کد خبر : 766
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 9:11

توکلی: ایجاد تپه‌های ثروت درموسسات مالی غیرمجاز/ موسوی‌لارگانی: موسسات مالی مجوز بانک مرکزی ندارند

توکلی: ایجاد تپه‌های ثروت درموسسات مالی غیرمجاز/ موسوی‌لارگانی: موسسات مالی مجوز بانک مرکزی ندارند

توکلی: ایجاد تپه‌های ثروت درموسسات مالی غیرمجاز/ نماینده شهرستان فلاورجان : موسسات مالی مجوز بانک مرکزی ندارند به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان به نقل از  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ برخی از نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی به موافقت با دوفوریت طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور پرداختند.

توکلی: ایجاد تپه‌های ثروت درموسسات مالی غیرمجاز/ نماینده شهرستان فلاورجان : موسسات مالی مجوز بانک مرکزی ندارند

به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان به نقل از  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ برخی از نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی به موافقت با دوفوریت طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور پرداختند.

گفتنی است سید ناصر موسوی لارگانی اولین موافق دو فوریت طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور، گفت: امروزه موسسات مالی غیرمجاز مشکلاتی برای مردم به وجود آورده‌اند، به گونه‌ای که این موسسات با وعده وعیدهای خلاف باعث شده‌اند تا برخی مردم امکانات و منازل مسکونی خود را فروخته و در این موسسات سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در این میان تنها مشکلات افراد اضافه‌تر شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفساریه مذکور از آن جهت حائز اهمیت است که با توجه به فعالیت این موسسات، اما بانک مرکزی نمی‌تواند در فعالیت آنها دخالت کند، لذا هر روز شاهد افزایش قارچ‌گونه این موسسات هستیم و گاهی مشاهده شده که برخی از این موسسات اعلام می‌کنند فعالیت آنها با مجوز بانک مرکزی است در حالی که همه اینها تنها برای فریب مردم صورت می‌گیرد.

درادامه احمد توکلی دیگر موافق این طرح درباره تشکیل موسسات مالی گفت: یکی از این موسسات به نام حجت هشتم است که ۳ بار نامه رسمی بانک مرکزی را پاسخ نداده است، در حالی که در این نامه ذکر شده اعضای هیات رئیسه این موسسه معرفی شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که پشت این موسسات گرم است که به راحتی پاسخ نامه معاون بانک مرکزی را ندهند، لذا آیا نباید نظارتی بر فعالیت آنها صورت گیرد؟

وی یادآور شد: متاسفانه بانک‌های خصوصی و موسسات مالی زیادی برخلاف قانون اعتباراتی را از مردم اخذ کرده و آن را در شرکت‌های خود توزیع می‌کنند و در این میان پولی به افراد مستحق نمی‌رسد که به گفته آقای ندیمی ۲۴ هزار میلیارد تومان نمونه‌ای از آن است.

توکلی تصریح کرد: از سوی دیگر گاهی برای دور زدن قانون یک بانک خصوصی و یک بانک دولتی به صورت ضرب‌دری عمل کرده به گونه‌ای که به یکدیگر وام می‌دهند!

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از اینکه اغلب بانک‌های خصوصی به نهادهای حکومتی متصل هستند، افزود: در سال ۹۱ حدود ۹۹.۶ درصد کل سرمایه پرداختی، یک‌سال سود خالص خورده است و این چاله‌هایی که در زندگی مردم مشاهده شده برای تپه‌های ثروت در بانک‌ها و موسسات است و اگر بانک مرکزی نظارتی بر این موسسات سرکش و پول‌پرست نداشته باشد، نمی‌توان کشور را اداره کرد./

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc