کد خبر : 861
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 13:02

روز روابط عمومی، بر تلاش گران خدمت به مردم مبارک باد

روز روابط عمومی، بر تلاش گران خدمت به مردم مبارک باد

روابط عمومی شامل مجموعه ای از وظایف اطلاع رسانی، اطلاع یابی، انسجام بخشی ،وحدت طلبی و مشارکت جویی است. این مجموعه از وظایف نشان می دهد که روابط عمومی همواره باید در تلاش باشد که برای ایجاد تفاهم، با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. این امر بدین معنی است که روابط عمومی باید انتقاد و

روابط عمومی شامل مجموعه ای از وظایف اطلاع رسانی، اطلاع یابی، انسجام بخشی ،وحدت طلبی و مشارکت جویی است. این مجموعه از وظایف نشان می دهد که روابط عمومی همواره باید در تلاش باشد که برای ایجاد تفاهم، با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. این امر بدین معنی است که روابط عمومی باید انتقاد و پیشنهادهای مخاطب خود را دریافت کرده و در اختیار سازمان قرار داده تا مدیریت بتواند براساس این پیشنهادها و انتقادهای استراتژی سازمان را تدوین کرده یا تغییری در رفتار سازمان ایجاد کند. همدلی و هم زبانی که بخشی از شعارامسال رهبر معظم انقلاب است، زمانی شکل می گیرد که این تفاهم ایجاد شود.این امر نیز نیازمند پیش نیازها و فعالیت هایی است که در اصطلاح به عنوان گفت و شنود مطرح می شود .
باید در نظر داشت که گفت وشنود محور تفاهم است و ارتباط دوطرفه روابط عمومی با مخاطب می تواند صمیمیت میان این دو را ایجاد کند. در واقع فراهم شدن زمینه اطلاع رسانی ، نوعی دلگرمی و صمیمیت و ارتباز مناسب به صورت دو طرفه ایجاد می کند.
همچنین باید اشاره کرد که مشارکت جویی، وحدت طلبی و انسجام بخشی حول محور تفاهم انجام می گیرد
روابط عمومی از طریق ابزار رسانه ای و انتشاراتی مانند خبرنامه های داخلی و گزارش های ویژه مدیران و همچنین فنونی که در اختیار دارد می تواند این انسجام در سازمان را ایجاد کرده تا اهداف مورد نظر تحقق یابد .
در صورت انجام نشدن این فعالیتها ،پایه های سازمان متزلزل شده وبا مشکل مواجه می شود .
اصطلاح انجام علمی روابط عمومی به معنی بخشی از وظایف مدیریت سازمان و عملی است مستمر ،مداوم و طرح ریزی شده که افراد سازمان می کوشند تا ازطریق آن تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سرو کار دارند به دست آورند .
همان طور که اشاره شد تفاهم یعنی ارتباط دو طرفه میان روابط عمومی و مخاطبان .
در این راستا باید نظر سنجی ها و فعالیت های پژوهشی از افکار عمومی انجام گیرد و پس از آن بتوان با اطلاع رسانی مناسب از فعالیت های سازمان ،مخاطب را قانع کرده که به طور حتم این امر باعث ایجاد همدلی و سپس هم زبانی می شود همان طور که اشاره شد محور تفاهم گفت وشنود است و اگر فضایی برای این مهم فراهم نشود پاشنه آشیل همدلی و هم زبانی خواهد بود
این کارکنان عرصه خبر و گزارش و پاسخ گویی، هر روز خدمت به مردم واقتصاد و جامعه ایران را در هر فعالیتی که انجام می دهند، در دستور کار دارند و از آن جا که به اطلاع رسانی و شفاف سازی و پاسخ گویی توجه دارند، رشد و شکوفایی اقتصاد ومنافع ملی و بهبود رفاه مردم را محقق می کنند.
آنها از یک سو، برنامه های دستگاه های اجرایی وسازمان ها وشرکت ها را به اطلاع مردم می رسانند و در مقابل سوال و انتقاد افکار عمومی پاسخ گو هستند، و در ارتباط با مدیران و بخش های مختلف هر سازمان و شرکت، برنامه های اجرایی، اخبار روز و خبرهای خوب آینده را به مردم ارائه می دهند و از سوی دیگر، نارسایی ها، میزان رضایت و نارضایتی مشتریان وارباب رجوع و همچنین سوال ها وانتقادها را به مدیران و بخش های مربوطه سازمان منتقل می کنند.
براین اساس، روابط عمومی ها در واقع نقش میانجی و رابط بین مردم و سازمان ها را بازی می کنند و در حالی که در سازمان مستقر هستند و از سوی مدیران سازمان حقوق دریافت می کنند، اما در واقع هم نماینده مردم و مشتریان هستند و هم از سوی مدیران در گفت و گو و ارتباط با مردم، از برنامه های سازمان دفاع می کنند ودر عین حال وعده انتقال انتقادها به مدیران را می دهند تا در آینده شاهد عملکرد بهتر سازمان وبهبود بهره وری و کارایی سازمان باشیم.
در دنیای امروز، که شعار رضایت مشتری به خشنودی مشتری تبدیل شده، کار روابط عمومی ها سخت تر هم شده است. آنها علاوه بر رسم میهمان دوستی و مردم دوستی، علاوه بر این که از مراجعه کنندگان  ومیهمانان پذیرایی می کنند، برگزاری همایش ها و برنامه های ملاقات با مدیران یا معرفی محصولات و خدمات در نمایشگاه ها را نیز عهده دار هستند.
براین اساس، روابط عمومی یک هنر است هنر خدمت به مردم و ارتباط موثر  وبه موقع با مردم و مشتریان، و هنر ارتباط درست با مدیران و انتقال نظرات مدیران به مردم وهمچنین انتقال نظرات و انتقادهای مردم به مدیران و هنر ارتباط با رسانه ها وانتقال درست اخبار و انتقادها و گزارش های حرفه ای و تخصصی و….
این هنر، در مجموع به سود منافع ملی و مردم است و گردش اقتصاد و رشد و توسعه اقتصاد و بهبود خدمات رسانی به مردم و رشد رفاه مردم را به همراه دارد .
روز روابط عمومی بر همه کارکنان روابط عمومی ها و تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی و خدمت به مردم و انعکاس نظرات مردم به مسوولین و مدیران جامعه را تبریک می گویم. و امیدوارم شاهد موفقیت آنها در مسیر اعتلای اهداف جامعه ی اسلامیمان باشیم.
ابراهیم رحیمی

 

مدیر روابط عمومی شهرداری کلیشادوسودرجان

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc