کد خبر : 749
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 3:53

نماینده مردم فلاورجان :آزادسازی قیمت نان احاد مردم را با مشکل مواجه می کند

نماینده مردم فلاورجان :آزادسازی قیمت نان احاد مردم را با مشکل مواجه می کند

نماینده مردم فلاورجان :آزادسازی قیمت نان احاد مردم را با مشکل مواجه می کند سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت درانتقاد به گرانی و افزایش دوباره قیمت نان و به طور کلی آزادسازی قیمتها،گفت: وقتی بحث هدفمندی یارنه ها در مجلس هشتم مطرح شد یکی از مباحثی که طراحان به

نماینده مردم فلاورجان :آزادسازی قیمت نان احاد مردم را با مشکل مواجه می کند

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت درانتقاد به گرانی و افزایش دوباره قیمت نان و به طور کلی آزادسازی قیمتها،گفت: وقتی بحث هدفمندی یارنه ها در مجلس هشتم مطرح شد یکی از مباحثی که طراحان به آن اشاره  می کردند این بود که نان به دلیل ارزان قیمت بودن کیفیت خوبی ندارد و برای ارتقای کیفیت باید قیمت ها را آزاد کرد.

 قیمت نان  دومرحله افزایش یافت / نان همچنان بی کیفیت

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی افزود: براین اساس و با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها یک مرحله در دولت دهم آزادسازی قیمت نان اجرا و نان گران شد؛اما  کیفیت نان خیلی تفاوت نکرد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اما نکته ای که وجود دارد این است که دولت قبلی در قبال افزایش قیمت نان ۴ هزارو ۵۰۰ تومان به عنوان یارانه نان به مبلغ یارانه دریافتی خانوارها اضافه کرد در حالی که دولت فعلی نه تنها یارانه ها را اضافه نکرد؛ بلکه در دو مرحله قیمت آرد و نان را هم افزایش داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه علی رغم گران شدن نان در دو مرحله هنوز کیفیت ها تغییر آنچنانی نداشته است،گفت: اخیرا هم زمزمه هایی در مورد آزدسازی قیمت نان به صورت کامل و حذف یارانه نان مطرح شده که بسیار نادرست و قابل انتقاد است.

موسوی لارگانی ادامه داد: گویا دولت از آنجایی که نتوانسته یارانه افراد ثروتمند را حذف کند،تصمیم دارد با حذف یارانه نان کمبودها را جبران کند، اما باید توجه داشت آزاد شدن قیمت نان برای تعداد زیادی از مردم مشکلاتی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: عده  زیادی از مردم نان زیاد مصرف می کنند؛در حالی که درآمد آنچنانی هم ندارند بنابراین آزادسازی و گرانی نان به نفع مردم نیست و باید با بررسی و کارشناسی دقیق تری صورت گیرد.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه درحال حاضر قیمت نان سنگک ساده در تهران ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است،گفت: براین اساس اگر خانواده ای روزانه ۳ عدد نان را هم که خریداری کند و حتی یارانه نان را هم داشته باشند،درمدت ۳ روز کل یارانه نان این خانواده تمام می شود و با مشکل روبه رو خواهند شد.

مردم از گرانی نان ناراضی اند

 

وی تاکید کرد: قرار براین بود اگر قیمت نان آزادسازی هم بشود، در عوض یارانه آن را مستقیما به مردم پرداخت کنند تا هم قیمت ازاد شده و هم رانت ایجاد نشود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مردم  بشدت از گرانی ها به خصوص گرانی نان ناراضی و ناراحت هستند؛اما سکوت آنها نشانه رضایتشان نیست و دلیل صبوری مردم علاقه به نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،موسوی لارگانی در جلسه علنی روز یکشنبه ۳۰ فرودین ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا دولت از حذف یارانه میلیاردرها می‌ترسد و یارانه آنها را قطع نمی‌کند ،اما می‌خواهد یارانه نان افراد بیچاره را قطع کند؟ آقای روحانی شما با رای همین فقرا و روستاییان رییس‌جمهور شدید بنابراین به فکر مشکلات و دردهای آنها باشید./

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc