچنین در تکایا و مساجد روحانیون و مبلغان اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی فلاورجان به بیان اهداف و انگیزه های قیام امام حسین (ع) پرداختند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc