کد خبر : 1180
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مرداد 1394 - 8:58

نماینده مردم فلاورجان:برجام باید به تصویب مجلس برسد/ توضیح خواستن کنگره از کری نشان از ابهامات جدی برجام دارد

نماینده مردم فلاورجان:برجام باید به تصویب مجلس برسد/ توضیح خواستن کنگره از کری نشان از ابهامات جدی برجام دارد

نماینده مردم فلاورجان:برجام باید به تصویب مجلس برسد/ توضیح خواستن کنگره از کری نشان از ابهامات جدی برجام دارد حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، برجام را حاوی ضد و نقیض‌گویی‌های بسیار خواند و گفت: جان کری در چند روز اخیر گفته است اگر

نماینده مردم فلاورجان:برجام باید به تصویب مجلس برسد/ توضیح خواستن کنگره از کری نشان از ابهامات جدی برجام دارد

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، برجام را حاوی ضد و نقیض‌گویی‌های بسیار خواند و گفت: جان کری در چند روز اخیر گفته است اگر سایت‌های نظامی ایران در دسترس ما قرار نگیرد، اصلاً توافقی صورت نخواهد گرفت، در حالی که یکی از خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری در جلسه با کارگزاران نظام مطرح کردند بازدید از پایگاه‌ها و سایت‌های نظامی است.

*** کری برای کسانی که می خواهند به برجام رأی دهند سخن گفت نه مصرف داخلی

وی با اشاره به رد این موضوع از سوی مذاکره‌کنندگان کشورمان اظهار داشت: این ضد و نقیض‌گویی‌ها با توجه به اظهارات جان کری در کنگره آمریکا نگران‌کننده است، زیرا وی در کنگره برای عوام و یک جمع محلی و جهت مصرف داخلی سخن نمی‌گوید و می‌خواهد کسانی را متقاعد کند که باید به توافق رأی دهند.

*** توضیح خواستن کنگره از کری نشان از ابهامات جدی برجام دارد

موسوی لارگانی گفت: توضیحات کری برای کنگره نشان از آن دارد که متن برجام دارای ابهاماتی است و یا اینکه در آن طوری از واژگان استفاده شده است که برداشت‌های متفاوت از آن صورت می‌گیرد به همین دلیل وزیر امور خارجه آمریکا باید به اعضای کنگره توضیح می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرصت غیر قطعی هشت، ۱۰ یا ۱۵ ساله برای ما جهت انجام تحقیقات هسته‌ای، بازگشت بعضی توانایی‌های هسته‌ای ما را مشکل می‌کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس در مقابل فقط با یک عدم تأیید و اعلام آنچه تخطی ایران از توافق می‌خواند می‌تواند رأی به ادامه تحریم‌ها بدهد و این علی‌رغم آن است که مقام معظم رهبری فرمودند از روز اجرای توافق باید همه تحریم‌های مالی و بانکی لغو شود.

وی با استناد به متن توافق اظهار داشت: از این متن برداشت می‌شود که تحریم‌ها فقط در حد تعلیق متوقف می‌شود و در قبال بعضی دیگر از تعهدات ایران نیز اصلاً اثری از براشتن تحریم دیده نمی‌شود، لذا به نظر من باید شورای عالی امنیت ملی، کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی دقت بیشتری در بررسی برجام داشته باشند.

*** مردم شورای عالی امنیت ملی و مجلس را چشمان باز نظام محسوب می‌کنند

موسوی‌لارگانی از انتظار مردم از این نهادها به‌عنوان چشمان باز کشور در مواجهه با توافق هسته‌ای سخن گفت و بیان داشت: اگر ما دستاوردهای خود را از دست داده و ضمناً تحریم‌ها نیز باقی بماند ظلم بزرگی به خود و کشور کرده‌ایم چرا که مردم چندین سال فشارها و تحریم‌ها را تحمل کردند و فریادشان این بود که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc