کد خبر : 706
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 فروردین 1394 - 3:23

استان اصفهان از نظر اینترنت در رتبه نهم کشور قرار دارد

استان اصفهان از نظر اینترنت در رتبه نهم کشور قرار دارد

 روزنامه اصفهان امروز با طراحی اینفوگرافی در مورد سرعت اینترنت در اصفهان نوشت: آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر ‘نت ایندکس’ در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که ایران در رتبه ۱۵۲ جهان از نظر سرعت و کیفیت سرویس اینترنت قرار دارد. در سال ۱۳۷۱

 روزنامه اصفهان امروز با طراحی اینفوگرافی در مورد سرعت اینترنت در اصفهان نوشت: آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر ‘نت ایندکس’ در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که ایران در رتبه ۱۵۲ جهان از نظر سرعت و کیفیت سرویس اینترنت قرار دارد.

در سال ۱۳۷۱ تعداد کمی از دانشگاه های ایران نظیر دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان از طریق پروتکل UUCP به اینترنت متصل شدند تا با دنیای خارج نامه الکترونیکی رد و بدل کنند، اما ایران از سال ۱۳۷۲ به شبکه جهانی پیوست. نخستین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری بود.

در حال حاضر نیز این مرکز یکی از مرکزهای خدمات اینترنت در ایران است. در سال ۱۳۷۳ موسسه ندا رایانه تاسیس شد. در همین سال مؤسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را بعنوان اوّلین شرکت خدمات سرویس اینترنتی (ISP) آغاز کرد.

در سال ۱۳۷۴ مجلس ایران تأسیس شرکت ‘امور ارتباطات دیتا’ تحت نظر شرکت مخابرات ایران را تصویب کرد و مسؤلیت توسعه خدمات دیتا در سطح کشور به طور انحصاری در اختیار این شرکت قرار گرفت. همچنین در سال ۱۳۷۷ پروژه یونیکد در ایران با قرارداد شورای عالی انفورماتیک و همکاری بنیاد دانش و هنر واقع در انگلستان و با نظارت و مدیریت فنّی دانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان ‘فارسی وب’ آغاز به کار کرد. هدف پروژه این بود که با گنجاندن کامل و جامع الفبای فارسی در استاندارد یونیکد، نشر فارسی در کامپیوتر، به ویژه اینترنت و وب، استاندارد شود و اصولاً مشکل قلم و یا (فونت) های غیر استاندارد موجود در نرم افزارهای ایرانی رفع شود.

** سرعت اینترنت در ایران و کشورهای جهان

آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر ‘نت ایندکس’ در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که سنگاپور با متوسط سرعت ۱۱۵.۸۵ در جایگاه نخست سریع ترین کشورهای اینترنتی جهان قرار دارد. این رتبه بندی بر اساس میلیون ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت Speedtest.net و تحت نظارت گروه اوکلا (Ookla) انجام می شود در بازه های زمانی ۳۰ روزه مورد بازبینی قرار می گیرد. همچنین کشور هنگ کنگ با سرعت ۱۰۲.۰۶ Mbps، سنت پیر و میکلون با سرعت۷۸.۴۱ Mbps، کشور رومانی با سرعت ۷۸.۴۱ Mbps در مقام های بعدی جای گرفته و پس از آن به ترتیب کشورهای ژاپن، کره جنوبی و سوئد قرار دارد. در آخرین رتبه بندی ایران بعد از مراکش و تانزانیا در رتبه ۱۵۲ جهان از نظر سرعت و کیفیت سرویس اینترنت قرار دارد.

اگر کمی به عقب برگردیم مشاهده می کنیم که در سال ۱۹۹۳، ایران دومین کشور در خاورمیانه بود که به اینترنت متصل شد. از آن زمان تا کنون تعداد کاربران اینترنت در ایران روند فزاینده ای داشته است، اما بر اساس آمار دسامبر ۲۰۱۲ ایران به لحاظ سرعت اینترنت در دسترسی برای کاربران خانگی، در بین ۱۷۸ کشور در جایگاه ۱۶۴ قرار داشت و از بین کشورهای خاورمیانه تنها مصر و سوریه رتبه پایین تری داشتند. همچنین در فصل اول سال ۲۰۱۳ ایران در بین کشورهای جهان جزء کندترین کشورها در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت محسوب می شد و در سال ۲۰۱۴ ایران با متوسط اینترنت bps 3.07 در ردیف ۱۶۹ کشور جهان قرار گرفت. اما باید توجه داشت که این سرعت به استناد میانگین سرعت کاربران متصل شده به این وب سایت مورد تایید قرار گرفته و برای همه‎ افراد مشخص است که میانگین سرعت کاربران کشورمان برای اتصال به اینترنت به مراتب پایین‎تر از این میزان است.

**سرعت پایین اینترنت در استان اصفهان

آخرین بررسی وضعیت سرعت اینترنت در جهان نشان می دهد که تهران با متوسط سرعت ۹،۳ مگا بایت در ثانیه در رتبه اول و شهر شیراز با سرعت ۸.۲۶ مگابایت در ثانیه در رتبه دوم قرار دارد. همچنین اصفهان با متوسط سرعت ۴.۵۷ جایگاه نهم را به خود اختصاص می دهد. این در حالی است که از ۴ سال گذشته که مخابرات استان اصفهان که افزون بر فراهم ساختن زیر ساخت های ارائه سرویس ها، به مشترکان خود سرویس اینترنت پرسرعت را ارائه می دهد، مواردی از قبیل کندی سرعت، قطعی و تمام شدن شارژ زودهنگام و… سبب مشکلات فراوانی برای مشترکان شده است.

مدیرعامل مخابرات اصفهان یکی از اولویت های اصلی مخابرات استان اصفهان را ارتقای کیفیت خدمات به مشترکان عنوان کرده و پیش تر گفته بود:’برای توسعه گسترده در بخش اینترنت پرسرعت برنامه داریم و پیش بینی می کنیم تا ۲۰۰ هزار پورت اینترنت را در سال ۹۳ واگذار کنیم. اما قطعی های مداوم و سرعت پایین از یک سو و پشتیبانی ضعیف و ترافیک غیر واقعی اینترنت مخابرات از سوی دیگر باعث شده تا بسیاری از کاربران اینترنت مخابرات صدای اعتراضشان نسبت به وضعیت موجود در سال گذشته بالا برود.

وضعیت اینترنت در ایران چندان مساعد نیست،بطوریکه کلانشهری مانند اصفهان که یکی از شهرهای پرجمعیت کشور به شمار می رود، از نظر کیفیت اینترنتی وضعیت خوبی ندارد و این درحالی است که برخی از شهرهای کوچکتر دارای سرعت اینترنت بیشتری هستند.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc