کد خبر : 1325
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 14:39

دیدار با ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در شهرستان فلاورجان

دیدار با ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در شهرستان فلاورجان

دیدار با ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در شهرستان فلاورجان به گزارش فالنا به نقل از محمد مؤمنی مسئول روابط عمومی کنگره سرداران و ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجانبه بهانه احیاء سنت حسنه، ستاد کنگره سرداران و۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان در روز پنجشنبه ۹۴/۶/۱۹ با خانواده­های ایثارگران، حاج قدمعلی قربانی از شرودان، حاج قاسم شفیعی

دیدار با ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در شهرستان فلاورجان

به گزارش فالنا به نقل از محمد مؤمنی مسئول روابط عمومی کنگره سرداران و ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجانبه بهانه احیاء سنت حسنه، ستاد کنگره سرداران و۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان در روز پنجشنبه ۹۴/۶/۱۹ با خانواده­های ایثارگران، حاج قدمعلی قربانی از شرودان، حاج قاسم شفیعی از سودرجان و مهدی جعفری از افجد دیدار وگفت وگو کردند. دراین دیدار حاج قدمعلی قربانی یکی از اسطوره­های مقاومت، آموزگار پایداری وپرچم دار استقامت شهرستان فلاورجان که در عملیات چزابه در سال ۱۳۶۰ مسئول گروهان بوده ودر حین انجام عملیات از ناحیه سروصورت وپا مجروح و در محاصره به اسارت بعثی ها گرفتار می شود، از نحوه اسارت خود و ایستادگی و مقاومت هشت سال در اردوگاه موصل در برابر ارتش بعث عراق، روایت می کند: در حین انجام عملیات به سمت جلو حرکت می­کردیم که براثر ترکش مجروح شدم و آنچنان مشغول انجام عملیات بودم که به مجروحیتم فکر نمیکردم.. در محوری که بودیم، تیرباری از عراقی­ها خیلی ما را آزار می­داد. به سمت تیربارچی رفتم. آن را خاموش کردم و همان تیربار را به سمت عراقی­ها گرفتم که دو نفر عراقی از پشت سر به من نزدیک شدند ومرا اسیر کردند. به عقب منتقل شدم تا با استفاده از اطلاعات من، مانع پیشروی رزمندگان شوند. سپس برای تخلیه اطلاعات،به شکنجه ام پرداختند. با این وجود،اطلاعات غلطی به آن­ها دادم. وپس از پانسمان زخم­ها مرا به اردوگاه انتقال دادند. در آن اردوگاه به بهانه­ های متعدد با هروسیله ای که دم دستشان بود مثل کابل برق، میل گرد و چوب، آنقدر اسرا را شکنجه می­دادند که بعضی از مواقع با برخورد کابل برق به سروصورت اسرا چشم ­های آنها از حدقه بیرون می پرید..

در ادامه مهدی جعفری از محله افجد پیشکسوت دوران دفاع مقدس که سابقه حضوردر چند عملیات را دارد و به علت مشکلات قلبی و تنفسی در منزل بسر میبرد از این دیدار خوشحال و با بیان خاطراتی از رشادت های سردار شکرا… ابراهیمی- معاون گردان انبیاء از لشکر ۸ نجف اشرف – خاطر نشان کرد: در بین تمام ویژگی ها، اخلاص و جوانمردی او چون ستاره می درخشید، او زندگی راحت را در کنار خانواده رها کرده بود تا بیاید و از مرزهای شرف و عزت ایران اسلامی دفاع کند.

وی افزود: با فرصت همنشینی و هم نفسی با یکدیگر، ضمن اینکه آداب دوستی و صله رحم را بجا می آوریم، قدرشناسی از یکدیگر را به یک خاطره تبدیل می کنیم و “من امروز احساس می کنم که تنها نیستم..”

….آری باید به راه بود و آگاه، غفلت از ما را(ه) از رسیدن بازخواهد داشت.

در ادامه… حاج قاسم شفیعی از محله سودرجان یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و تأثیرگذار در فرهنگ مجاهدت جبهه فرهنگی انقلاب، به دور از هرگونه خط و جناحی، پرچم دار والگوساز ارزش های دوران دفاع مقدس بوده است.

در پایان، دبیر ستاد کنگره شهدا در این دیدار گفت: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به ایثارگران و آزادگان خود می بالد. وی افزود کسانی که ازدل وجان و مال خویش گذشتند و صبر و استقامت پیشه نمودند تا دشمنان این مرز و بوم نتوانند بر افکار پلید خویش جامه عمل بپوشانند و استقلال، بزرگی و عظمت را با مجاهدت خویش برای ایران اسلامی به ارمغان آورده اند این اسطوره های وارسته، شایسته ی تجلیل و تقدیر بسیارند. ضمن ادای احترام به مقام و منزلت تمام پیشکسوتان گرانقدر از صلابت و بردباریشان تقدیر نموده و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون را از خداوند منان خواهانیم. والسلام

 

روابط عمومی کنگره سرداران و ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان- محمد مؤمنی

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc