کد خبر : 19753
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آبان 1395 - 21:22

آموزش تکنیک‌های جمع‌آوری خاطرات شهدا در پایگاه مقاومت بسیج شهر باغ ابریشم

دبیر ستاد کنگره ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶ در جمع تعدادی از برادران و خواهران بسیجی محله‌ی باغ ابریشم که برای جمع‌آوری خاطرات شهدا گرد هم آمده بودند، حضور یافت و روش‌های جمع‌آوری، ثبت و ضبط خاطرات ۲۱ شهید این محل را آموزش داد. جناب سرهنگ محمد رئیسی در ابتدای این

دبیر ستاد کنگره ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶ در جمع تعدادی از برادران و خواهران بسیجی محله‌ی باغ ابریشم که برای جمع‌آوری خاطرات شهدا گرد هم آمده بودند، حضور یافت و روش‌های جمع‌آوری، ثبت و ضبط خاطرات ۲۱ شهید این محل را آموزش داد.dsds
جناب سرهنگ محمد رئیسی در ابتدای این جلسه پیرامون درسی که شهدای والامقام از مکتب امام حسین آموختند سخن گفت و افزود همه‌ی ما امروز وظیفه‌داریم که پیام‌رسان فرزندان نهضت خمینی باشیم تا آحاد مردم خصوصاً نسل جدید شناخت بهتری از ویژگی‌های شخصیتی شهدا آزادگان و جانبازان به دست آورند.
در ادامه روش‌های جمع‌آوری تاریخ شفاهی و فن‌های مصاحبه را بیان نمود و افزود برای دست‌یابی به منابع اطلاعات و جمع‌آوری اطلاعات باید گام‌های بسیار مهمی برداشته شود. ایشان در شرح تاریخ شفاهی گفتند: تاریخ شفاهی یکی از پژوهش‌هایی است که به  شنیده‌ها و دیده‌های ناظران فعال در عرصه می‌پردازد. وی به معرفی ارکان مصاحبه‌ی تاریخ شفاهی که مصاحبه‌کننده و مصاحبه‌شونده چه افرادی باشند و پیرامون موضوع مصاحبه‌ها و زمان و مکان آن‌هم سخن گفت.
ایشان افزود ازآنجاکه محتوای خاطرات تاریخی شهدا باید بر اساس منابع صحیح استخراج گردد و میزان اطمینان و صحت‌وسقم آن‌هم بر اساس محتوا گردآوری شود. این آموزش‌ها و تکنیک‌های ۱۶ جلسه‌ای به‌صورت فشرده در ۳ جلسه تئوری و ۳ جلسه عملی برگزار شد.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc