کد خبر : 1311
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 شهریور 1394 - 14:28

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان استان اصفهان

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان استان اصفهان

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان استان اصفهان برگزاری دومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان استان اصفهان در قهدریجان برگزار شددومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان استان اصفهان

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان استان اصفهان در قهدریجان برگزار شد
دومین جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولین فنی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان بهزیستی استان اصفهان، روز یکشنبه ۱۵ شهریورماه سالجاری، با حضور فیاض معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، هدایت فرماندار و بهرامی رئیس بهزیستی شهرستان فلاورجان، برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر جعفرزاده مدیر مسئول مرکز توانبخشی شبانه روزی بیماران اعصاب و روان شفا، ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از میزبانی جلسه، گزارشی جامع از برنامه ، فعالیتها و اهداف مرکز، همچنین چگونگی ساخت و افتتاح آن بیان داشت، وی در خصوص چگونگی ارائه خدمات به مددجویان و توانخواهان با توجه به شرایط محیطی و درمانی مرکز مباحثی بیان کرد.
در ادامه سید اصغر فیاض معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان نیز ضمن خیر مقدم گویی به حضار و تقدیر و تشکر از مسئول و پرسنل این مرکز، هدف از برگزاری این نشست را شناخت نقاط ضعف و قوت مراکز از دید مدیران و مسئولین فنی مراکز، انجام تعاملات سازنده و ارائه راهکار های مناسب و مفید اعلام کرد. وی با تبیین سیاست های حوزه توانبخشی در سالجاری ابراز داشت: یکی از سیاست های بهزیستی کشور در خصوص مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بیماران اعصاب و روان، عدم توسعه این مراکز بر اساس طرح های ترخیص و گسترش مراقبت های خانگی می باشد.

سپس هدایت فرماندار شهرستان فلاورجان، با آرزوی توفیق روز افزون برای مسئولین مراکز توانبخشی بهزیستی در سراسر استان اصفهان گفت: شهرستان فلاورجان با جمعیتی بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر یکی از شهرستانهای بزرگ استان اصفهان بشمار می رود که قسمت اعظم فعالیت های اقتصادی این شهرستان از طریق کشاورزی است. وی در ادامه اعلام کرد، در این شهرستان ۲ مرکز بیماران اعصاب و روان، تحت نظارت بهزیستی شهرستان مشغول فعالیت است که یکی بصورت شبانه روزی و دیگری بصورت روزانه به جامعه هدف ارائه خدمات می نماید. هدایت در پایان سخنانش از حمایت های مالی و معنوی و همچنین ارائه خدمات بسیار خوب بهزیستی شهرستان به جامعه هدف تقدیر و تشکر نمود.

 

گفتنی است جلسه مذکور با برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «رویکرد های توانمند سازی بیماران اعصاب و روان» همراه بود. در این کارگاه آموزشی، توسط دکتر علی اکبر ابراهیمی کارشناس حوزه توانبخشی استان ، پیرامون روش درمانی ساختار یافته و نظارتی جهت بیماران اعصاب و روان(  tc)، اهداف این روش درمانی، نقش مهم خانواده در روند درمان و پیشگیری از عود بیماری مباحثی ارائه شد. وی  در خصوص توانبخشی رفتار مغزی، استفاده از تکنیک های درمانی جهت کاهش اختلالات شناختی و جلوگیری از پیشرفت آن نیز مطالبی ارزنده بیان داشت.

 

در ادامه ابوالقاسم قاسمی هرندی رئیس اداره پذیرش و هماهنگی شهید محمد منتظری اصفهان، توصیه هایی در خصوص  تعاملات بین بخشی مراکز تحت نظارت بهزیستی با اداره پذیرش، به منظور پذیرش و ترخیص بیماران داشت.

 

در پایان طرح ها و برنامه های دفتر مراقبتی – توانبخشی بررسی شده و شرکت کنندگان در این جلسه هم اندیشی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را اعلام نموده و مسئولین به پرسشهای حاضرین پاسخ گفتند.

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc