کد خبر : 1086
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 تیر 1394 - 7:25

قدر بی‌شمار شب‌های قدر

قدر بی‌شمار شب‌های قدر

قرآن کریم در شبی نازل شد که شب قدر نام گرفت؛ شبی که مومنان هر ساله چشم انتظار آمدنش هستند و ارزش معنوی آن نیز مستمر است و عظمتش همه ساله و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت.سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، روزها از پی هم می گذرند و ماه ها، سال ها و قرن

قرآن کریم در شبی نازل شد که شب قدر نام گرفت؛ شبی که مومنان هر ساله چشم انتظار آمدنش هستند و ارزش معنوی آن نیز مستمر است و عظمتش همه ساله و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت.
سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، روزها از پی هم می گذرند و ماه ها، سال ها و قرن ها می آیند و می روند که شاید همه آنها شبیه هم و واقعه ای تکراری به نظر برسد اما این چنین نیست. شاید زمان ها در ظاهر با هم تفاوتی نداشته باشند اما برخی ایام چنانچه در قرآن کریم آمده است مقدس و مبارک هستند که از جمله آنها لیالی قدر است.

شب های قدر به واسطه نزول قرآن در این شب ها با فضیلت و با عظمت شده و آغازی برای تعیین سرنوشت و تدبیر و برنامه ریزی های جدید است بنابراین خداوند نیز ارزش عبادت را در این شب ها بالغ بر هشتاد سال قرار داد تا قابل مقایسه با شب های دیگر نباشد و بندگان بتوانند از رحمت بی واسعه الهی در این شب استفاده کنند.

تعیین سرنوشت یک ساله انسان در شب قدر است؛ همین امر ممکن است باعث اضطراب و حساس شدن لحظه به لحظه آن باشد اما خداوند اضطراب را زمانی جایز می داند که انسان از زمان تعیین تقدیر خود مطلع نباشد و آن را نادیده بگیرد از این رو بندگان خداوند می توانند در این شب ها با راز و نیاز و شب زنده داری به درگاه الهی طبق فرموده باریتعالی در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

حضور مردم از اقشار و سلیقه های مختلف در مراسم شب های قدر نمود جامعیت فضائل این شب هاست

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرصت طلایی و ارزشمندی که خداوند پیش پای مسلمانان قرار داده است، گفت: طبق فرمایش قرآن کریم، شب قدر فضیلتی افضل از هزار ماه دارد که آیه شریفه “لیله القدر خیر من الف شهر” مصداق آن است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: طبق روایات مشهور سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب های قدر محسوب می شوند و احتمال نزول قرآن در این شب ها بیشتر است و مقدرات انسان ها نیز در این شب ها رقم می خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت شریف و شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران به دور از هر تفکر و سلیقه ای در این مراسم حضور دارند، یادآور شد: مداحان و سخنرانان می توانند در این شب ها از حضور تمامی اقشار مردم با هر عقیده ای استفاده کنند و در راه هدایت آنها بکوشند.

 

موسوی لارگانی ادامه داد: خوشبختانه هر ساله برنامه ریزی خوبی برای بهره گیری مردم از فضیلت شب های قدر صورت می گیرد و مکان های مقدسی همچون حرم رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، شاهچراغ شیراز و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برنامه های منسجمی دارند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جلسات معنوی لیالی قدر برای تزکیه نفس بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید در این شب ها بیشتر مسائل اخروی را در نظر داشته باشند و برای آخرت خود و دیگران دعا کنند و در دعای خود فرج امام زمان(عج) و رفع مشکلات از مسلمانان جهان را نیز فراموش نکنند./

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc