کد خبر : 19780
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1395 - 12:19

موسوی لارگانی: قاچاق لوازم خانگی کارخانه ها را به تعطیلی می کشاند

موسوی لارگانی: قاچاق لوازم خانگی کارخانه ها را به تعطیلی می کشاند سیدناصر موسوی لارگانی درگفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به افزایش قاچاق لوازم خانگی درکشور گفت: زمانی تولید لوازم خانگی در کشور ما یا وجود نداشت یا بسیار کم بود؛اما درحال حاضر در استان هایی همچون تهران، اصفهان، کرمان و

موسوی لارگانی: قاچاق لوازم خانگی کارخانه ها را به تعطیلی می کشاند
سیدناصر موسوی لارگانی درگفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به افزایش قاچاق لوازم خانگی درکشور گفت: زمانی تولید لوازم خانگی در کشور ما یا وجود نداشت یا بسیار کم بود؛اما درحال حاضر در استان هایی همچون تهران، اصفهان، کرمان و استان های مختلف لوازم خانگی با کیفیت بسیارخوبی تولید می شود.
وی با اشاره به بازدید خود و اعضای کمیسیون اقتصادی از کارخانه های لوازم خانگی،افزود: در بعضی ازاین شرکت ها، تا ۷۰ درصد قطعات لوازم خانگی در داخل کارخانه تولید می شود یا شرکت های اقماری که با این شرکت ها در ارتباط هستند آن را تولید می کنند و از این طریق اشتغالزایی قابل توجهی نیز ایجاد شده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از کارخانه های داخلی تولید لوازم خانگی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شرکت «اسنوا» در اصفهان برای ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و انواع لوازم خانگی را تولید می کند؛اما متاسفانه عده ای با واردات بی رویه لوازم خانگی خارجی و همچنین قاچاق آن هم اشتغال را زیر سئوال برده و هم به اقتصاد کشور ضربه می زنند.
قاچاق لوازم خانگی باعث شده انبارها از کالای خارجی پر شود
موسوی لارگانی در ادامه با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی باعث شده انبارها از کالای خارجی پر شود، گفت: ادامه این رویه باعث تعطیلی کارخانه های تولیدی می شود به طوری که برخی شرکت ها تعدادی از کارگران خود را اخراج کرده و تعدادی از آن ها را در نوبت اخراج گذاشته اند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس،خاطرنشان کرد:قاچاق لوازم خانگی ازیک سو اشتغال را ازبین می برد و ارز را از کشور خارج می کند و از سوی دیگر،برای کشورهای دیگر رشد اقتصادی و رونق ایجاد می کند،اما در کشور خودمان همه این شاخص ها را کاهش خواهد داد.
موسوی لارگانی با تاکید براینکه کالایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود،مالیات وعوارض گمرکی نمی دهد که همه این ها ضربه به کشور است،افزود:به دنبال این هستیم که از تک محصولی بودن و اتکاء به نفت نجات پیداکنیم که راه آن توسعه صادرات غیرنفتی و به حداقل رساندن واردات و اتکاء به تولیدات داخلی است.
وی خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری دراین زمینه حرف آخر را زده و فرمودند که “هرکجا کالای قاچاق دیدید، معدوم کنید.”این سخن یعنی اینکه مسئولان اعم از دولت، مجلس و سازمان های مربوطه باید به طور جدی با ورود کالای قاچاق مبارزه کنند و اجازه ندهند که کشور به واسطه این کالاها که کیفیت آنها اغلب از کالاهای داخلی نیز بسیار پائین تر است، دچار مشکل شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد:همچنین درهمین موضوع رهبر معظم انقلاب در بیانات خود درباره اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کردند که دولت باید استفاده از کالای خارجی که مشابه آن در کشور تولید می شود را بر خود حرام کند.
موسوی لارگانی با اشاره به مکانیزم های فعلی برخورد با کالای قاچاق و اینکه طبق قانون این وظیفه برعهده اصناف است یا سازمان تعزیرات حکومتی؛تاکید کرد:تا جاییکه من اطلاع دارم در ارتباط با مبارزه با قاچاق ،قانونا تعزیرات باید این موضوع را پیگیری کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسیدگی به اجحافی که با افزایش قیمت ها در حق مردم انجام می شود،از وظایف تعزیرات حکومتی است؛اما یکی دیگر از وظایف آن ها مبارزه با قاچاق کالاست البته اتاق اصناف نیز می تواند در این موضوع دخیل باشد،اما قطعا چون بازرسان اصناف از بدنه خود آن هاست،شاید نتواند به طور کامل آن برخورد لازم را داشته باشد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc