کد خبر : 952
تاریخ انتشار : جمعه 15 خرداد 1394 - 5:38

توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شمال، جنوب اصفهان، شاهین شهر، نائین، قهدریجان در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شمال، جنوب اصفهان، شاهین شهر، نائین، قهدریجان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  :توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شمال، جنوب اصفهان، شاهین شهر، نائین، قهدریجان در دستور کار قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با مدیریت مصرف بهینه آب و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می‌توانیم پیامدهای چالش کم‌آبی در فصل تابستان را به حداقل برسانیم.به‌گزارش  فالنا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  :توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شمال، جنوب اصفهان، شاهین شهر، نائین، قهدریجان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با مدیریت مصرف بهینه آب و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می‌توانیم پیامدهای چالش کم‌آبی در فصل تابستان را به حداقل برسانیم.
به‌گزارش  فالنا از شهرستان فلاورجان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس “هاشم امینی” بر توسعه خدمات آب و فاضلاب در استان اصفهان تأکید کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر ۱۰ درصد مردم تحت پوشش خدمات آب و بیش از ۶۵ درصد استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند و پیوسته بر تعداد مشترکین خدمات آب و فاضلاب افزوده می‌شود، بر این اساس تمامی فعالان صنعت آب و فاضلاب با تلاش روز افزون درصدد توسعه خدمات آب و فاضلاب هستند.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خدمات شرکت بسیار توسعه یافته است، به‌طوریکه با انعقاد قرار بیع متقابل با شرکت فولاد مبارکه شهرهای مبارکه، لنجان و شهرهای توابع آن‌ها که تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار نداشتند عملیات لوله گذاری شبکه فاضلاب در این مناطق در مراحل پایانی قرار دارد و در آینده نزدیک از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند خواهند شد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر مشارکت بخش خصوصی پیرامون اجرای طرح‌های بخش آب و فاضلاب تأکید کرد و گفت: یکی از راهبردهای شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مشارکت همه جانبه بخش خصوصی در اجرای پروژه‌هاست و در این زمینه آب و فاضلاب استان درصدد است با استفاده از روش‌های گوناگون سرمایه‌گذاری همچون BOO،BOT، بیع متقابل و تبصره ۳ اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب با سرعت قابل توجهی دنبال شود.
وی بر توسعه و تجهیز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان اصفهان اشاره کرد و اعلام کرد: هم اکنون ۲۳ تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار دارد و نیز تجهیز و توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شمال، جنوب اصفهان، شاهین شهر، نائین، قهدریجان در دستور کار قرار گرفته است. 
امینی بر اعمال دقیق تر مدیریت مصرف در تابستان سال جاری پرداخت و افزود: در تابستان سال گذشته حدود ۵۰۰ شهر کشور در معرض تنش آبی قرار داشتند، ولی متأسفانه این رقم در سال جاری به ۵۴۰ شهر رسیده است؛ اصفهان نیز در تابستان سال گذشته یکی از شهرهایی بود که منابع آبی آن به خط قرمز نزدیک شد، بنابراین باید تلاش شود با مدیریت مصرف بهینه آب میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود. 
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان تقویت سامانه هوشمند مدیریت فشار را جزو یکی از سیاست‌های اساسی آب و فاضلاب در زمینه توزیع عادلانه آب دانست و اعلام کرد: همکاری و هماهنگی سامانه تله‌متری و سامانه هوشمند مدیریت فشار در توزیع عادلانه آب بسیار مؤثر است؛ هماهنگی دو سیستم باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد و همچنین سامانه ۱۲۲ با دفتر GIS باید در فصل تابستان هماهنگ‌تر از قبل عمل نمایند تا تبعات چالش کم آبی در فصل تابستان به حداقل برسد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خواستار کاهش میزان آب بدون درآمد شد و اعلام کرد: با تعمیرات و نشت‌گیری خطوط انتقال، میزان هدررفت آب در اصفهان به ۱۷.۵ درصد رسیده است؛ به طوریکه در سال گذشته اصفهان در کاهش میزان آب بدون درآمد در کشور به رتبه دوم دست یافت و باید تلاش شود این رقم به حد استاندارد برسد. 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc