کد خبر : 1084
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 تیر 1394 - 12:32

برگزاری مراسم "صبح شعر"به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در فلاورجان

برگزاری مراسم "صبح شعر"به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در فلاورجان

برگزاری مراسم “صبح شعر”به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در فلاورجان به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مراکز سراسر استان با برگزاری ویژه برنامه های مختلف به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان می روند. پیش از این، واحد کارشناسی ادبی استان  با ارسال فراخوان

برگزاری مراسم “صبح شعر”به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در فلاورجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مراکز سراسر استان با برگزاری ویژه برنامه های مختلف به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان می روند.

پیش از این، واحد کارشناسی ادبی استان  با ارسال فراخوان از کلیه ی مراکز خواسته بود تا به این روز توجه ویژه داشته و با برگزاری برنامه های متنوع روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را در یاد اعضا ماندگار سازند.

به همین مناسبت و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، نشست های نقد کتاب با حضور اعضا در تعدادی از مراکز استان برگزار خواهد شد. در این نشست ها، اعضا پس از مطالعه ی کتابی که از قبل در اختیارشان قرار گرفته به نقد و بررسی آن می پردازند.

تشکیل محفل های ادبی از دیگر برنامه های اجرا شده در مراکز می باشد که استقبال اعضای فعال ادبی را به همراه دارد. در این محافل اعضا آثار ادبی خود از جمله شعر یا داستان را قرائت نموده و از نظرات سایر اعضا در خصوص اثر خود بهره مند می گردند.

معرفی مفاخر ادبیات کودک و نوجوان در مراکز استان یکی دیگر از ویژه برنامه های اجرا شده به همین مناسبت است که این معرفی با بیان زندگینامه و قرائت تعدادی از آثار شعرا و نویسندگان کودک و نوجوان همراه می باشد.

همچنین به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، مراسم ویژه ای از سوی مرکز آفرینش های ادبی استان در تاریخ ۲۰ تیر ماه در مرکز شماره ۲ برگزار می شود. در این مراسم اعضای انجمن ادبی دختر به همراه اعضای مکاتبه ای حضور خواهند داشت.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۰ با برگزاری نشست “چگونگی ادبیات کودک در ایران و سایر کشورها”، مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۳ با معرفی مرادی کرمانی نویسنده ی کودک و مرکز فرهنگی هنری فلاورجان با برگزاری مراسم “صبح شعر”  این روز را گرامی می دارند.

مرکز فرهنگی هنری سمیرم نیز ضمن معرفی مهدی آذر یزدی و محمود کیانوش، کتاب های منتشر شده توسط کانون از این دو نویسنده و شاعر کودک و نوجوان را معرفی و مورد بررسی قرار خواهند داد.

مراکز فرهنگی هنری شماره ۱، ۴، ۶ ،۷، خمینی شهر، کاشان ۱، گز و شاهین شهر نیز از دیگر مراکزی هستند که هرکدام  ویژه برنامه ای را به همین مناسبت برگزار می نمایند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc