کد خبر : 19928
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1395 - 13:22

بحران بی آبی زنگ خطری برای تغییر هویت شهرستان

یادداشت :شهرستان فلاورجان شهرستانی است که با حضوری تاریخی که بی شک اصالت باور نکردنیش ،عظمت و شکوهش تعبیر واژه زُلال بخش آب را در ذهن تداعی می کند آب شایسته ترین پدیده ایست که تبلور زندگی و سرسبزی را به همراه دارد با إذعان به این حقیقت در گذشته نه چندان دور این دیار

یادداشت :شهرستان فلاورجان شهرستانی است که با حضوری تاریخی که بی شک اصالت باور نکردنیش ،عظمت و شکوهش تعبیر واژه زُلال بخش آب را در ذهن تداعی می کند آب شایسته ترین پدیده ایست که تبلور زندگی و سرسبزی را به همراه دارد با إذعان به این حقیقت در گذشته نه چندان دور این دیار شهرتش را مدیون زاینده رود و سرسبزی باغات مملو از میوه ومزارع سرسبز بوده است.
در شرایط فعلی که فلاورجان با بحران آب و خشکسالی روبروست ،نبود آب توانسته هویت شهرستان که همان منظر طبیعی (زاینده رود وباغات ومزارع سبز )می باشد دستخوش تغییر و نابودی قرار دهد.
اقتصاد شهرستان فلاورجان نیز به طور کلی وابسته به آب و رونق کشاورزی و دامداری است. محصولات کشاورزی مانند برنج، گندم، جو، گوجه، پیاز ، خیار و… تولید می شود. این شهرستان از جمله شهرستان های بسیار زیبا و سرسبز استان اصفهان بوده ودر برخی محصولات کشاورزی در چند سال گذشته به عنوان قطب تولید این محصولات در کشور محسوب شده است.
بخش قهدریجان یکی از مناطق پر ثمر این شهرستان است که سالانه تولید پیاز و…. زیادی دارد که به دیگر شهرستان های استان صادر می شودو به عنوان قطب تولید این محصول در کشور شناخته می شود
در شهرستان فلاورجان تنها کشاورزانی موفق به انجام کشت در بخش های قهدریجان و پیربکران وبخش مرکزی شهرستان شدند که چاه‌های آنها همچنان آب داشته و سایر کشاورزان به دلیل کم آبی ضرر کردند. وآنها منتظر حقابه‌ هستند .
با توجه به مشکلات کم آبی و وابسته بودن اقتصاد شهرستان به کشاورزی اشک کشاورزان فلاورجانی را در آورده و آنان چشم امید خود را به مسئولین دوخته اند تا سفره هایشان بی نان نماند کشاورزان فلاورجان که تامین کننده نان سفره های مردم هستند هم اکنون برای تامین نان سفره خانواده هایشان چشم انتظار مساعدت همه جانبه و فداکاری مسئولان استانی هستند
خشکسالی بی سابقه در استان اصفهان و به تبع آن شهرستان فلاورجان و تخصیص نیافتن آب برای کشــت پاییزه، کشاورزی را در مناطق وســیعی ازشهرستان فلاورجان به تعطیلی کشانده و این در حالی اســت بیشتر کشاورزان دچار خسارت شده اند که این میزان خسارت زندگی کشاورزان فلاورجانی را فلج کرده است و آنان چشم انتظار حمایت مسئولان هستند.
امیدواریم مسئولین محترم در این راستا اقدامی خداپسندانه در حق این قشر زحمت کش فلاورجانی و راهکارهای پیش رو برای مهار آن را انجام دهند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc