کد خبر : 19517
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 - 13:59

موسوی لارگانی : تعریف بیکاری مطابق با واقعیت جامعه نیست/ خدمات انشعاب آب و برق طی ده روز دو برابر افزایش یافته است/ مشکلات کنونی جامعه با افزایش رشد بیکاری رشد یافته است

موسوی : تعریف بیکاری مطابق با واقعیت جامعه نیست/ خدمات انشعاب آب و برق طی ده روز دو برابر افزایش یافته است/ مشکلات کنونی جامعه با افزایش رشد بیکاری رشد یافته است حجت الاسلام سید‌‌ ناصر موسوی‌لارگانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری نما، در واکنش روند نزولی رشد بیکاری در

موسوی : تعریف بیکاری مطابق با واقعیت جامعه نیست/ خدمات انشعاب آب و برق طی ده روز دو برابر افزایش یافته است/ مشکلات کنونی جامعه با افزایش رشد بیکاری رشد یافته است
حجت الاسلام سید‌‌ ناصر موسوی‌لارگانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری نما، در واکنش روند نزولی رشد بیکاری در کشور، گفت: آماری که از طرف مرکز آمار یا وزارت کار و تعاون رفاه اجتماعی در خصوص آمار بیکاری داده می شود با آن آمار بیکاری واقعی در سطح جامعه تفاوت بسیار زیاد است.
وی با بیان این مطلب که در تعریف اشتغال دست کاری شده است، گفت: در تعریف اشتغال آمده است کسی که در هفته یکساعت کار کند شاغل است و با این تعریف فردی که در هفته یکساعت کار می کند در ماه می شود چهار ساعت این درحالی است که سازمان ادارات ساعتی بیست هزار تومان پول می دهند واگر فردی یک ساعت کار در هفته کار می کند درآمدش در ماه هشتاد هزار تومان می شود. اما این سوال مطرح است که این فرد شاغل با هشتاد هزار تومان می تواند اجاره منزلش پرداخت کند یا دیگر هزینه های خود را پرداخت کند. از این رو این تعریف، تعریف قابل قبول نیست.
موسوی‌لارگانی تصریح کرد: با تعریف تعیین شده اشتغال در وزارت کار رفاه امور اجتماعی می توان گفت آمار و ارقامی که از بیکاری توسط این سازمان ارائه می شود آمار درست و بجایی است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش تعداد بیکاران در جامعه اذعان داشت: در بعضی از شهرستان ها آمار بیکاری بالای بیست درصد است و آمار شهرستان فلاورجان و اصفهان در حال حاضر ۲۶ درصد است و امروز کشاورزان به دلیل خشکسالی های متمادی به نان شب محتاج هستند و درآمدی ندارند.
وی رکود را از دلایل افزایش بیکاری در جامعه برشمرد و گفت: رکود باعث شده تا کشور از نظر اقتصادی و بیکاری با مشکل و چالش روبرو شود چرا که رکود بر خرید و فروش و تبادل معاملات و فعالیت ها بانک ها تأثیر بسزایی می گذارد و حتی منجر به تعطیلی کارگاههای بزرگ و کوچک شده است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: رکود می تواند به کل کشور آسیب برساند و با رکود موجود کارگاههای تولیدی ما نمی تواند هزینه های جانبی همچون برق آب و گاز و هزینه های دیگر را تأمین کند و با عدم پرداخت به موقع عوارض و مالیات دولت هم با مشکلات عدیده دیگری ربرو شود.
نماینده فلاورجان در خانه ملت در ادامه به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و بیان داشت: دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها، یارانه افراد از پولی که مردم به عنوان عوارض و هزینه های حامل های انرژی آب و برق و … که مصرف می کنند و بهای آن را می پردازند، پرداخت می کند.
وی به دو برابر شدن خدمات انشعاب آب و برق در ده روز گذشته اشاره بیان کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه ها دولت می بایست با افزایش قیمت حامل‎های انرژی و دریافت این هزینه جهت جبران افزایش خدمات به اقشار آسیب پذیر پرداخت کنند اما با وجود این همه افزایش قیمت و دریافت‎ها دولت در شب پرداخت یارانه‌ها با عذاب و ماتم یارانه‌ها را حساب خانوارها واریز می کند.
موسوی‌لارگانی گفت: اگر رکودی که در حال حاضر در بخش مسکن حاکم است برطرف شود می توانیم به جرات بگوییم شاهد رونق یافتن دهها و صدها کارخانه و شرکتی که وسایل جانبی ساختمان را تولید می کنند، هستیم.
وی گفت: بیکاری تنها تبعات اقتصادی ندارد، بلکه بیکاری باعث بروز افزایش آمار طلاق، اعتیاد و دیگر مسائل و مشکلات جامعه نیز می باشد.
موسوی‌لارگانی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اشاره و کرد و خاطرنشان ساخت: “مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به کارگزاران نظام بیان فرمودند من از آن جوانی است که با دست خالی به من منزل می رود به دلیل بیکاری خجالت می کشم”.
این عضو فراکسیون روحانیون مجلس اذعان داشت: در حال حاضر دهها و صدها خانواده به دلیل مشکلات مالی و معیشتی در صف طلاق قرار دارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه گفت: بیکاری با خود ناهنجاری های اجتماعی به دنبال دارد که دولت و مسئولان نظام می بایست حواسشان به این ناهنجاری ها باشد تا در آینده نزدیک با مواجه با این ناهنجاری ها کاسه چه کنم چه کنم در دست نگیرند.
منبع : پایگاه خبری نما

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc